Gå til innhold

Kondomer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har i grunn ikke så mye mot kondomer jeg altså. Og nå som jeg er singel er det i grunn det eneste alternativet som er aktuelt også.. Skjønner egentlig ikke helt at folk tør så mye annet hvis de ikke har fast partner..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt sex med kondom to ganger i mitt, og begge gangene måtte avbrytes. Første gang synes hun det var bra, så jeg fortsatt til hun hadde fått nok før jeg tok den av og hun sugde meg ferdig, andre gang synes også hun at det var fælt. Da var vi allerede så kåte begge to at det ble angrepille.

Personlig er jeg ikke "Må man så må man"-typen, jeg takker gjerne nei til sex hvis det er med kondom akkurat som enkelte jenter takker nei med mindre det er med kondom. Det respekterer jeg selvfølgelig, og jeg synes egentlig ikke det er det verste som kan skje at man takker nei til sex. For min del er de verste ulempene at jeg mister følelsen, at den er ubehagelig å ha på seg (som en oppvaskhanske^^) og at selve utløsningen er en veldig stor del av orgasmen og det ofte er best inni jenten. Å trekke ut og komme på magen/osv eller å komme i kondom er svært skuffende hvis det ikke er det man er ute etter der og da.

Jeg kan forstå hun som tidligere i tråden nevnte alle fordelene med kondom, da alle gjaldt henne. På samme måte kan jeg si at p-piller er fantastisk fordi jeg slipper alle konsekvensene, jeg slipper å huske noe, jeg får full nytelse og at jeg ikke står ansvarlig for prevensjonen.

Skrevet

Kondomer er helt greie de. Tok litt tid før vi fant et merke som passet (så kjenner til den der at de ikke passer, at de merkes osv).

Men det har alltid fasinert meg at de fleste ser ut til å prøve 1, kanskje 2-3 kondommerker fr de begynner på hormonkjøret og prøver seg gjennom et utall piller, med en prøveperiode på minst 3 måneder pr merke. Mon tro hvor mye plager folk og forhold hadde blitt spart for om de hadde lagt like mye innsats i å prøve kondomer som piller?

Skrevet

Du har nok rett, man opplever kondom som en uting og bestemmer seg for at det bare er noe man ikke vil gjøre. Jeg skal innrømme at jeg mye heller vil at jenten skal finne et p-pille-merke som fungerer framfor at jeg må finne kondomtype som passer. Det er som nevnt i forrige innlegg flere grunner til, men pris er selvfølgelig også en faktor når man først har hyppig sex.

Jeg har en venn som foretrekker å bruke kondomer for å holde ut lenger for damens skyld, og det går fort en 5-pakning i uken der.

Skrevet

Internett ;)

Større utvalg enn det rælet de har på rimi, og mye, mye billigere.

Men jeg ser argumentene dine, og satser på at vi ikke ender opp på date ;) (Ikke ironisk eller stygt ment, bare at det er greiere med noen man klaffer med prevensjonsmessig. Og jeg kommer aldri til å vurdere noe annet enn FAM (ovusoft.com) og kondomer før jeg blir sikker nok i min sak til å sterilisere meg eller ender opp med en steril partner. Til det er jeg for glad i min egen mentale helse :ler: (Og serviset mitt, og partnerens kranium osv :gjeiper: )

Skrevet

Sterilitet er ganske høyt på listen min over ting jeg vurderer. Kan fryse ned en tilitersbøtte med svømmere, så slipper jeg å tenke på sånt.

Skrevet

Vi foretrekker kondom. Jeg nekter aa bruke hormonbasert prevensjon, og han liker aa ha kontroll selv.

Skrevet

Av hundre kvinner som bruker p-piller RIKTIG, er det 0,2-0,3 som blir gravide. Altså, om man blir gravid, kan det være fordi man har glemt en p-pille og tar den dagen etter osv. Man blir ikke plutselig gravid om man tar p-piller riktig. Iallefall ikke som den kvinnen som har blitt gravid 2 ganger selvom hun har gått på p-piller, hun må ha glemt det engang, og det utrolig rart hvordan det henger sammen. Om man har sex uten kondom en onsdag, så glemmer man p-pillen på fredag, og tar den på lørdagen igjen, kan man være gravid. Om man glemte p-pillen en onsdag, tar den torsdag morgen, og og har sex en fredag-lørdag, kan man være gravid..

