Gå til innhold

Kondomer

Fremhevede innlegg

Gjest Grafica
Skrevet
Kondom i et lengre forhold virker helt unødvendig. Hvis man først er monogam er det vel mer økonomisk og mer fornuftig at man tester seg enn at man blåser bort penger og risikerer smitte ved å bare bruke kondom. Nå skal det være sagt at jeg har sex for nytelsens skyld, og passer derfor heller på at partneren er trygg og at jeg er trygg enn å bare satse på at kondom redder dagen. Treffer jeg en ny sexpartner, enten som pulevenn, fast pulevenn, kjæreste, osv, så oppfordrer jeg til at vi begge sjekker oss slik at vi er 100% sikker på hverandre og kan slappe av uten å tenke på sykdommer og sånt.

Det merkes at du er mann/gutt... Du vil heller at partneren din skal gå på hormonbasert prevensjon, som kan ødelegge systemet hennes skikkelig (jeg f.eks. har mistet evnen til å bli kåt. Jeg blir våt, men jeg kjenner ingenting. Pga mange års bruk av hormonprevensjon), og som hvis hun glemmer en pille, eller er et par dager for seint ute med å få satt ny sprøyte, eller mister p-plasteret, kan risikere å bli gravid. Er det kun sykdommer du tenker på? Angrepiller skal ikke bruker som prevensjon....

Her har vi gått over til kondomer. Vi driver fortsatt og prøver ut forskjellige merker, for å finne ut hvem vi liker best. Det var uvant til å begynne med, men nå er det blitt en vane og vi tenker ikke over det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi går også tilbake til kondomen.. Jeg ble skikkelig emosjonell av de p-pillene.. Begynte faktisk å gråte til Ekstrem oppussing for et par dager siden (!!)

Krangler til alle døgnets tider gjør jeg også..

Fordel med kondom:

- Billigere. På nett og ebay får man sikre kondomer til 100 kr for 50 stk

- Mindre gris. Ikke så veldig behagelig å lekke sæd i timesvis

- Holder lengre.

- Stoler mer på dem enn hormonprevensjon. Fikk helt panikk hvis "mensen" ikke kom på første hvite pilledagen.

Følsomheten merker jeg faktisk ikke noe til heller. Var kjæresten min sin ide å gå tilbake til kondomen, så regner med at han heller ikke har noen problemer.

Skrevet
Det merkes at du er mann/gutt... Du vil heller at partneren din skal gå på hormonbasert prevensjon, som kan ødelegge systemet hennes skikkelig (jeg f.eks. har mistet evnen til å bli kåt. Jeg blir våt, men jeg kjenner ingenting. Pga mange års bruk av hormonprevensjon), og som hvis hun glemmer en pille, eller er et par dager for seint ute med å få satt ny sprøyte, eller mister p-plasteret, kan risikere å bli gravid. Er det kun sykdommer du tenker på? Angrepiller skal ikke bruker som prevensjon....

Her har vi gått over til kondomer. Vi driver fortsatt og prøver ut forskjellige merker, for å finne ut hvem vi liker best. Det var uvant til å begynne med, men nå er det blitt en vane og vi tenker ikke over det.

Jeg kan selvfølgelig snu det og si "Det merkes at du er kvinne, du vil heller at opplevelsen til gutten skal dempes betraktelig", men det gidder jeg ikke. Begge tilfellene har fordeler og ulemper, og akkurat som ikke alle gutter hater kondomer så reagerer ikke alle jenter på p-piller ved å bli aseksuelle. Så bombastisk kan vi unngå å være.

Når jeg er i et forhold tenker jeg ikke på sykdommer i det hele tatt, jeg er ikke utro, jeg stoler på at damen ikke er utro og vi tester oss begge to først. Sykdom er derfor det siste jeg tenker på. Hvis hun glemmer en pille (sprøyte og plaster har jeg ingen erfaringer med) så kan man ta angrepille for å være sikker, men jeg har enda ikke hatt en kjæreste som er så vimsete at dette har vært et stort problem. Én gang på seks måneder opplevde jeg med forrige kjæreste at hun glemte en pille, og da tok hun angrepille for sikkerhets skyld. Verken jeg eller hun så på dette som en krise.

