Gjest Indo Skrevet 25. januar 2009 #1 Del Skrevet 25. januar 2009 Dette er noe jeg har opplevd 5 ganger på 2 år. Første gangen skjedde det før jeg ble gravid, så skjedde det to ganger under graviditet, og så to ganger etter fødsel. Den ene senest idag. Helt ut av det blå begynner det å blinke foran øynene på meg, så "glitrer" det, så utvikler det seg til tunnelsyn, også ser jeg nesten helt svart før synet normaliserer seg igjen. I løpet av denne perioden på mellom 10-30 minutter, klarer jeg heller ikke å fokusere på ansikter eller en gitt gjenstand. Jeg kan for eksempel se et av sambos øyne, mens resten av ansiktet hans er helt hvitt. Sidesynet forsvinner helt eller delvis. Men like helt ut av det blå, blir synet bra igjen. Noen som vet hva det kan komme av, eller har lignende erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Dokkelise_* Skrevet 25. januar 2009 #2 Del Skrevet 25. januar 2009 Hei! Du får vel ikke hodepine etter disse synsforstyrrelsene? Det du beskriver er nemlig et vanlig "varsel" om migreneanfall. Denne flimringen og prikkene som "danser" i synsfeltet får jeg like før migrenen slår ut. Det blir umulig å lese eller fokusere fordi deler av ordene plutselig forsvinner, eller slik som du beskriver at det ene øyet er borte. Vanligvis har jeg denne flimringen i 10-30 minutter, noe som er veldig ubehagelig! Tror synsforstyrrelsen kalles for aura hvis du vil lese litt mer om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 25. januar 2009 #3 Del Skrevet 25. januar 2009 Det høres ut som aura ja, som er forvarsel for migrene. Enkelte kan ha aura uten å ha migrene også, pappa har det. Jeg får av og til migrene, og da får jeg alltid aura først. Mine auraanfall er slik at jeg ikke greier å lese (ordene stokker seg), konsentrere meg, greier ikke å oppfatte ting folk sier, og hvis jeg konsentrerer meg om å se på f.eks et bilde eller en tekst så blir det svarte eller hvite flekker akkurat der jeg ser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 25. januar 2009 #4 Del Skrevet 25. januar 2009 Får ikke hodepine eller noe slikt nei. Føler meg helt fin, kanskje en tanke svimmel, men ikke noe mer. Hmm Aura altså? Da får jeg google litt! Takk for svar=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå