Gå til innhold

Tilbehør til denne kjolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha denne kjolen:

agape kjole

Men hva slags tilbehør passer til en sånn "middelalderkjole"? Sko, tiara, smykker?

Noen som har hatt denne eller bare noen som har god stilsans?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har dei mange fine og spesielle smykker og tiaraer i litt middelalderstil:

www.medievalbridalfashions.com

Veldig fin kjole forresten! :jepp:

Skrevet

Ooooohhh, der var det mye fint, ja. *sikle, sikle*

Blir det kanskje litt "over the top" med tiara eller hodesmykke? Tenkte jeg skulle la håret henge løst, evt. bare sette opp håret på sidene og la resten henge i løse krøller nedover ryggen. Litt sånn tidsriktig, om noen forstår hva jeg prøver, på en knotete måte, å forklare?

Dersom jeg går for en tiara e.l. kan jeg vel ikke ha smykker? Det blir vel litt vel juletre?

Skrevet

Det er den vakreste kjolen jeg noengang har sett! :rødme:

Tror nok at antrekket blir finest hvis du holder tilbehøret enkelt, og lar kjolen bli det vakre midpunktet den fortjener å bli!

Skrevet

Jeg skal ha en helt annen kjole enn deg, men jeg skal ha både tiara og smykke. Kjøpte et sett med tiara, smykke og øredobber.

Hvis du synes det blir litt mye kan du jo velge noe som er ganske enkelt.

Går jo an å spørre de på Agape om de har forslag til deg?

Så kan du se hva de viser deg, du kan jo finne noe lignende på nettet selv etterpå.

Jeg tror i allefall jeg ville valgt både tiara og smykke, kan bli litt nakent uten.

Skrevet
Det er den vakreste kjolen jeg noengang har sett! :rødme:

Tror nok at antrekket blir finest hvis du holder tilbehøret enkelt, og lar kjolen bli det vakre midpunktet den fortjener å bli!

Ja, den er virkelig nydelig, og ekstremt flatterende for min ikke helt sylslanke figur. Jeg tror også at det blir for mye dersom jeg kliner på med masse smykker og greier. Som jeg nevnte, blir frisyren helt enkel, og så lurer jeg på en helt enkel tiara eller et litt diskret hodesmykke.

Kjolen er såpass utsmykket i seg selv at jeg tror det fort kan bli for mye. Dessuten er jeg veldig "puppete", så jeg vil helst ikke trekke for mye oppmerksomhet mot utringningen. :fnise:

Skrevet

Hihi, ja da virker enkelt hår og enkel tiara som en lur løsning! Du kommer til å bli skikkelig vakker... :)

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet

Det var en nydelig kjole.

Jeg ville valgt en enkel tiara eller et hodesmykke - spesielt også med tanke på hvordan du har tenkt håret. Med en så fin utringing som denne kjolen har ville jeg også valgt et helt enkelt smykke i et tynt kjede med et dråpeformet anheng som ikke var så alt for stort. Det vil fremheve kjolen mer uten å bli for mye "over the top".

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet

Her er et eksempel på hva jeg mener med smykke, men jeg ville latt det være forholdsvis stramt i halsen.

Bruden på bildet av kjolen din har et enkelt smykke, og en fin tiara også.

Skrevet

Hmmmm, tja, kanskje noe helt enkelt på smykkefronten hadde gått an. Så lenge ikke kjedet blir så langt at anhenget forsvinner ned i "skyggenes dal" (bruker å være et problem).

Noen som har ideer til hvilke sko som kunne fungere? Jeg MÅ ha sko med rund tupp, da jeg sliter litt med føttene dersom skoene er spisse.

Skrevet

Da ville jeg hatt noe pent og enkelt i håret og droppet halssmykke. Høres veldig fint ut med langt hår til den kjolen.

Skrevet

Kanskje en krone ala dette, eller noe hårbøyleaktig ala dette? - hårnett da :)

Skrevet

Tusen takk for alle gode forslag! :)

Jeg har forelsket meg litt i denne stilen:

circlet ivy

Syntes den var enkel og fin. Ser for meg noe slikt (denne var altfor dyr for meg), men stukket inn under håret på sidene, slik at den ikke blir så dominerende.

Har tilbragt hele ettermiddagen på jakt etter sko som funker, men sliter alvorlig med å finne noe som jeg liker. Kan det fungere med noe slikt?

sko

Åååååh, er så i tvil...

Skrevet

Tror tiaraen og skoene blir veldig fine med kjolen :)

Skrevet

Hårpynt

Er ikke flink til dette med link, men det ligner smykket som Liv Taylor brukte i rollen som Arwen. Kjempefint!

Skrevet

Jeg ville droppet halssmykke til den kjolen, og heller gått for noen fine øredobber, evt. tiara i tillegg.

Skrevet

Skoene var jo også kjempefine! Tror jeg hadde gitt meg med å lete, for de ser perfekt ut for skolen spør du meg.

Skrevet

Litt fort i svingene her ja... KJOLEN skal det være! ... hmmm...skolen ja... lurer på hvor jeg har hodet mitt...? :søvn:

Skrevet

Har bestemt meg for å se an behovet for smykke til jeg får alt det andre på plass. Øredobber er helt bortkastet på meg, da jeg har veldig langt hår, og øredobber aldri synes om jeg tar på meg noen. Eneste som skjer er at jeg vikler dem fast i krøllene. :)

Litt fort i svingene her ja... KJOLEN skal det være! ... hmmm...skolen ja... lurer på hvor jeg har hodet mitt...? :søvn:

Hadde du ikke påpekt den feilen, så hadde faktisk ikke jeg lagt merke til det. Leste kjolen, jeg. Etterlyser derfor min hjerne også? :fnise:

Skrevet

Kanskje på skolen? :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...