Gå til innhold

Korsett-spørrespalten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Grafica. Veldig bra tråd :tommelopp: Takk for det!

Jeg vil ha korsett, har sett mange fine, men jeg har et rompeproblem. Er veldig smal i midjen, i forhold til rompa, dvs jeg kommer til å kjøpe 28 inch korsett (er 32 inches rundt midjen), men rompa mi er 43 inches.. Korsettene jeg har sett på er korte, slik et jeg forestiller meg at kontrasten blir så stor til rompa, hvis du skjønner. At det kommer til å tyte en voldsomt stor valk ut. Har du erfaring med korsetter som er litt lengre? Tips? Eller om det er bedre med noe girdle-lignende på hofta/rompa, slik at det jevner seg mer ut? Er fornøyd med formen, altså, men jeg vil se ut som et timeglass og ikke et trappetrinn ;)

Gjest Grafica
Skrevet

Jippijaja; sier meg enig med Noli, tror ikke et underbust kommer til å være noe problem for deg da :) Det er faktisk mer når man er "mellomstor" og har små pupper sånn som meg, at det merkes mer.

Miss Shorty: Er det over eller underbust du tenker på? Underbust har nemlig en tendens til å se litt korte ut, men det finnes også de som går litt lenger ned på hoftene. Hvordan er puppene dine i forhold til resten f.eks? Om du har pupper til å utbalansere rumpa, så gjør det jo ikke noe. Spørs også hva slags kjole du har tenkt, har du en med stort prinsesseskjørt så merkes det jo ikke at rumpa "stikker ut". Men jeg synes å huske noe om at du har en litt kortere kjole? :klø:

Skrevet
Miss Shorty: Er det over eller underbust du tenker på? Underbust har nemlig en tendens til å se litt korte ut, men det finnes også de som går litt lenger ned på hoftene. Hvordan er puppene dine i forhold til resten f.eks? Om du har pupper til å utbalansere rumpa, så gjør det jo ikke noe. Spørs også hva slags kjole du har tenkt, har du en med stort prinsesseskjørt så merkes det jo ikke at rumpa "stikker ut". Men jeg synes å huske noe om at du har en litt kortere kjole? :klø:

Puppene mine er 37 inches. Og jeg har lyst på begge deler, både overbust og underbust. Tenker jeg følger rådet ditt angående de hjerteformede utringningene, de er finest også. (Jeg kan vel heller kalles en pære, enn et timeglass... liten over, stor under)

Kjolen min er ikke sånn typisk prinsessekjole skjønner du. Og du husker riktig, den er kortere enn de fleste, men ikke kortere enn like under knærne. Men jeg tror ikke jeg skal ha korsett under kjolen, har en veldig dyp utringning på ryggen, så korsettet vil mest sannsynlig synes, selv om det er underbust. (Kanskje du har noe alternativ innstrammingstips her..?) Jeg tenkte å bruke korsett mer generelt fordi det er fint :)

Denne typen er jo helt nydelig. Men ser likevel for kort ut... Men kanskje det er noe jeg tror fordi jeg ikke har prøvd... Kan jo uansett teste noe girdle-greier under før jeg bestemmer meg helt :Nikke: Eller kjøpe korsett først, og så kjøpe noe alternative rompegreier, hvis det skulle være behov.

Takk for svar! :hug:

Gjest Grafica
Skrevet

Det korsettet der tror jeg kunne blitt veldig fin til fasongen din :Nikke: Det går liksom akkurat passe langt ned! Det er jo ikke kort, det går langt nedover hoftene. Jeg har dette og der er fort kort på sidene, jeg får noen fine valker om jeg ikke har en singlet nedi skjørtet under... Men det er fordi det svinger opp på sidene. Det du linket til er rett nederst (og dessuten lenger), så det kommer ikke til å gi et sånt problem. Må du huske på at du er litt lav også :ler: Så et sånt long-line korsett kan faktisk vise seg å være FOR langt for deg. Det går ann å sende mail til FGM og spørre hvor langt korsettet er, så kan du måle på deg selv, og se åssen det ser ut :)

Var inne på FB nå for å titte på kjolen igjen, men det var jo bare bilde forfra, hehe. Men jeg er ikke så klok på andre alternativer til å stramme inn litt hvis den er veldig dyp i ryggen altså. Har du noe bilde av hvordan den ser ut bakfra?

Gjest Grafica
Skrevet

Hmmm jeg er litt stuck nå altså, aner egentlig ikke hva du kunne brukt under. Kanskje noe slikt eller slikt eller slikt... Beste jeg kan foreslå. Ser jo ut som om utringingen går til sånn midt på ryggen eller noe.

Skrevet

Ja, tenkte i den retningen, ja :Nikke: Du har hjulpet masse du! Tusen takk! :)

Skrevet

Grafica: har du noengang bestilt noe fra Axfords? Vet du hvor lang tid de bruker på levering?

Gjest Grafica
Skrevet

Nei, ingen erfaring med Axfords, dessvere :) Men leste på FAQen deres dette her:

How soon after ordering will my corset be sent?

As we carry large stocks, most orders are dispatched within 24 hours of receipt; if your corset is not in stock and needs to be made (which happens rarely), this may take up to 7 days.

Fra England til Norge tar det 1-3 dager, avhengig av hvor i landet du bor.

Gjest Grafica
Skrevet

Hvis jeg skal dømme utifra de andre itemsene til selgeren, vil jeg ikke tro det, dessverre. Prisen er altfor lav også til å være ekte. Euroen ligger vel på rundt ti kroner? 130kr for et korsett sier seg selv at ikke er ekte :)

Skrevet

Oi, takk for raskt svar.

Jeg syns nok det var veldig billig ja :jepp:

Men naiv som jeg er tror jeg alt går an på ebay :fnise:

Irriterer meg litt at det ikke er bilde av baksiden.

Skrevet
Nei, ingen erfaring med Axfords, dessvere :) Men leste på FAQen deres dette her:

Fra England til Norge tar det 1-3 dager, avhengig av hvor i landet du bor.

Ja, fant det etter jeg hadde spurt..

Liker godt korsettene fra Axfords, men har aldri bestilt til Norge før, og må helst ha riktig korsett til prøvingen av brudekjolen. men om det ikke skulle rekke hit til da, er det jo ikke så stor forskjell på dem egentlig.

Blir litt som et barn når jeg vet det er et nytt kortsett på vei, jeg..

Skrevet

Nå har jeg fått korsettet mitt! *løpeogprøve*

Gjest Grafica
Skrevet

Kos deg babord! :tommelsmil: Husk å gå det inn riktig og sånt! *formane strengt* :ler:

Skrevet

Ja jeg følger prosedyre fra bloggen din strengt! :briller:

Så rart det var, veldig spesiell følelse...

Gjest Grafica
Skrevet
:Nikke: Følelsen av å være "restrained" tar tid å venne seg til, pluss at det tar en stund også før man greier å sitte henslengt med korsett på :ler: Jeg greier det så bra ikke om det tar for lang tid mellom hver gang :ler:
Skrevet
Grafica: har du noengang bestilt noe fra Axfords? Vet du hvor lang tid de bruker på levering?

Jeg har bestilt fra Axfords tre ganger, og har vært kjempefornøyd. Kort leveringstid og veldig god service. Stoffet de bruker er litt tjukkere og mattere i stoffet en feks Vollers. Men jeg synes ikke lakk-korsettene deres var så gode. Bestilte det en gang, men det var litt slapt i fisken på en måte. Satt ikke godt på. Var ikke noe problem å returnere det da:).

Skrevet (endret)

Hei Grafica! Super tråd du har startet! :jepp:

Jeg kunne tenkt meg et korsett som kan brukes til vanlig bukse, sånn ut på by'n lignende ting.

Jeg har pærefigur, altså str. 34 oppe og str. 38 i bukser (har ikke målt meg enda, så noen mål har jeg ikke.. :sjenert: ), ''donaldrumpe'' ( :fnise: ) og små pupper. Jeg bruker vel 75A i BH størrelse, og vil gjerne ha noe som kan hjelpe meg å få en liten kløft. :fnise: Har du noe å anbefale til meg?

PS! Den kan ikke gå så veldig langt opp på sidene, siden jeg har litt sideflesk. Det hadde vært greit med noe som kunne ha trykket det litt inn. ;)

Endret av ^^Belle^^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...