Gjest bøslgj
Skrevet
Kondom i et lengre forhold virker helt unødvendig. Hvis man først er monogam er det vel mer økonomisk og mer fornuftig at man tester seg enn at man blåser bort penger og risikerer smitte ved å bare bruke kondom. Nå skal det være sagt at jeg har sex for nytelsens skyld, og passer derfor heller på at partneren er trygg og at jeg er trygg enn å bare satse på at kondom redder dagen. Treffer jeg en ny sexpartner, enten som pulevenn, fast pulevenn, kjæreste, osv, så oppfordrer jeg til at vi begge sjekker oss slik at vi er 100% sikker på hverandre og kan slappe av uten å tenke på sykdommer og sånt.

eeh har du hørt om......graviditet? beskyttelse i et langvarig forhold er kun noe man kan droppe hvis man vil bli gravid, og under selve graviditeten.

og: hvem stopper opp midt i akten og sier: "du, vi må teste oss før vi har sex....."

sorry, men det er totalt urealistisk - spesielt siden det er høy overvekt av kvinner som i det hele tatt vurderer å teste seg for noe som helst.

Skrevet
eeh har du hørt om......graviditet? beskyttelse i et langvarig forhold er kun noe man kan droppe hvis man vil bli gravid, og under selve graviditeten.

og: hvem stopper opp midt i akten og sier: "du, vi må teste oss før vi har sex....."

sorry, men det er totalt urealistisk - spesielt siden det er høy overvekt av kvinner som i det hele tatt vurderer å teste seg for noe som helst.

Man kan tydeligvis ikke ta noe for gitt her på KG. SELVSAGT mener jeg at man dropper kondom TIL FORDEL FOR p-piller. Sært hvordan enkelte tenker. ^^

Hvis jeg er i startfasen av et forhold sier jeg gjerne at vi skal teste oss før vi har sex, hvorfor skulle det vært et problem? Jeg stopper ikke opp under sex, men jeg nevner gjerne at vi ikke trenger å pule før vi har testet oss.

Gjest Grafica
Skrevet
Jeg kan selvfølgelig snu det og si "Det merkes at du er kvinne, du vil heller at opplevelsen til gutten skal dempes betraktelig", men det gidder jeg ikke. Begge tilfellene har fordeler og ulemper, og akkurat som ikke alle gutter hater kondomer så reagerer ikke alle jenter på p-piller ved å bli aseksuelle. Så bombastisk kan vi unngå å være.

Jeg vil absolutt ikke at opplevelsen til gutten skal dempes. Men det er ikke til å unngå at omtrent alle jenter har bivirkninger av hormonprevensjon på et eller annet nivå. For ikke å nevne risikoen for blodpropp. Å stappe kroppen full av ekstra hormoner er ikke bra. Å snu det på den måten blir dessuten litt tåpelig. Jeg som kjente kjenner jo også "mindre" ved kondom. Jeg vil mye heller ha det naturlig, jeg ønsker meg ikke en gummibarriere mellom oss.

Men jeg tror virkelig ingen gutter forstår hva hormonprevensjon gjør med jenter...

Skrevet
Jeg vil absolutt ikke at opplevelsen til gutten skal dempes. Men det er ikke til å unngå at omtrent alle jenter har bivirkninger av hormonprevensjon på et eller annet nivå. For ikke å nevne risikoen for blodpropp. Å stappe kroppen full av ekstra hormoner er ikke bra. Å snu det på den måten blir dessuten litt tåpelig. Jeg som kjente kjenner jo også "mindre" ved kondom. Jeg vil mye heller ha det naturlig, jeg ønsker meg ikke en gummibarriere mellom oss.

