Gå til innhold

Strømpebukse i stor str

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er fortsatt litt usikker på hva jeg skal ha under brudekjolen. Selve undertøyet har jeg, men lurer på å kjøpe en strømpebukse i tillegg. Gjerne en som er ganske høy i livet, så jeg får holdt inn bulkene litt. Jeg har kjøpt et slags korsett som holder inn magen min noe sinnsykt, men det er rett og slett smertefullt å gå med.

Kjolen jeg har, er VELDIG flatterende på sånne som meg som har stor mage, men jeg kunne likevel tenke meg å holde den litt inn likevel;)

Jeg må ha strømpebukse i str 48/50 tror jeg. Evnt i str 50/52. Men hvor får man tak i det? Ikke innen La Mote serien i matbutikken har jeg funnet ut. Jeg har smugtittet i hyllene på Lindex også, men fant ikke noe der.

Noen tips? Må nok gå i butikk, for tror ikke jeg rekker å bestille via nettet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hvor du bor da, men du kan jo gå i en understøysbutikk?

her i bergen ville jeg gått på Strømpehuset på galleriet, der ahr de det meste som finns av strømpebukser=)

ellers regner jeg med at Netty har noe=)

Gjest Grafica
Skrevet

Kappahl har jo en ganske bra avdeling med klær og undertøy over str. 42, så kanskje der?

Ellers så har Lindex hold-inn truser som er veldig gode :)

Skrevet

Butikken bør befinne seg i Drammen -Oslo området.

Om det skal være en hold in truse, som egenlig var et lurt tips, så må den gå temmelig høyt opp. Det er nemmelig høyt oppe på magen jeg føler at den må holde inn. Lenger ned syns ikke magen min under kjolen..

Men jeg skal ta meg en titt på undertøysforretningene her i byen. :)

Gjest Grafica
Skrevet

Lindex har noen som dekker helt opp nesten BHen på meg hvertfall :)

Skrevet

Jeg vet de har store strømpebukser på undertøysbutikker. Prøv der.

Lurte bare på en ting eføy. Du sier du har ett slags korsett som holder inn masse. Jeg tror jeg er ganske lik deg i str og lurer på om du kan fortelle meg hvor du kjøpte det. :) Jeg er på utkikk etter noe korsettgreier å ha under kjolen.

Skrevet

Ja da skal jeg prøve meg på undertøysforretninger:)

Maye: Den korsettlignende saken (absolutt ikke pen: hudfarget og litt rar type stoff) kjøpte jeg på en undertøysforretning i Drammen. Den kosta litt over 400 kr. Det er masse hekter på den som da skal være foran på magen. Den dekker kun magen, starter under brystene og går ned til trusekanten. Jeg var imponert over hvor mye den holder inn, men den er temmelig vond å gå med. Å sitte i en sofa eller lignende, er direkte plagsomt.. :fnise:

Det kan godt være at det er en vanesak, men jeg orker ikke bruke den jeg altså!

Jeg prøvde også noen bodyer på Triumph som forsåvidt passet i bredden, men ikke i lengden. Men kanskje du finner noe der og?

Skrevet

Eføy:

Takk for svar. Tror kanskje jeg skjønner hva slags greier du har kjøpt. Er det sånn plastspiler inni? Da skjønner jeg at det er vondt å gå med, og de spilene bøyer seg og er skikkelig vonde. :) Jeg har også prøvd diverse bodyer, men de blir for korte. Ikke gøy å ha BH delen langt nede på maven. :fnise:

Gjest Grafica
Skrevet

Eføy, det er ikke et korsett, det er en shaper :) Korsetter har metallspiler og snøring. Og ja, de shaperne er helt grusomme å ha på!

Skrevet

Ja der har du det rette navnet! Den jeg har ligner ganske mye på denne:

http://cgi.ebay.com/STRAPLESS-SATIN-WAIST-...bayphotohosting

Helt forferdelig er den å ha på seg i hvertfall.

Maye; Den har ikke spiler i det hele tatt..Ok, bodyer fungerte ikke på deg heller nei. Puppene ble langt ned på magen på meg og. Skikkelig lekkert! :fnise:

Skrevet

Har du prøvd undertøysforretningen Marinka på Liertoppen? Hvis du først er på Liertoppen kan du også høre på Zizzi, jeg tror de har et lite utvalg i strømper.

Ellers skal både KappAhl og Lindex å ha strømpebukser opp til str 52/54, men min erfaring er at de vedlig ofte er utsolgt for de store størrelsene. Begge disse kjedene har jo flere butikker i Drammen og omegn, så det bør vel være mulig å få tak i...

Skrevet

Beklager at jeg kupper tråden din Eføy, men skjønner at jeg ikke burde satse på en sånn shaper da, og det er greit å vite, for jeg vurderte faktisk å kjøpe en sånn. :)

Grafica: Er en ordentlig korsett mere behagelig å ha på den da, og vet du om det finnes korsett i store størrelser?

Gjest Grafica
Skrevet

Maye: Ordentlig korsett krever litt trening å gå i,det er ikke noe du tar på for første gangen på bryllupsdagen! Korsetter er tross alt laget for å krympe midjen opp til fire inches (ca ti cm). Du trenger selvfølgelig ikke stramme det så mye. Korsett er ubehagelig til å begynne med, fordi man må venne kroppen til følelsen. I tillegg er korsett dyrt! Du må som regel opp i minst tusen kroner for et korsett. Men er det en type plagg som pris=kvalitet, så er det korsetter altså.

Her en en link til en artikkel om korsetter som jeg har skrevet:

http://www.androcid.net/kohl/?p=44

Skrevet

De har veldig mange typer strømpebukser på kappahl, også i stor størrelse. Der tror jeg de har alle typer av hold-in :) Ihvertfall i butikken i Tønsberg.

Skrevet

Jeg er samme størrelse som deg og kjøper strømpebukser på Lindex. Jeg har prøvd både fra H&M, Kappahl og Cubus og har ikke vært fornøyd med noen av de, de blir rett og slett litt for korte i livet for meg (de slutter gjerne midt på magen, rundt om navlen, og da ruller strømpebuksen seg ofte ned hos meg. Lindex sine er høye nok i livet til at de dekker mer eller mindre helt opp til bh´en. Både de med medium og med firm hold fungerer veldig greit for meg hvertfall.

Men, det er sant at de ikke alltid har så veldig mange i store størrelser tilgjengelig.

Det jeg også har kjøpt meg er en sånn hold-in "sykkelbukse", også på Lindex. Kostet rundt 300,- mener jeg å huske. Den rekker også godt opp i livet og har medium hold både for mage, rumpe og lår. Det gjør også at jeg ikke er plaget med gnissing mellom bena (noe jeg ofte opplever hvis jeg blir varm, både når jeg går med og uten strømpebukse). Hvis jeg bruker denne "sykkelbuksen" så bruker jeg vanlig strømpebukse uten noen hold-in funksjon.

Jeg har et par ganger kjøpt strømpebukse i undertøysbutikk, men synes ikke at det har vært noe nevneverdig bedre enn på Lindex, så jeg gidder ikke bruke mer penger på det enn nødvendig.

Skrevet

Jeg fikk en sånn lindex type strømpebukse til jul som var sånn "push-up" strømpebukse, nå spørs det hvor høy du er, men på meg gikk den såpass langt opp at den stoppet kanskje 10 cm under puppene, og jeg er 178 cm høy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...