Gå til innhold

Brev til tante-hva skal jeg skrive?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier skal jeg skrive et brev til tante som bor i utlandet og jeg har ikke sett henne på mange år. Jeg må sende henne et brev da hun skal få et takkekort etter mitt bryllup. Hele pointet med mitt innlegg er at tanta mi har uhelbredelig kreft, og går til behandling mot det. Men det er sagt at hun har ikke lenger tid igjen enn 6 mnd. Og hva sier man til slik? Jeg har aldri snakket eller kjent noen i den livssituasjonen.

Alt jeg har klart hittil er å skrive:

Jeg forstår det slik at du er ikke i en enkel situasjon i livet med kreften og allting, vi tenker mye på deg her hjemme i Norge. Lurer veldig på hvordan formen din er og får jevnlig rapporter fra mamma. Du er i tankene våre og…

Jeg syns det der ikke er noe bra i det hele tatt... hva skriver man til en person i en slik livssituasjon? Håper noen kan hjelpe meg med noen setninger som jeg kan ha i brevet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skriv det. At du ikke vet hva du skal skrive, men at det er vondt å tenke på at hun er så syk som hun er.

Fortell hva du setter pris på ved henne, og fortell gjerne noen koselige historier som involverer henne. Vi tenker av og til på den sommeren du... :)

Fortell at du /dere er glad i henne hvis du/dere er det. Men ikke lyv.

Er dere villige til å stille opp for henne f.eks. snakke med henne på telefon, hvis hun trenger noen å snakke med el. så skriv det.

Takk for gaven dere fikk, og frtell gjerne hva dere bruker den til.

(Pengene brukte vi på en støvsuger, så nå bor det ingen hybelkaniner her lenger. ;) ), duken vi fikk har vi på kjøkkenbordet, og vi tenker ofte på deg når vi spiser el.

det viktigste er ikke så flotte ord, men at dere tar kontakt.

Det er veldig vanlig at mennesker i krise sier at det vondeste er at ingen ville snakke med dem lenger, for de visste ikke hva de skulle si.

Men ofte var det ikke så farlig med ordene. Det holder vanligvis med å si at jeg føler med deg. Og være tilgjengelig.

Lykke til.

• Liker 2
Skrevet

Takk så mye for svar gjest.. :)

• 2 år senere...
Gjest rupinder
Skrevet

Som overskriften sier skal jeg skrive et brev til tante som bor i utlandet og jeg har ikke sett henne på mange år. Jeg må sende henne et brev da hun skal få et takkekort etter mitt bryllup. Hele pointet med mitt innlegg er at tanta mi har uhelbredelig kreft, og går til behandling mot det. Men det er sagt at hun har ikke lenger tid igjen enn 6 mnd. Og hva sier man til slik? Jeg har aldri snakket eller kjent noen i den livssituasjonen.

Alt jeg har klart hittil er å skrive:

Jeg forstår det slik at du er ikke i en enkel situasjon i livet med kreften og allting, vi tenker mye på deg her hjemme i Norge. Lurer veldig på hvordan formen din er og får jevnlig rapporter fra mamma. Du er i tankene våre og…

Jeg syns det der ikke er noe bra i det hele tatt... hva skriver man til en person i en slik livssituasjon? Håper noen kan hjelpe meg med noen setninger som jeg kan ha i brevet.

Skrevet

KAnsje noe sånt som-

Kjære tante navn her.

Vi tenker alle masse på deg for tiden.

Vi får jevnlig høre hvordan du har det gjennom mamma, og jeg har lenge ønsket å skrive et brev til deg for å fortelle at du er i tankene våre.

Vi er så glade i deg alle sammen, og ønsker deg alt godt.

Sender med *feks gave,blader og noe?* og håper at det er noe som du vil få bruk for.

Her i hjemmet skjer det ikke så mye men osv osv :) Sikkert koselig for henne å høre hvordan det går med dere...

Og så kan du jo avslutte med at dere tenker masse på henne og så kansje sende noen fine bilder fra barndommen med din tante? noe sånt koselig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...