Men jeg tror virkelig ingen gutter forstår hva hormonprevensjon gjør med jenter...

Jeg baserer meg på de jentene jeg har kjent, og blant dem har det vært enkelte som har slitt litt, en som virkelig hadde problemer og svært mange som elsker p-pillene fordi de gjør syklusen så regelmessig at de vet nesten på minuttet når de får mensen (deres formulering, jeg aner ikke^^), og at de kan hoppe over mensen når det ikke passer. Jeg skal innrømme at jeg ikke vet hva det gjør med alle jenter, men jeg vet hva det har gjort med "mine" jenter som alle gikk på pillen før de ble kjent med meg og fortsatt går på den nå etter meg. Skal jeg ha dårlig samvittighet når det er noe de selv velger?

Jeg er enig i at jeg ikke vet, men det virker som du tror du vet hva det gjør med alle jenter, eller at de alle opplever det som et nødvendig onde. Det stemmer rett og slett ikke med de jeg har kjent som har gått på pillene uten at de var seksuelt aktiv pga fordelene. Risiko for blodpropp er selvsagt skummelt, men det er ikke akkurat noe som hindrer jenter flest.

Gjest Grafica
Skrevet (endret)

Jeg kommenterer bare din holdning som du kommuniserer som "kondomer har ikke noe i et forhold å gjøre, jeg driter i effekten p-piller kan ha på jenter, så lenge jeg slipper kondomer". Jeg vet godt at ikke alle jenter får ekstreme bivirkninger. Men det er egoistisk å forvente at jenta skal gå på piller fordi du ikke gidder å bruke kondom i et forhold. Selv om jenta kanskje synes pillene er greit nå.

Selvfølgelig vet jeg alle de positive fordelene ved pillene, og jeg savner dem! Men faktum er at p-piller kan fucke opp systemet kraftig. Det er en konstant risiko, bare fordi man ikke har noen bivirkninger nå, kan man når som helst få det. Du dømmer utifra "dine" jenter? Jeg har lært av min egen erfaring, av dusinvis av venninners erfaring, og hundrevis av jenters erfaring her på KG. Pluss forskningsresultater og artikler og leserbrev i blader. Mange jenter er ikke klar over hva pillene gjør med kroppen deres, før de slutter. For de er så vant til å leve med de konstante bivirkningene.

Endret av Grafica
Skrevet
Kondom i et lengre forhold virker helt unødvendig.

Unødvendig? Er det unødvendig med prevensjon når man ikke ønsker barn bare fordi man er i et fast forhold?

*Klø seg i hodet*

Skrevet

Tjah, jeg tror de gutta som er sammen med jenter som ikke tåler hormonprevensjon (og de er det MANGE av) forstår det etterhvert...;)

Problemet er at de færreste jentene forstår at det er hormonprevensjonen som har skylda, de får lavere sexlyst og tror bare at det er helt naturlig. Et raskt søk på KG viser at mange jenter har blitt overrasket over hvor "friske" de har følt seg etter at de sluttet på piller (hvis de ville bli gravide f.eks), og at de plutselig ble seg selv igjen.

Trist at så mange ikke vet hvor sinnsykt mye hormoner kan gjøre i en kropp. Selv går jeg dessverre på piller, og merket at det har gått ut over mye (sexlyst, humør etc), men siden syklusen blir helt tullerusk uten disse hersens hormonene er det ikke barebare å slutte...:(

Menmen, denne tråden er hvertfall en fin forklaring på hvorfor Norge gjør seg så "godt" på klamydia-statistikkene... ;)

Gjest anonym kvinne
Skrevet
Jeg baserer meg på de jentene jeg har kjent, og blant dem har det vært enkelte som har slitt litt, en som virkelig hadde problemer og svært mange som elsker p-pillene fordi de gjør syklusen så regelmessig at de vet nesten på minuttet når de får mensen (deres formulering, jeg aner ikke^^), og at de kan hoppe over mensen når det ikke passer. Jeg skal innrømme at jeg ikke vet hva det gjør med alle jenter, men jeg vet hva det har gjort med "mine" jenter som alle gikk på pillen før de ble kjent med meg og fortsatt går på den nå etter meg. Skal jeg ha dårlig samvittighet når det er noe de selv velger?

