Smilla78 Skrevet 27. juni 2003 #1 Del Skrevet 27. juni 2003 Bestilte varer for 234 kr på strawberrynet 6 juni. Hadde lest at de skriver lavere verdi på pakken så jeg tok sjansen. Jeg har ventet og ventet og igår kom et brev med varsel om ufortollet pakke i posten. Og det kom fra Hong Kong! Trodde det var England? Og det er jo ikke noe EU-land. Skriver de ikke på pakka mer? Siden posten må ha dokumentasjon på hva den er verdt mener jeg... Problemet er at jeg ikke har noen dokumentasjon hva gjør jeg da? Har lyst å skrive verdien til 180 kr eller noe for det er så kjipt å måtte betale toll når det er så lite penger over. Hvorfor er alltid jeg så uheldig? Det er syke regler i dette landet!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smilla78 Skrevet 27. juni 2003 Forfatter #2 Del Skrevet 27. juni 2003 Ingen som vet? Heretter bestiller jeg bare fra EU-land. Gid dette molbolandet også kunne melde seg inn da hadde vi sluppet alt sånt tull. Toll burde hett tull på norsk også for det er det det er noe forbaska tull!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. juni 2003 #3 Del Skrevet 27. juni 2003 Det er ikke toll du egentlig betaler, men mva på innførsel. Du måtte betalt selv om pakken hadde kommet fra et land som er EU medlem. Det nytter vel ikke for deg å skrive verdien til 180 kr heller, så lenge de krever dokumentasjon. Søk gjennom tidligere tråder så finner du ut hva andre har gjort når deres pakke har endt opp hos tollvesenet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå