Gå til innhold

Brodering

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg også, men det blir lite tid til det for tiden. Det er bånn gass hele dagen og om kvleden er jeg for sliten. Men kanskje jeg skal gå og brodere litt nå istedenfor KG? Hva broderer du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg er ikke noe flink, men har brodert litt korsstingsbroderier. Hoder på med en navneduk for tiden (det har jeg gjort ganske lenge, egentlig :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ladyen

Har masse broderier liggende. Har liksom ikke helt overskudd til å brodere når alle barna er i seng. Blir nok mer brodering når høsten/vintren kommer. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i det!

Har skrevet her tidligere om dåpsgaven til mitt kommende, første tantebarn jeg broderer på.

Et veggteppe med alfabetet og en figur fra Ole Brum for hver bokstav.

Skal legge ut et bilde av det når jeg er ferdig......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solskinn

Nå fikk jeg en ide om hva jeg kan gjøre i ferien, når jeg ikke leser. Har noen broderier liggende!

Takk for tipset :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broderte Marjolein Bastins "Hakkeordenen" (http://www.stitchability.co.uk/lanarte_cro...in_bastin_2.htm, nederst til høyre) for noen år siden og ble nok kurert for lange tider. Det er ca. 60 x 20(?) cm og er brodert med korssting i 62 farger...

Har så vidt begynnt på MBs "Hagebenk" (http://www.stitchability.co.uk/lanarte_cro...in_bastin_1.htm, øverst), men det er enda større og har enda flere farger, så det har "vilt seg" en stund nå... Til vinteren kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg er glad i å brodere. Det siste jeg broderte var et bilde til jentungen min. Et sånn med navnet hennes på. Ikke vekt og lengde og alt sånn, bare et bilde av en liten unge som ligger krøllet sammen, i bruntone og med navnet under. Kjempeflott, synes jeg.

Nå driver jeg og moter meg opp for å ta fatt på to litt større broderier til stua. Må bare finne de jeg ønsker å brodere. Regner med å finne noe hos Lanarte, men har ikke bestemt meg ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg broderte en bunad en gang, men å si at jeg har interesse for brodering er å dra den litt for langt. Det var egentlig mer for å se om jeg fikk det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker godt å brodere, har faktisk et liggende et sted, men hvor???

Må vel finne det igjen til høsten, når jeg er ferdig med genseren jeg strikker. Liker håndarbeid, godt å slappe av med på kvelden. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Jeg har et broderi liggende, pent i en pose under stuebordet. Kjøpte det da jeg flytta hjemmefra, tenkte at jeg kunne bruke mange år på det, greit nok det. Vel, det er 5 år siden jeg flytta, og fortsatt er det ikke mulig å se hva motivet skal bli....

Det SKAL BLI et pent bilde, litt stort, men enn så lenge så ligger det under bordet.

Jeg har brodert noen mindre bilder og duker i mellomtiden da, hjemme hos min mor i sommerferier og slikt. Bare småting, så det blir jeg ferdig med.

Vel. Jeg har brodert mye da jeg var lite. Ganske lite etter at jeg ble voksen. Men ja, jeg liker det egentlig. Det er bare det der med å komme igang. Dra seg bort fra pc'n, og sette seg ned....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei.

Ikke brodering.

Begynte på noe da jeg var tolv år, men det ble liggende.

Jeg liker ikke å brodere - og heller ikke broderier.

Men sy er ganske ok - på symaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes det er gøy å brodere, jeg, men jeg er en sånn "periode-broderer". Det går i perioder med meg. Har mange ferdige broderier, noen store og noen små. Har ikke fått noen i rammer, det blir liksom gjesterommet de evt. blir hengt opp på fordi det passer ikke inn ellers i huset.

Jeg har laget broderier selv også, jeg.

Det er mest korssting og attersting jeg broderer, da.

Nå har jeg fått dilla på å brodere på klærne mine, sånne vanlige kjedelige klær blir som nye med et plattsømbilde på! :) Dessuten er det ingen i hele verden som har like klær som meg da!! :D Har bare èn jeansbukse som jeg har sydd på et broderi på høyre baklomme på enda, da, men jeg har tenkt å brodere på noen kjedelige T-skjorter og gensere evt. topper.

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kjempegøy (og koselig) å brodere, men for meg er det ikke helt sesongen for det akkurat nå. Broderer mest om høsten og vinteren. Men må snart ta meg sammen, for jeg har en klokkestrengt jeg holder på med som må være ferdig før nyttår.

Forøvrig har jeg en duk og et hundebilde jeg også holder på med, så jeg har nok å brodere på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kun_en_gjest

Jeg liker godt å brodere, men som flere har sagt her: helst om høsten/vinteren. Ville bare tipse om at Narvesen selger amerikanske og engelske blader som omhandler brodering. Ofte får man et lite broderi med på kjøpet: en liten pakke som inneholder nål, tråd, mønster og aida. Det er enkle korssting-broderier. Bildene er gjerne små og søte, og akkurat passe store for en med middels tålmodighet. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...