Jeg er enig i at jeg ikke vet, men det virker som du tror du vet hva det gjør med alle jenter, eller at de alle opplever det som et nødvendig onde. Det stemmer rett og slett ikke med de jeg har kjent som har gått på pillene uten at de var seksuelt aktiv pga fordelene. Risiko for blodpropp er selvsagt skummelt, men det er ikke akkurat noe som hindrer jenter flest.

Jeg mistet også all lyst på sex av p-piller . Jeg ble IKKE VÅT engang,uansett hvor langt forspill vi hadde , helt ulikt meg å være så asexuell og ha o lyst eller problemer med å bli våt .Har alltid tent raskt og blitt våt raskt - så jeg kunne ikke ha samleie etter ca noen mnd bruk av p-piller pga vaginal tørrhet og ble bare sår av sex og var ikke så godt heller.Må være slik gamle kjerringer føler seg på 70 år ..he he .P- pillene forandret helt miljøet i sjeden og ble mer utsatt for infeksjoner enn normalt .Pluss jeg var så ofte plaget av soppinfeksjon , kløe og svie i underlivet ofte - skikkelig plagsomt og VONDT.Og sex var jo da ubehagelig .Etter vi gikk over til kondomer var de hyppige soppinfeksjonene helt vekk -helt utrolig .Hadde de jo så hyppig under p-pillebruk .

Når jeg gikk på p-piller følte jeg meg nesten kjemisk kastrert ...Og sex var et ORK å ha .Etter å ha sluttet på pillene ble jeg raskt normal igjen -men tok litt tid før svineriet var ute av kroppen .Men må si det var deilig å bli kvitt p-pillene .

Få normalt miljø i sjeden og slippe de hyppige soppinfeksjonene , kløen , svien osv

Huff - tok lang tid faktisk å forstå at det var p-pillene som var årsaken til alle underlivsproblemene og problemene med sexlivet ikke minst .

Gutter som klager på kondomer er noen pyser .Fy flate hva jeg gjennomgikk av underlivsproblemer grunnet p-pillen .Ekkelt å tenke tilbake på hvor ille jeg hadde det . Nei slutt å vær så egoistisk gutter .Unn partneren deres OGSÅ et bra sexliv og HELSE ikke minst -og ikke tenk kunn på dere selv .Syns enkelte gutter tror p-piller er like ufarlig som fluortabletter - men det er det ikke .P-piller har til dels alvorlige bivirkninger for mange .Så ille - at sexlivet blir ikke - eksisterende til slutt .Noe å tenke på for dere menn .Vil dere ikke heller ha en partner som virkelig tenner på dere og har lyst på dere ? Og som dere vet nyter sexen med dere ?

Virker som guttene bare skal ha det lettvint selv og tenker mest på seg selv !

De avslører veldig egoistiske holdninger disse guttene .Kondom er en bagatell og ufarlig for mannen - kontra p-piller er et onde for mange kvinner og helsefarlig ikke minst med tanke på blodpropp .En jeg gikk på ungdomsskole med -fikk blodpropp i foten pga p-piller -hun var bare 16 år !!!

Gjest gjest kvinne
Skrevet
Jeg mistet også all lyst på sex av p-piller . Jeg ble IKKE VÅT engang,uansett hvor langt forspill vi hadde , helt ulikt meg å være så asexuell og ha o lyst eller problemer med å bli våt .Har alltid tent raskt og blitt våt raskt - så jeg kunne ikke ha samleie etter ca noen mnd bruk av p-piller pga vaginal tørrhet og ble bare sår av sex og var ikke så godt heller.Må være slik gamle kjerringer føler seg på 70 år ..he he .P- pillene forandret helt miljøet i sjeden og ble mer utsatt for infeksjoner enn normalt .Pluss jeg var så ofte plaget av soppinfeksjon , kløe og svie i underlivet ofte - skikkelig plagsomt og VONDT.Og sex var jo da ubehagelig .Etter vi gikk over til kondomer var de hyppige soppinfeksjonene helt vekk -helt utrolig .Hadde de jo så hyppig under p-pillebruk .

Når jeg gikk på p-piller følte jeg meg nesten kjemisk kastrert ...Og sex var et ORK å ha .Etter å ha sluttet på pillene ble jeg raskt normal igjen -men tok litt tid før svineriet var ute av kroppen .Men må si det var deilig å bli kvitt p-pillene .

Få normalt miljø i sjeden og slippe de hyppige soppinfeksjonene , kløen , svien osv

Huff - tok lang tid faktisk å forstå at det var p-pillene som var årsaken til alle underlivsproblemene og problemene med sexlivet ikke minst .

Gutter som klager på kondomer er noen pyser .Fy flate hva jeg gjennomgikk av underlivsproblemer grunnet p-pillen .Ekkelt å tenke tilbake på hvor ille jeg hadde det . Nei slutt å vær så egoistisk gutter .Unn partneren deres OGSÅ et bra sexliv og HELSE ikke minst -og ikke tenk kunn på dere selv .Syns enkelte gutter tror p-piller er like ufarlig som fluortabletter - men det er det ikke .P-piller har til dels alvorlige bivirkninger for mange .Så ille - at sexlivet blir ikke - eksisterende til slutt .Noe å tenke på for dere menn .Vil dere ikke heller ha en partner som virkelig tenner på dere og har lyst på dere ? Og som dere vet nyter sexen med dere ?

Virker som guttene bare skal ha det lettvint selv og tenker mest på seg selv !

De avslører veldig egoistiske holdninger disse guttene .Kondom er en bagatell og ufarlig for mannen - kontra p-piller er et onde for mange kvinner og helsefarlig ikke minst med tanke på blodpropp .En jeg gikk på ungdomsskole med -fikk blodpropp i foten pga p-piller -hun var bare 16 år !!!

Og glem ikke at 2-3 UNGE kvinner / tenåringsjenter dør hvert år i Norge , Sverige osv pga blodpropp og p-pillebruk !!! Noe å tenke på .

Hvem blir neste som rammes kan man jo spørre seg .Og er det verd det å utsette seg for den risikoen samt alle andre små bi-virkninger jenter ?

Skrevet

Det som er klart at uansett om man bruker pillen eller kondom, risikerer den ene parten at sexlivet blir forringet. Reagerer derfor på enkeltes holdning til at det er en selvfølgelighet at mannen skal bruke kondom. Enkelte menn reagerer negativt på kondomet, akkurat som enkelte kvinner reagerer negativt på pillen. Dersom det ikke er noe problem for mannen å bruke kondom, er det selvsagt en selvfølge, men om mannen har problemer med dette, vil dette selvsagt tære på hans seksuelle forhold. Dette gjelder selvsagt også andre veien.

Gjest Grafica
Skrevet

Jeg mener ikke at det er en selvfølge at mannen skal bruke kondom! Men jeg mener heller ikke det er en selvfølge at kvinnen skal bruke hormonprevensjon. Hvert par må finne ut hvilken prevensjon som passer begge parter best! Min samboer har ingen problemer med å bruke kondom (han var den som foreslo det), mens enkelte menn er allergiske.. Noen kvinner får aldri noen bieffekt eller plager av p-piller, noen ender opp med å miste all sexlyst og mulighet til å ha sex. Tingen er at man skal aldri forvente at den andre parten "tar seg av" prevensjon, med enhver ny partner må man kanskje revurdere. Og selv i et forhold, så må man kanskej revurdere prevensjonen innimellom.

