Gå til innhold

Huseiers datter kikker inn i leiligheten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke hva jeg vil med dette, annet enn å få ut frustrasjonen. Har veldig lyst til å si fra til den aktuelle 15åringen, men vet ikke hvordan jeg kan si det uten at hun tror jeg er svært sær... Kanskje er jeg også det, men jeg liker altså ikke at folk kikker inn vinduene mine! Jeg flyttet i oktober inn i 1. etasjen i et hus, utleier bor i etasjen over. Utleier er ei grei dame, og passerer hun leiligheten min, så går hun forbi uten å se inn. Men dattra ser alltid inn vinduene. Hun stopper ikke opp, men kaster blikket inn hver gang hun går for å hente sykkelen i boden like ved. Ja, jeg kan trekke for gardinene, men det ser rart ut på høylys dag. Jeg har lyst til å fortelle henne at jeg ikke liker at folk kikker inn til meg, hva er det hun ser etter egentlig??? Men kan jeg si det? Hvordan sier jeg det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Plastfilm på ruta, du kan se ut men ingen kan se inn... persiener...tynne gardiner som er lette å se ut igjennom men ikke inn. Store potteplanter. Lampetter/lys mot vinduet innenfra...

Skrevet
Vet ikke hva jeg vil med dette, annet enn å få ut frustrasjonen. Har veldig lyst til å si fra til den aktuelle 15åringen, men vet ikke hvordan jeg kan si det uten at hun tror jeg er svært sær... Kanskje er jeg også det, men jeg liker altså ikke at folk kikker inn vinduene mine! Jeg flyttet i oktober inn i 1. etasjen i et hus, utleier bor i etasjen over. Utleier er ei grei dame, og passerer hun leiligheten min, så går hun forbi uten å se inn. Men dattra ser alltid inn vinduene. Hun stopper ikke opp, men kaster blikket inn hver gang hun går for å hente sykkelen i boden like ved. Ja, jeg kan trekke for gardinene, men det ser rart ut på høylys dag. Jeg har lyst til å fortelle henne at jeg ikke liker at folk kikker inn til meg, hva er det hun ser etter egentlig??? Men kan jeg si det? Hvordan sier jeg det?

Har du vurdert å kjøpe slik folie som man klistrer på innsiden av vinduene?Den gjør at du kan se ut,men ingen utenifra kan se inn...

Skrevet
Plastfilm på ruta, du kan se ut men ingen kan se inn... persiener...tynne gardiner som er lette å se ut igjennom men ikke inn. Store potteplanter. Lampetter/lys mot vinduet innenfra...

Takk for kjempebra svar! Jeg innser jo at jeg vanskelig kan si fra om dette... Så kan jeg ikke hindre at hun ser inn, får jeg heller hindre at hun får noe utbytte av det :) Takk for hjelpen :)PS: Lys mot vinduet innenfra, hvordan tenker du deg det?

Skrevet
Har du vurdert å kjøpe slik folie som man klistrer på innsiden av vinduene?Den gjør at du kan se ut,men ingen utenifra kan se inn...

Vet du hvem som selger det?

Skrevet
Vet du hvem som selger det?

Sjekk ut butikker som selger tapet og lignende. tapetshop.no er en nettbutikk som selger slik folie (kalles vindusfolie).

Skrevet
Takk for kjempebra svar! Jeg innser jo at jeg vanskelig kan si fra om dette... Så kan jeg ikke hindre at hun ser inn, får jeg heller hindre at hun får noe utbytte av det :) Takk for hjelpen :)PS: Lys mot vinduet innenfra, hvordan tenker du deg det?

Om du har en liten sånn spotlight så gir de ganske kraftig hvitt lys. Om du monterer en slik i hjørnet på vinduet eller slik at lyset lyser kraftig mot glasset så er det ikke så lett å se inn når man står på utsiden! Bare å prøve det, så ser du.

Skrevet

Dette er vel kanskje bare en vane hun har fra tidligere, noe som skjer mer eller mindre automatisk. Ikke sikkert hun SER inn for å se deg eller hvordan du har det. Det rekker hun nok knapt likevel ettersom hun ikke stanser.

Tror jeg ville kjøpt persienner, da velger du selv hvor mye du vil stenge ute.

Gjest forfengelig
Skrevet

Sikker på at hun ikke bare ser på seg selv i gjenskinnet i ruta? ;-)

Skrevet
Sikker på at hun ikke bare ser på seg selv i gjenskinnet i ruta? ;-)

Ja, det er jeg helt sikker på :)

Skrevet

Du kan kjøpe "innskjermsblokker", eller hva skal jeg kalle det, folie på vinduet som man ikke kan se ut eller inn av, men slipper inn lys, til 39kr på Ikea. Vet mange har sagt at det ser stygt og skrokkete ut, og jeg var veldig skeptisk, men det ser kjempefint ut. Like fint som de dyre jeg kjøpte til soverommet :sukk:

Gjest Eurodice
Skrevet

Vink til henne neste gang du ser henne, da går det kanskje opp for henne hva hun gjør, om det er med hensikt eller ikke.

Skrevet

Hun er kanskje nysgjerrig på hvordan du har det inne. Inviter henne inn engang, så kanskje hun gir seg :)

Skrevet

Kan du ikke bare fortelle henne at du synes det er ubehagelig og at du hadde satt pris på om hun så en annen vei når hun går forbi? Det er jo irriterende om du skal miste utsikten ut om problemet kan løses bare ved å ta en prat med henne.

Skrevet

Jeg ser ofte på meg selv i vinduer når jeg er ute og går :fnise:

Men hadde nok også prøvd å vinke tilbake, virker litt smålig å ta det opp med henne syns nå jeg... Hvis vindusfilmen er billig er jo det også en kjekk mulighet :)

Skrevet

Klarer ikke helt å se problemet. Det der er jo noe av ulempen ved å bo på bakkeplan.

Skrevet

Jeg tror folk ser inn vinduer ubevisst. Jeg gjør hvertfall det. Holdt på å skrive at det er en refleks :fnise: Når jeg går forbi flater hvor jeg kan se meg selv, så ser jeg på meg selv. Simple as that. Jeg tror ikke hun er så interessert i hvordan det ser ut hos dere eller dere generelt, for da hadde hun nok observert det som er å observere til nå. ;)

Skrevet

Jeg ser ofte på meg selv når jeg går forbi vinduer...

Og når jeg er ute og går tur med hundene om kveldene så er det veldig lett at blikket glir mot vinduene med lys i på bakkeplan :sjenert:

Gjest Gjest_peter_*
Skrevet
Jeg ser ofte på meg selv når jeg går forbi vinduer...

Og når jeg er ute og går tur med hundene om kveldene så er det veldig lett at blikket glir mot vinduene med lys i på bakkeplan :sjenert:

Jeg hadde stått naken når hun så inn

Skrevet

Av ren refleks ser jeg så og si alltid inn i leiligheten i første etasje i bygget jeg bor i. De har ingen skjerming. Det er deres valg å bo på utstilling. Jeg er ikke interessert eller nysjerrig, men blikker flytter seg til lyset/bevegelser.

Skaff deg skjerming som nevnt tidligere. Eller flytt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...