Fluffie Skrevet 28. januar 2009 #61 Skrevet 28. januar 2009 Det som er klart at uansett om man bruker pillen eller kondom, risikerer den ene parten at sexlivet blir forringet. Reagerer derfor på enkeltes holdning til at det er en selvfølgelighet at mannen skal bruke kondom. Enkelte menn reagerer negativt på kondomet, akkurat som enkelte kvinner reagerer negativt på pillen. Dersom det ikke er noe problem for mannen å bruke kondom, er det selvsagt en selvfølge, men om mannen har problemer med dette, vil dette selvsagt tære på hans seksuelle forhold. Dette gjelder selvsagt også andre veien. Den dag menn faar alvorlige fysiske og psykiske problemer av kondombruk (med forbehold om allergi), da skal jeg sammenlikne dem! Menn faar som regel ingen fysiske plager av kondomer, og de blir heller ikke psykisk ustabile av dem.
firewater Skrevet 28. januar 2009 #62 Skrevet 28. januar 2009 Jeg håper virkelig at de jentene jeg forholder meg til i fremtiden er litt mer forståelsesfulle enn du er.
Fluffie Skrevet 28. januar 2009 #63 Skrevet 28. januar 2009 Jeg håper virkelig at de jentene jeg forholder meg til i fremtiden er litt mer forståelsesfulle enn du er. Og jeg er glad jeg har en samboer som selv foretrekker kondom, pluss at han forstaar at jeg ikke oensker aa proppe i meg piller som gjoer meg om til en drage. Uansett hvordan man vrir og vender paa det saa forblir kondom et langt mindre onde for vaar del enn det p-piller er (det ville ikke vaert goy for hverken meg eller partneren min om jeg skulle vaere det monsteret jeg var mens jeg brukte pillen).
firewater Skrevet 28. januar 2009 #64 Skrevet 28. januar 2009 Du er heldig som har en samboer som liker kondom, ja. Det skal ingen ta fra deg.
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2009 #65 Skrevet 28. januar 2009 Jeg håper virkelig at de jentene jeg forholder meg til i fremtiden er litt mer forståelsesfulle enn du er. Eventuelt har en helse som tåler hormonprevensjon. For meg er det overhodet ikke aktuelt, men FAM (ovusoft) sammen med kondom fungerer helt greit. Og jeg vet det gjør at jeg er betydelig mindre aktuell som partner for mange. Synd, men jeg ofrer ikke helsen min pga samleie.
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2009 #66 Skrevet 28. januar 2009 Du er heldig som har en samboer som liker kondom, ja. Det skal ingen ta fra deg. Og du er heldig om du finner noen som liker hormonprevensjon. Verre er det ikke.
Gjest Gjest_Andrea_* Skrevet 28. januar 2009 #67 Skrevet 28. januar 2009 Jeg tenkte mer på munnen, jeg. Quick fix, no cleanup, osv. Evt ta annenhver gang med svelging og kondom - det hadde jeg godtatt. Hva med den kvinnelige orgasmen? Tar du det i munnen? quick fix!
Gjest Langsyne Skrevet 28. januar 2009 #68 Skrevet 28. januar 2009 (endret) Jeg synes dere som liker kondom er heldige. Selv kan jeg ikke fordra det. Har ikke mange one nights og har vel hatt mest langvarige sexpartnere. Tror jeg ville valgt kondom med de førstnevnte, men med en langvarig sexpartner ville det hele blitt følelsesløst. Ser også at noen henger seg opp i at menn mister følelsen med kondom. Vel, jeg mister og følelsen med kondom. Jeg vil kjenne/føle penisen og ikke gummien. Jeg vil være nært den og kjenne at den er der. Dessuten gnikker gummi så fælt. Har også hørt at "gummien sprakk", "gummien ramlet av". Bare rotete assosiasjoner rundt det. Men jeg ville aldri hatt one nights uten kondom, nettopp fordi jeg moralsk sett ikke klarer å bruke angrepille som prevensjonsmiddel for en "one night", der er alternativene og prioriteringa enkel for meg. Endret 28. januar 2009 av Langsyne
firewater Skrevet 28. januar 2009 #69 Skrevet 28. januar 2009 Hva med den kvinnelige orgasmen? Tar du det i munnen? quick fix! Nå er det faktisk ingenting som tenner meg mer enn når jenten kommer hardt mens jeg utfører oralsex på henne, men jeg har bare møtt én jente som fikk sprutorgasme og da kunne jeg ikke ha munnen ved skjeden fordi jeg måtte ha en hånd på magen hennes og to fingre inni henne, så jeg fikk aldri prøvd å få det i munnen. Men jeg er like konservativ som jeg er sjenert, så jeg er villig til å prøve alt. Spesielt hvis partneren får mer ut av det - jeg har til gode å nekte hvis en jente har spurt meg om å være med på noe.
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2009 #70 Skrevet 28. januar 2009 Men jeg ville aldri hatt one nights uten kondom, nettopp fordi jeg moralsk sett ikke klarer å bruke angrepille som prevensjonsmiddel for en "one night", der er alternativene og prioriteringa enkel for meg. Pga problematikken rundt at det ødelegger levekårene for et befruktet egg? Den er isåfall reell ved all hormonprevensjon... (+ spiral) Noe mindre, men likevel tilstede.
Gjest Langsyne Skrevet 28. januar 2009 #71 Skrevet 28. januar 2009 Pga problematikken rundt at det ødelegger levekårene for et befruktet egg? Den er isåfall reell ved all hormonprevensjon... (+ spiral) Noe mindre, men likevel tilstede. Nei. Pga moralske hensikter, sa jeg.
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2009 #72 Skrevet 28. januar 2009 Nei. Pga moralske hensikter, sa jeg. Jeg kjenner flere som bruker det argumentet og putter det i kategorien "moral". Heller mer mot "etikk" selv, men siden begrepene er brukt såpass om hverandre lurte jeg bare litt
Gjest Langsyne Skrevet 28. januar 2009 #73 Skrevet 28. januar 2009 Jeg kjenner flere som bruker det argumentet og putter det i kategorien "moral". Heller mer mot "etikk" selv, men siden begrepene er brukt såpass om hverandre lurte jeg bare litt Oppfattet. Jeg har moralske hensikter i blandt. Er fint å lytte til den og, selvom fugleskremsler og propaganda skremmer meg i blandt. Men "Inni meg selv ville jeg følt at det var moralsk feil å ha noen one nights og ta en angrepille dagen etter" konstant. Derfor er alternativet kondom. Men siden kondom ikke er så godt for meg eller noen av partnerne jeg har hatt, har det ikke vært noe koselig alternativ for meg seksuelt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå