Gå til innhold

Ting å gjøre sammen med barnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har tips om hva man kan gjøre sammen med barnet sitt? Her går vi tur, drar i åpen barnehage 1 gang i uken(har ikke bhg.plass enda), drar i bassenget en gang i blant og ellers er det leking og lesing og synging. Men jeg merker at å være mye hjemme med de samme lekene blir litt kjedelig iblant både for 1åringen og meg, så hvis noen oppfinnsomme sjeler har gode ideer tas de imot med takk!

Videoannonse
Annonse
Gjest mor, eksdagmamma og førskolærer
Skrevet
Er det noen som har tips om hva man kan gjøre sammen med barnet sitt? Her går vi tur, drar i åpen barnehage 1 gang i uken(har ikke bhg.plass enda), drar i bassenget en gang i blant og ellers er det leking og lesing og synging. Men jeg merker at å være mye hjemme med de samme lekene blir litt kjedelig iblant både for 1åringen og meg, så hvis noen oppfinnsomme sjeler har gode ideer tas de imot med takk!

Leke litt ute hver dag ? Ta den lille med på fjellet i bæremeis, til en gård eller annen plass med dyr. Ettåringer har jo ikke så store krav til gjøremål enda.Da er det verre med mamaen,tror jeg.

Skrevet

- gå ut, få bli kjent med materialet snø, kjenne på, rulle i osv...

- ake

- skitur med barnet i pulk eller bæremeis

- koselig å sitte Sammen med f.eks fingermalig

- bake boller

- sette på musikk og danse

+masse mer, si ofra hvis du vil ha flere tips...

vi er heldige vi som kan ose oss med hærlige 1 åringer:)

Skrevet

trenger da ikke gjøre så mye med en 1åring - de er ofte fornøyde bare de får holde på med sitt....

sønnen min fikk ikke bhg plass før han var 15 mnd og vi brukte dagene stort sett til lek både ute og inne... Lage mat på kjøkkenet til storesøster var favoritt aktiviteten spesielt når storesøster ikke var hjemme :ler:

Puslespill, brio togbane, duplo, dukker, biler var interessante ting..

Det hendte at vi malte med fingermaling, baka boller, var på svømming osv.. men som regel var det lek og kos som stod i fokus hos oss :)

Skrevet

Jeg tviler sterkt på at en ettåring synes dager med leking og synging blir kjedelige.

Vi besøkte venner med barn i samme alder, gikk veldig mye tur, lekte, så i bøker, lekte med leire (var kanskje nærmere 2 år da....). Ellers var de stort sett med meg overalt, og det var vel en del underholdning i det også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...