Gjest nsjmsym
Skrevet

hva er det med dere???

at kondom er egoistisk?

la meg gi litt opplæring: norge ligger på VERDENStoppen i klamydiaspredning, og hiv sprer seg nå enormt raskt i europa......

norsk ungdom er de dårligste i VERDEN til å bruke kondom - og jeg vil innstendig be om at slike livsfarlige holdninger ikke spres hverken her eller andre steder.

greit at ikke alle liker det - men det er fullstendig ansvarsløst å la være å beskytte seg når man ikke er i et fast, langvarig forhold.

når det er sagt, jeg brukte lenge p-piller, tålte det overhodet ikke - gikk over til kondom, og var i begynnelsen litt skuffet.

men, ved bytte av merke(til den grå pakken med rød skrift.....hva heter det......?)

det kunne virkelig ikke falle meg inn i dag å droppe kondom med en ny partner.

Skrevet

Kondom i et lengre forhold virker helt unødvendig. Hvis man først er monogam er det vel mer økonomisk og mer fornuftig at man tester seg enn at man blåser bort penger og risikerer smitte ved å bare bruke kondom. Nå skal det være sagt at jeg har sex for nytelsens skyld, og passer derfor heller på at partneren er trygg og at jeg er trygg enn å bare satse på at kondom redder dagen. Treffer jeg en ny sexpartner, enten som pulevenn, fast pulevenn, kjæreste, osv, så oppfordrer jeg til at vi begge sjekker oss slik at vi er 100% sikker på hverandre og kan slappe av uten å tenke på sykdommer og sånt.

Skrevet

Jeg er i et fast forhold og bruker p-piller, men på en hyttetur en gang brukte jeg og kjæresten kondom, grunnet hygieniske grunner, og kanskje litt nysgjerrighet..

For meg var det ingen forskjell, bortsett fra at jeg ikke ble nødt å "tømme" meg etterpå, mens han likte det ikke i det hele tatt! Ikke varte han lenger, han bare følte mindre, men kom akkurat like fort som uten. Dessuten syntes han det var ukomfortabelt å ha på, og følte seg "innpakket".

Så her i gården holder vi oss altså til p-pillene, men jeg kommer nok til å be om kondombruk om hygieneforholdene er vanskelige.

Skrevet

Hvis det er hygiene det går på så kan han vel bare komme et annet sted?

Skrevet (endret)

^ Jo, det er klart, men nå tenkte jeg på hytter uten innlagt vann og slikt, og da synes jeg det er bedre at han kommer i en kondom enn på meg i det hele tatt. Selvfølgelig, det er ikke slik at jeg nekter å ha hyttesex uten kondom, men jeg foretrekker kondom når ordentlig do og dusj/vask ikke er tilgjengelig :)

EDIT: Lesefeil... Så først nå at du skrev "et annet sted" og ikke et annet sted på meg.. Men jo, det går selvsagt an, det blir jo det samme som at han kommer i kondomen, det er jo "et annet sted" :)

Endret av Tonerose
Skrevet

Jeg tenkte mer på munnen, jeg. Quick fix, no cleanup, osv. Evt ta annenhver gang med svelging og kondom - det hadde jeg godtatt.

Skrevet

Men så var det det faktum at jeg ikke er helt "der" enda, at jeg svelger..

Skrevet

Synes de burde komme i mer spredning i størrelse.

Det er faktisk ikke alltid slik at one size fits all. For enkelte så henger de omtrent ikke på, mens andre må slite sikkelig for å få tredd dem på...

Skrevet
Synes de burde komme i mer spredning i størrelse.

Det er faktisk ikke alltid slik at one size fits all. For enkelte så henger de omtrent ikke på, mens andre må slite sikkelig for å få tredd dem på...

De gjør det, men du må lete litt. Se på nett, og ikke bare rema.

Skrevet
Vi foretrekker kondom. Jeg nekter aa bruke hormonbasert prevensjon, og han liker aa ha kontroll selv.
Sånn er det for oss også.
Skrevet
De gjør det, men du må lete litt. Se på nett, og ikke bare rema.

Jeg vet, men det blir litt stress når du ikke kan få tak i det der og da du trenger det...eks 7/Eleven, Rema e.l

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...