Gjest ebay-jomfru Skrevet 25. januar 2009 #1 Skrevet 25. januar 2009 Når man bestiller ting på ebay, hva er ok å betale i frakt? F.eks i forhold til vekt, pris osv. Hvis man kjøper billige ting blir det kanskje ikke så billig likevel, pga frakta? Andre tips når jeg nå skal prøve meg på ebay for første gang?
Nienna83 Skrevet 25. januar 2009 #2 Skrevet 25. januar 2009 Kommer helt an på hva du skal kjøpe, jeg betaler alt fra $10-16 for shipping til Norge, men da kjøper jeg stort sett bare sminke og hudpleie. Shipping er jo inkludert handling fee også, og noen selgere har et større handling fee enn andre.
Gjest ts Skrevet 25. januar 2009 #3 Skrevet 25. januar 2009 Tusen takk! Lurer på en ting til også, jeg. Prøver jo å holde meg under 200 for å slippe toll. dette er sikkert et dumt spørsmål, men den summen jeg betaler med paypal, er det alt? Det dukker ikke opp noen avgifter i tillegg til pris + shipping, så det tipper over 200 likevel? Som sagt, vet jeg er litt dum når det gjelder dette..
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2009 #4 Skrevet 26. januar 2009 Tusen takk! Lurer på en ting til også, jeg. Prøver jo å holde meg under 200 for å slippe toll. dette er sikkert et dumt spørsmål, men den summen jeg betaler med paypal, er det alt? Det dukker ikke opp noen avgifter i tillegg til pris + shipping, så det tipper over 200 likevel? Som sagt, vet jeg er litt dum når det gjelder dette.. Du er ikke dum. Det som er dumt er å ikke sjekke! Det skal være alt. Hvis du betaler i NOK får du heller ingen overraskelser på valutakursen. Kos deg på Ebay. La oss håpe norskekrona styrker seg mot dollar og euro igjen. Holder stand mot australske dollar. http://www.ebay.com.au/
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2009 #5 Skrevet 26. januar 2009 Når man bestiller ting på ebay, hva er ok å betale i frakt? F.eks i forhold til vekt, pris osv. Hvis man kjøper billige ting blir det kanskje ikke så billig likevel, pga frakta? Andre tips når jeg nå skal prøve meg på ebay for første gang? Vær obs på at usa bruker punktum og komma omvendt av oss. F.eks usd 40,24 for et par sko ble til firetusenog tjuefire (og SÅ fine var de ikke!).. Jeg så det i det jeg hadde bekreftet, og trakk tilbake budet med en gang. Det var høy puls og skjelvende hender de minuttene før jeg fikk ordnet det. Altså slik: usd 40.24 for 40 dollar 24 cents.
Konservativ Mann Skrevet 27. januar 2009 #6 Skrevet 27. januar 2009 Jeg har kjøpt nærmere 200 produkter via ebay og har aldri betalt moms eller toll. Nå kjøper jeg mest CDer og TV-spill, men kjøpte blant annet en Playstation 2 til en kamerat samt en bærbar PC og det kostet litt. En tommelfingerregel er å be avsender om å merke forsendelsen som gave hvis den koster mer enn et par hundrelapper, da slipper du stort sett alltid toll og tull. Videre står pundet i rett under 10 kroner nå, mens euroen og dollaren står uforskammet høyt i kurs, det er det greit å være obs på.
^^Belle^^ Skrevet 27. januar 2009 #7 Skrevet 27. januar 2009 Et annet tips er å sjekke selgerens historie. Jeg har brent meg der en gang, men aldri mer! Se om han har fått mange positive tilbakemeldinger osv.
Gjest ts Skrevet 27. januar 2009 #8 Skrevet 27. januar 2009 Tusen takk for alle tips dere kommer med til meg, dere svarer jo på ting jeg ikke visste at jeg lurte på! Alltid kjekt med folk som har mer peiling enn meg. Jeg håper også kursene endrer seg, for sist dollaren var så billig var idiotiske meg ikke på ebay..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå