Gå til innhold

Elisabeth andresen

*snuppis*

Anbefalte innlegg

Noe som irriterer meg grenseløst med denne dama er at hun vekselsvis snakker svensk og norsk.- I det ene øyeblikket snakker hun svensk, og i neste norsk. Litt om hverandre ettersom det passer seg. På spellemannsprisen snakket hun svensk, hvorfor det egentlig? Så du noen svensker der? Vi er i Norge, norsk land, norsk program....GReit at man har sin fortid fra Sverige osv, men hun snakker da også flytende norsk.kan hun ikke bare holde seg til det når hun er i Norge, og norske programmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun har sagt at når hun blir litt "gira" så slår hun over til svensk. Jeg synes ikke det er så farlig, så lenge vi skjønner hva hun mener.

Forresten heter hun Andreassen til etternavn, noe som er litt artig i og med at hun bare byttet en bokstav i navnet (fra -son til -sen) da hun giftet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at det er så mye å hisse seg opp over, opprinnelig er hun svensk, men bor i Norge, og jeg er sikker på at du skjønner hva hun sier uansett :)

Jeg syns det er mye verre med nordmenn som snakker svensk til svensker fordi de ikke tror at svensker forstår norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår heller ikke at dette er noe å hisse seg sånn opp over? Kan jo ikke være SÅ lett å fullstendig skulle legge seg av med et språk som du har snakket så og si hele livet? At hun bryter på svensk, eller til tider slår helt over til det, er da bare sjarmerende og helt naturlig. Hun er jo fremmedspråklig, tross alt, i likhet med alle andre som bor her i landet uten å ha norsk som morsmål?

Ari Behn forrige helg hos Skavlan, derimot...I rest my case. :flau:

Endret av NullHull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun snakker flytende norsk når hun bruker "sin" dialekt fra Sykkylven. Men ellers så snakker hun østlandsmål, og da er det nok lett å bryte på svensk siden det ikke er hennes egentlige norske dialekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Jeg pleide også å irritere meg over folk som snakker "svorsk" tidligere, men etter å ha blitt kjent med nordmenn som bor i Sverige og svensker som bor i Norge har jeg skjønt at det skjer uten at de selv merker det. Det var ikke meninga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...