Skrevet
Det som er klart at uansett om man bruker pillen eller kondom, risikerer den ene parten at sexlivet blir forringet. Reagerer derfor på enkeltes holdning til at det er en selvfølgelighet at mannen skal bruke kondom. Enkelte menn reagerer negativt på kondomet, akkurat som enkelte kvinner reagerer negativt på pillen. Dersom det ikke er noe problem for mannen å bruke kondom, er det selvsagt en selvfølge, men om mannen har problemer med dette, vil dette selvsagt tære på hans seksuelle forhold. Dette gjelder selvsagt også andre veien.

Mannens reaksjoner går ikke på fysiske helsetilstander (med mindre man har allergi, men det finnes da alternative kondomer til dem og), så akkurat der er det lite sympati å få fra meg gitt.

Ikke det, jeg kan forstå at det er utrolig kjipt å oppleve at man føler mye mindre pga kondomer, at de er vonde å ha på osv, men det er nå en gang bare et lite trekk man kan dra av og så er alt fint igjen - for jenter kan p-pille bruk føre til mye større HELSEmessige konsekvenser.

Det er nå en gang sånn naturen er innrettet. Sex kan skape barn, og er man ikke villig til å få barn, så må man bruke prevensjon - og enn så lenge er faktisk kondom det eneste prevensjonsmiddelet som ikke gir en helsemessige plager/skader (annet enn under bruk).

Skrevet

Her skriver jeg flere lange innlegg om mine meninger, og de blir kokt ned til at jeg driter i at jenter "KAN FAKTISK DØ AV DETTE?!?" Dere er litt urettferdige nå, jenter. Spesielt hun som nok en gang siterte meg for å kommentere at jeg skrev kondomer ikke var nødvendig i et forhold og sa "hva med graviditet?" i stedet for å lese begge innleggene hvor jeg forklarer at jeg selvsagt mente "hvis jenten går på pillen".

Jeg synes ikke det er dårlig gjort av meg å godta at en jente allerede har tatt en avgjørelse lenge før hun traff meg at hun vil gå på pillen. Er det eneste rette å be henne slutte med pillen for hennes del, og kreve at jeg selv bruker kondom? Det virker som det eneste alternativet som ikke får meg til å fremstå som en selvisk drittfyr som kun bryr meg om mitt eget. Hvis jenten går på pillen og ikke har noe imot det så har jeg faktisk ikke tenkt å be henne slutte, slik at jeg kan ta på meg kondom.

Og hvis dere skal fortsette å si at jeg og resten av kjønnet mitt ikke aner hvordan det er å gå på piller så må dere slutte å si at kondom er en bagatell. Hvis jeg først kan godta at piller faktisk kan gi alvorlige problemer hos enkelte jenter samt økt fare for blodpropp hos mange/alle jenter som går på pillen, så burde dere godta at kondom faktisk kan oppleves som direkte ødeleggende for sexen. Det er slik jeg og mange andre opplever det, så at typen din liker de er totalt irrelevant.

Gjest Grafica
Skrevet

firewater, du tar ikke poenget... Det er en stor forskjell. For gutter kan et kondom virke ødeleggene for sexen. For en jente kan hormonprevensjon virke ødeleggende på veldig mye mer. Mange vet ikke om alle bivirkningene de faktisk lever med, før de slutter. Mange opplever å miste alle humørsvingninger, får større sexlyst, mer energi, bli kvitt hodepiner og andre smerter. Som hormonene er skyld i, men som man ikke vet om, for man er så vant til å ha det sånn. Jeg sier igjen: Jeg forventer IKKE at alle gutter skal gå med kondom. Men gutter må forstå at jenter faktisk putter i seg en medisin som påvirker utrolig mye mer enn kondomer. Jenter putter i seg noe som forandrer hele kroppen.

