Gå til innhold

London for dummyes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et meget lite inteligent innlegg her, menmen.

Jeg planlegger å reise til Canada og USA til sommeren, og jeg kommer til å reise via London. Siden jeg ikke har vært i byen før, og er meget lite reisevant så vil jeg gjerne ha en "prøvetur" eller to først.

Så, her kommer gullkornet :sjenert:

Hvordan i huleste kommer jeg meg fra flyplassen til selve sentrum rimeligest mulig? Taxi er alltids et alternativ (hva vil det komme på? Forestiller meg det blir ekstremt dyrt, men kan være greit å vite), men jeg går ut fra buss eller t-bane er mest økonomisk. Spasere var vurdert helt til jeg åpnet googlemap :ler: Som sagt, lite reisevant, og eier ikke oversikt ;)

Ellers: Billig overnatting, noenlunde rent, og med mulighet til å låse inn ting og dusj. 16-20 manns rom er ingen problem. Sover jeg så sover jeg. Om noen har et tips eller to her så tusen takk :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Solsikke
Skrevet

Hvilken flyplass flyr du til? Har selv flydd til Stansted 2 ganger, den ene gangen tok vi tog fra flyplassen og inn til byen (Liverpool street), det tok ca. 45 min. og koster rundt 18 pund. Den andre gangen tok vi buss, det er forskjellige selskaper som har flybusser, vi tok Terravision som går til Victoria street og Liverpool street station, koster rundt 8 pund. Om du flyr til Gatwick eller Heathrow så har de sikkert tilsvarende tilbud, er ihvertfall lett å finne skranker som selger flybuss billetter rett etter du kommer ut i ankomsthallen.

Anbefaler hostel hvis du vil ha billig overnatting (overnatting i London er dyrt så selv hostel er ikke så billig), har selv overnattet på hostel på Oxford Street, det var helt greit (om man ikke er så nøye på standard), super beliggenhet ihvertfall! Er mange andre å velge mellom i sentrum også.

http://www.hostelworld.com/hosteldetails.p...eet-London-6996

Gjest Solsikke
Skrevet

Etter et kjapt google søk så ser jeg foressten at taxi fra Stansted-London sentrum ligger på rundt 92 pund...

Skrevet

Det var flere flyplasser der ja. Beklager at jeg glemte å si hvilken. Det er Ryanair jeg kommer til å ende opp med, så da ser det ut til å være Stansted. (Prosjekt 2 blir så å finne Gatwick, som jeg da reiser videre fra. Men jeg vurderer å ta et par dager i London i mellomtiden så det blir mindre stress. Dra direkte fra en flyplass til en annen når de er såpass langt fra hverandre virker stressende).

Og der strøk jeg taxi kjapt og greit fra listen. (Tenkte ikke på at taxipriser kunne ligge på nett. Pinlig, pleier google det meste :rodme: )

Der fant jeg jammen meg en bussrute på nett også! http://www.londontoolkit.com/travel/stansted_airbus.htm Går visst buss direkte mellom flyplassene. Er logisk når jeg tenker meg om, men som sagt, jeg er pinlig lite reisevant. Men det ser omtrent så langt fra hverandre som jeg tenkte. Sannsynligvis like greit å ta en natt eller to i London og få en ordentlig dusj og fått pusten igjen.

Hostel er nok det jeg ender opp med. Problemet er bare at det er så mange å velge mellom. Luksusproblem ;)

Gjest Gjest_Frida_*
Skrevet

Vi brukte minibuss fra easyjet, og betalte 10-12 pund inn til sentrum. Kan forhåndsbestilles.

www.easyjet.com

Skrevet

Enkleste måte å komme seg fra Stansted til sentrum på er å ta flytoget. Det er bare å følge skiltene til togstasjonen (den er i "kjelleretasjen"). Der kan du kjøpe billett i skranke, eller billettautomat. Det er også minibank der, så du kan sikre deg litt kontanter. Som du sier går det også buss. Den er litt billigere, men tar lengre tid.

Flytoget tar 45minutter, og du kommer frem på Liverpool Street stasjon. Der kan du ta undergrunn, buss eller taxi videre. Siden du har med bagasje, anbefaler jeg taxi til hotellet.

Når du skal videre til Gatwick, går det flytog fra Victoria stasjon (sør i London). Der er det også undergunnstasjon. Flytoget til Gatwick tar 30 minutter.

Det er MANGE overnattingsmuligheter i London. Pass på å finne noe relativt sentralt. Bayswater, Paddington og Notting Hill er steder med mange rimelige hoteller. Columbia Hotel kan jeg anbefale, rimelig og god beliggehet!

REISETIPS:

det er omtrent alltid flytog og flybuss på flyplasser :)

Gjest Gjest_Gullet_*
Skrevet
Et meget lite inteligent innlegg her, menmen.

Jeg planlegger å reise til Canada og USA til sommeren, og jeg kommer til å reise via London. Siden jeg ikke har vært i byen før, og er meget lite reisevant så vil jeg gjerne ha en "prøvetur" eller to først.

Så, her kommer gullkornet :sjenert:

Hvordan i huleste kommer jeg meg fra flyplassen til selve sentrum rimeligest mulig? Taxi er alltids et alternativ (hva vil det komme på? Forestiller meg det blir ekstremt dyrt, men kan være greit å vite), men jeg går ut fra buss eller t-bane er mest økonomisk. Spasere var vurdert helt til jeg åpnet googlemap :ler: Som sagt, lite reisevant, og eier ikke oversikt ;)

Ellers: Billig overnatting, noenlunde rent, og med mulighet til å låse inn ting og dusj. 16-20 manns rom er ingen problem. Sover jeg så sover jeg. Om noen har et tips eller to her så tusen takk :)

Om du ikke har lyst inn til London siden du skal fly videre,så er det mange fine plasser rund Stansted hvor du/dere kan overnatte.En flott by er Colchester somligger rett ned i veien(20 min) og er en gammel by fra romer tiden,der finner du hotell og B&B's.Om du goggler på B&B's nær Stansted så kommer det opp mangen alternativer og det kan spare deg mangen kroner siden London er relativt dyrt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...