Gå til innhold

Det PERFEKTE overmadrass-laken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter sinnsykt med å finne et overmadrass-laken som passer perfekt!!!

Har KUN ett alternativ, og det er Kronborgs fasong-overmadrasslaken som selges på Jysk. MEN; det er ikke 100% perfekt :(

Jeg har en seng som er 180 cm bred (og vanlig 200 cm lang) og overmadrassen er ca 7 cm "høy"...

HJELP!!!!!

Evig takknemlig om noen vet om et slikt laken :):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia,jeg kjøper Jersy laken på Kid,har seng samme som deg men tar laken over både overmad og den under men funker jo ikke om du har kantbeskyttelse på senga.Er ikke noe tillhenger av det, så da passer detta perfekt.Kjøper det største lakene de har.

Skrevet
Heia,jeg kjøper Jersy laken på Kid,har seng samme som deg men tar laken over både overmad og den under men funker jo ikke om du har kantbeskyttelse på senga.Er ikke noe tillhenger av det, så da passer detta perfekt.Kjøper det største lakene de har.

Hmm, jeg har prøvd det, men synes heller ikke det blir perfekt. Hvilken størrelse bruker du da på stretchlakenet??? Enten har lakenet vært for stort og "slengete" eller så er det akkurat for lite, slik at det ikke dekker hele madrassen som ligger under overmadrassen :(

Skrevet

Har ikkje prøvd de sjølv, men kan jo vere verdt eit forsøk. Kjøp vanleg laken (ikkje stretch) og bruk slike lakenstrammere for å halde lakenet på plass. Eventuelt bruk stretch, men fest det stramt med slike lakenstrammere at det ikkje flytter så mykje på seg.

Skrevet
Har ikkje prøvd de sjølv, men kan jo vere verdt eit forsøk. Kjøp vanleg laken (ikkje stretch) og bruk slike lakenstrammere for å halde lakenet på plass. Eventuelt bruk stretch, men fest det stramt med slike lakenstrammere at det ikkje flytter så mykje på seg.

Hehe, til og med det har jeg prøvd! Men det går ikke med en samboer som "flytter på madrassen" i nattesøvnen!

Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å finne dette, det må jo være en stor prosentandel av Norges befolkning som har en slik seng med overmadrass!!??!

Skrevet

Dette var en bra tråd!

Håper det kommer inn flere svar her...

Jeg har også en slik seng, og klarer ikke å finne rett laken..

Til nå har jeg kjøpt sånne som er beregnet for å dekke både overmadr. og den under - men de sitter jo ikke bra på langsiden... Jeg har ikke prøvd lakenstrammere da, men kansje det funker hvis man fester det under madrass nr to..? Blir jo ikke så mye bevegelse der som på overmadr. Noen som har prøvd det?

Skrevet
Hmm, jeg har prøvd det, men synes heller ikke det blir perfekt. Hvilken størrelse bruker du da på stretchlakenet??? Enten har lakenet vært for stort og "slengete" eller så er det akkurat for lite, slik at det ikke dekker hele madrassen som ligger under overmadrassen :(

Mener jeg kjøper 215x200 o.l.kjører det i tørketrommelen og det passer perfekt!!Hos meg er det ikke noe halveis for å si det sånn,alt av farger,ting o.l. skal være på stella,sier det sånn at du sjønner hva jeg mener med perfekt,hilsen perfeksjonisten som de kaller meg i nabolaget ;-)) he he.

Skrevet
Mener jeg kjøper 215x200 o.l.kjører det i tørketrommelen og det passer perfekt!!Hos meg er det ikke noe halveis for å si det sånn,alt av farger,ting o.l. skal være på stella,sier det sånn at du sjønner hva jeg mener med perfekt,hilsen perfeksjonisten som de kaller meg i nabolaget ;-)) he he.

Hehe, I see :) Er selv perfeksjonist kan man si!

Men jeg vil alikevel så gjerne bare ha overmadrasslaken. Har andre laken rundt nederste og midterste madrassene som sitter perfekt.

Tror dessverre ikke at lakenstrammere vil hjelpe på problemet med langsidene....Huff, hater dette og har vært irritert over det alle de årene vi har hatt senga (og vil jo ha slik seng, så...) :roll:

Skrevet (endret)

Vi har overmadrasslaken, ikke i stretch men "vanlig" slett bomull (og noen i satin) med strikk rundt. Fungerer aldeles utmerket å ligge på, men må "ordnes" om morgenen. Har kjøpt slike laken på bl.a Hansen&Dysvik.

Kjøpes som overlaken i madrass-størrelsen.

Endret av Karoline
Skrevet (endret)
Vi har overmadrasslaken, ikke i stretch men "vanlig" slett bomull (og noen i satin) med strikk rundt. Fungerer aldeles utmerket å ligge på, men må "ordnes" om morgenen. Har kjøpt slike laken på bl.a Hansen&Dysvik.

Kjøpes som overlaken i madrass-størrelsen.

Ja det er disse jeg har, altså vanlig slett bomull fra Kronborg (Jysk). Men som du sier: må ordnes om morgenen, og det irriterer meg sånn!!!!

HVORFOR finnes det ikke!? :roll:

Kan jo hende Hansen&Dysvik sine er bedre!?

Endret av Smørblomsten
Skrevet

Hvis man ikke ligger musestille hele natten, må man nok regne med å ordne / re senga om morgenen - ellers måtte vel nesten lakenet vært sydd på madrassen.

:idea: Kanskje du kan sette på borrelås på laken og madrass, da vil vel lakenet holde seg på plass...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...