Det folk reagerer på, er ditt utsagn om at "kondom i et lengre forhold virker unødvendig", fordi du virker totalt uvitende om hva hormonprevensjon gjør. Javel, du driter i at dama di kan få blodpropp og dø, greit nok. Det, pluss det sitatet jeg akkurat viste til, gjør at du selv pålegger deg en egoistisk drittsekk-holding. Ingen har sagt at du må be dama di om å slutte på piller. Men hvoran ville du reagert, om hun sa det selv? Slått opp med henne, fordi du ikke vil bruke kondom? Tvunget henne til å fortsette på pillen? Det er en reell situasjon du kan havne i.

Og det er ærlig talt ikke irrelevant at min, eller andres, partnere ikke har noen problemer med kondom. Skal jeg da si at det er fullstendig irrelevant at noen av dine partnere ikke har hatt problemer med p-pillen? Det er nemlig ikke det. Det viser at det funker for noen. Men ikke for alle.

Skrevet

Jeg driter i at jenten kan få blodpropp i like stor grad som jeg driter i om hun får lungekreft hvis hun røyker. Det er opp til henne hva hun putter i kroppen, og ikke noe jeg henger meg opp i.

Hvis hun derimot krever at jeg skal bruke kondom så er det klart at det seksuelle forholdet vil lide av det, det nekter jeg ikke for. Jeg tvinger ikke noen til noe som helst og ber ikke folk slutte med noe som helst.

Det er irrelevant fordi jeg synes det er tåpelig å si at kondom er en bagatell _for alle_ basert på enkelte som opplever det slik. Jeg kjenner mange som meg som heller dropper sex enn å bruke kondom, så det er tydeligvis mer enn en bagatell.

Gjest Grafica
Skrevet

Kan du vennligst vise meg hvor jeg har sagt at kondom er en bagatall?

Og jeg kjenner mange som ikke kan ha sex når de går på hormonprevensjon. Hvorfor er ditt argument annerledes enn mitt der? Vi mener akkurat det samme om de forskjellige tingene, ser du ikke det? :)

Jeg sa aldri noe sted at dama krevde at du brukte kondom. Jeg spurte hvordan du ville reagert om dama di måtte/ville slutte på hormonprevensjon.

Skrevet
Kan du vennligst vise meg hvor jeg har sagt at kondom er en bagatall?

Og jeg kjenner mange som ikke kan ha sex når de går på hormonprevensjon. Hvorfor er ditt argument annerledes enn mitt der? Vi mener akkurat det samme om de forskjellige tingene, ser du ikke det? :)

Jeg sa aldri noe sted at dama krevde at du brukte kondom. Jeg spurte hvordan du ville reagert om dama di måtte/ville slutte på hormonprevensjon.

Det var ikke meningen å forveksle deg og en annen, du har ikke sagt at det var en bagatell. Det var noen andre som sa, beklager. :)

Jeg mener ikke at mitt argument er annerledes enn ditt, jeg mener at de er identiske og derfor bør man enten godta begge eller ingen av delene. Det ser ut som du godtar begge, og det gjør jeg også, så vi er enig.

Når det kommer til hva jeg hadde gjort hvis kondom ble en nødvendighet i sexlivet mitt, så hadde jeg måttet se det an. Hadde dette vært i starten av et forhold hvor jeg ikke var forelsket så hadde det nok vært en god nok grunn til å avslutte forholdet, men hadde jeg vært forelsket så hadde jeg sannsynligvis brukt kondom. Hadde hun spurt så hadde jeg tatt på meg 5 stykker oppå hverandre, jeg er fæl når det kommer til forelskelse - jeg gjør hva som helst for jenten. Men hvis det kun er ONS, pulevenn eller tidlig i forholdet så hadde jeg nok foretrukket en jente som var mer seksuelt kompatibel med meg. Men det likestiller jeg med at jeg ikke kunne hatt et forhold med en jente som krever at lyset er slått av eller at vi holder oss til en eller to stillinger, osv. Jeg ser på sexen som en del av personligheten, og da skal man helst ikke klæsje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...