Gjest lurer på Skrevet 25. januar 2009 #1 Skrevet 25. januar 2009 Er det noe man bare kan begynne med liksom? Og det er egentlig 90% kosthold er det ikke? Er sånt forenelig med å ha barn? Hvor mange økter trener man om dagen? Og finnes det klubber eller foreninger innen dette? Jeg bare lurte..det ser ganske gøy ut..
Gjest Mea Culpa Skrevet 25. januar 2009 #3 Skrevet 25. januar 2009 Er nok en fordel aa kunne litt om trening og kosthold. Her er en grei side.
Chanel.No5 Skrevet 25. januar 2009 #4 Skrevet 25. januar 2009 (endret) iform.no har masse info om dette, der er det også intervjuer med fitnessutøvere... søk også på google.com. Det er ihvertfall noe alle kan drive med om ønsket, kunnskapen og viljestyrken er der =) Endret 25. januar 2009 av Lotte27
Gjest Bolledeig Skrevet 25. januar 2009 #5 Skrevet 25. januar 2009 (endret) De fleste fitnesskonkurranser i Norge arrangeres av http://www.nkf-ifbb.no De fleste trenger flere års trening før det blir aktuelt å stille, for å få lagt på seg nok muskelmasse. For enkelte med et svært godt treningsgrunnlag (en del muskelmasse fra før) trenger det ikke være snakk om så lang tid. Oversikt over, og kontaktinformasjon til de ulike klubbene finnes inne på linken, det gjør også regler for konkurranser og liknende. Jeg vil ikke si det er 90% kosthold det er snakk om, fitnessutøverne legger ned MANGE treningstimer i å komme seg både i en anstendig muskelmasse og fettprosent til sceneformen. Jeg anbefaler deg å kontakte en klubb evt høre med ditt lokale treningssenter om det ligger noen klubber i nærheten Endret 25. januar 2009 av Bolledeig
Gjest lurer på Skrevet 26. januar 2009 #6 Skrevet 26. januar 2009 Men, er det forskjell på body building og fitness? I hodet mitt er det nemlig det...eh.. Jeg forbinder body building mye mer med "forming" av kroppen, og fitness med fokus på styrke, spenst, bevegelighet og så videre. Men jeg har overhodet ikke peiling altså! Jeg bare så et program med en konkurranse i fitness, og de danset og gjorde mange forskjellige øvelser (som en litt grov utgave av rytmisk sportsgymnastikk) Overhodet ikke som de spraylakkerte showene med kroppsbyggere? (Er det noe annet jeg har sett kanskje?) Og jeg tenkte ikke så langt som til konkurranse da. Bare for treningens skyld, det sosiale og interessen.
Gjest Bolledeig Skrevet 26. januar 2009 #7 Skrevet 26. januar 2009 Fitness med dans har ikke vært aktuelt i Norge i en god stund ,det har ikke vært interesse nok for det. Det har vært bodyfitness, der man konkurrerer i tre runder med bikini/badedrakt og får bedømt fysikken, også har man athletic fitness der man har chins og dips og i tillegg enten ror 500 meter eller løper hinderløype i tillegg til bikinirunder. Kanskje enten freestyledans eller aerobic (som det også konkurreres i) da kanskje passer bedre for deg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå