Gå til innhold

ulykkelig forelsket

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_klumpen_*
Skrevet

Jeg er selv i begynnelsen av 20-åra. For et halvt år siden møtte jeg en gutt som er 6 år eldre enn meg. Vi begynte å holde på og jeg ble fort betatt. Etter noen måneder var jeg forelsket mens han enda ikke viste hvordan han følte for meg. Jeg ville jo selvfølgelig bli sammen med han, men han var ikke sikker på om han ville ha en kjæreste.

Rundt juletiden dro han til utlandet med kompisene sine i flere uker. Fikk ikke høre så ekstremt mye fra han da. Når han endelig kom tilbake sa han at han møtte en jente han ble betatt av og fortsatt er. Og samtidig så mistet han alle de følelsene han hadde for meg og vil absolutt ikke ha en kjæreste og forpliktelser. For han var mer enn bare glad i meg før han dro. Nå har han også mistet interessen og vi krangler ganske mye. Han ville kutte ut kontakt med meg da han var tilbake men jeg ville prøve mer. Kanskje følelsene ville komme tilbake igjen og vi kunne ha fått det bra sammen igjen. Jeg tenker at all kranglingen og hun jenta har kanskje bare ”gjemt” unna det han hadde for meg. Akkurat nå sier han at han er villig til å prøve bare fordi han syns synd på meg siden jeg er så lei meg, men er redd at det vil gjøre vondt verre. Jeg er også veldig redd for det, men vil samtidlig ikke miste han. Kan ikke tenke meg hvordan jeg skal klare meg uten han. Jeg mener at jeg virkelig har møtt den rette.

Jeg beklager hvis innlegget er rotete, alt er bare rot inni hodet mitt og hele livet mitt er blitt snudd opp-ned. Det er så grusomt :tristbla: Er det noen som har noen råd? Skal jeg ta meg sammen og vise meg fra mitt beste side og håpe på at følelsene kommer tilbake igjen eller skal jeg prøve å glemme han? Det siste er nesten umulig for meg å skjønne hvordan jeg skal gjøre. Er det noen som har vært i samme situasjon? Er det noen råd å få?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_spagetti_*
Skrevet

Høres ut som enda en umoden gutt som ikke vet hva han går glipp av. Gutta boys er ofte slikt vet du og er som regel treige med å knytte dype emosjonelle bånd. Han lever sitt liv og du har sikkert vært et nyttig tidsfordriv frem til "den neste".

Sikkert like greit å kutte kontakten ned til et minimum og la ham greie ut følelsene sine for seg selv. Gutta boys liker ikke kjerringer som klenger og gir de dårlig samvittighet.

Hvis han finner ut at savnet etter deg er der fremdeles kommer han nok tilbake, Ellers er det byebye. Jeg tør ihvertfall påstå at uansett hvor mye du klenger deg på ham og gir ham dårlig samvittighet så kommer det ikke til å hjelpe. Du bør kanskje revurdere strategien din...........................lykke til.

Skrevet

Jeg har vært i en lignende situasjon, og jeg så meg bare rett og slett nødt til å komme over han. Jeg vet det kan virke for vanskelig akkurat nå, men det er faktisk ikke umulig. Det kan være veldig tungt en stund, men du vil komme over han! Jeg var også overbevist om at det var Mannen i mitt liv, nå har jeg ikke et snev av følelser igjen for ham.

Det hører med til historien at han faktisk fant ut at han hadde driti seg ut, og kom tryglende tilbake på sine knær. Akkurat det jeg hadde drømt om og håpet når jeg hadde det som verst.. men da var jeg faktisk helt over han, hadde fått et nytt perspektiv på ting og en ny og bedre mann.

Så mitt råd er vel kanskje i bunn og grunn at du bør distansere deg fra ham..

Men lykke til uansett hva du gjør! Jeg ble trist av å lese historien din, jeg vet hvor utrolig tungt slike ting kan føles og du må ha det ganske kjipt akkurat nå. Men du må vite at det går over! Du har sikkert hørt dette før, men du er faktisk for bra for han og du vil møte noen andre som gjør deg lykkeligere. Masse klemmer til deg

Skrevet

Gjest over igjen med et lite PS: Jeg forsøkte også den der "være så bra at han vil ha meg i stedet"-greia. Det endte bare opp at tosken ikke klarte å velge, og ville ha i pose og sekk heller. Så det vonde "forholdet" ble bare dratt ut i årevis, hvor jeg satt på pinebenken hele tiden.

Gjest Gjest_klumpen_*
Skrevet

Er det virkelig ingen håp? Er det ingen som har opplevd at gutten får følelsene tilbake igjen og det blir en happy ending?

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Er det virkelig ingen håp? Er det ingen som har opplevd at gutten får følelsene tilbake igjen og det blir en happy ending?

Jo jeg har.Men vi hadde vært sammen i mange år og har barn sammen. Har vært en vond tid med mye frem og tilbake.Men er i orden nå.

Skrevet

Beklager, men du kan ikke tvinge følelser frem hos gutten. Han ville ikke være sammen med deg før han reiste, ergo har han aldri vært glad i deg. Han forelsker seg når han er på ferie, ta et hint da jente.

Kutt ham ut helt, ikke ha ham som venn heller.

Du kommer deg over ham, men kun om du selv vil.

Mange flotte gutter der ute som faktisk vil satse på et forhold

Skrevet

Stakkars stakkars deg :tristbla:

Det høres ut som om du går gjennom en skikkelig kjærlighetssorg samtidig som du ikke er 100% dumpa, noe som kanskje bare gjør alt verre fordi du seigpines.

Jeg tror at den beste sjangsen du har nå, er å ta tilbake kontrollen. Ta kontrollen over ditt eget liv og forlat ham med løftet hode. Det er nedverdigende og nedbrytende for deg å klamre deg fast som du gjør nå, og jeg er redd han vil miste mer og mer respekt for deg. Allier deg med en venninne og bit tenna sammen og GÅ! Da kan det hende han våkner opp og ser deg i et nytt lys, eller det kan hende det aldri mer blir noe mellom dere. Uansett vil du komme deg videre (med eller uten ham) raskere og mindre smertefullt på den måten.

En god klem og bøttevis med sympati til deg.

Skrevet
Akkurat nå sier han at han er villig til å prøve bare fordi han syns synd på meg siden jeg er så lei meg, men er redd at det vil gjøre vondt verre.

Du vil ikke ha en gutt som er sammen med deg fordi han syns synd på deg. Det er vondt å bli dumpet. Men før eller senere vil han dumpe deg igjen.

Godta bruddet, og gå videre før du blir enda mer forelsket i fyren (eller gravid!!)....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...