Malama Skrevet 25. juni 2009 #21 Skrevet 25. juni 2009 Anbefaler å vurdere (og høre med kirka om de kan ta den) den eneste vigselssalmen jeg kjenner til, en ny en. (Står i /kommer i siste "oppdatering" av salmeboka, men de brukte den i "vår" krike da vi giftet oss for to år siden, da var den helt nyskrevet til 100 års jubileumet der) "Han er brudgom, ho er brud" http://www.kirken-aalesund.no/Portals/107/...0og%20tekst.pdf
Gjest D-shol Skrevet 25. juni 2009 #22 Skrevet 25. juni 2009 Anbefaler å vurdere (og høre med kirka om de kan ta den) den eneste vigselssalmen jeg kjenner til, en ny en. (Står i /kommer i siste "oppdatering" av salmeboka, men de brukte den i "vår" krike da vi giftet oss for to år siden, da var den helt nyskrevet til 100 års jubileumet der) "Han er brudgom, ho er brud" http://www.kirken-aalesund.no/Portals/107/...0og%20tekst.pdf ååål, den var fin! Uff, nå blir det vanskeligere å velge
Malama Skrevet 25. juni 2009 #23 Skrevet 25. juni 2009 Jeg synes den er nydelig ja, vi hadde den som siste salme, jeg var aldri i tvil da jeg fikk teksten av presten, den ville vi ha ja.
Gir Skrevet 29. juni 2009 #24 Skrevet 29. juni 2009 Jeg tror søsteren min skal synge to sanger som kan bli godkjent som salmer, men som er litt pop-aktige (f.eks "Fields of gold"), og så tar vi en salme felles som mange kan, så det ikke blir pinlig stillhet og bare presten som synger Finner en del fine tips her, lagrer denne tråden
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2009 #25 Skrevet 29. juni 2009 Vi har valgt "Mitt hjerte er ditt" av Alf Prøysen som May-Britt Andersen har sunget, og "Det er makt i de follede hender" Vi fikk lov til å ha en sang som ikke er salme. De synes det var et fint og sprekt valg.
lilleGrethe Skrevet 30. juni 2009 #26 Skrevet 30. juni 2009 Vi har valgt "Mitt hjerte er ditt" av Alf Prøysen som May-Britt Andersen har sunget Å, den er fin! Godt valg!
Frk. Belle Skrevet 20. oktober 2009 #27 Skrevet 20. oktober 2009 Dytter litt i tråden... Vi har (nesten) bestemt oss for følgende salmer: Å leva det er å elska Amazing Grace Ellers så synes jeg at "Hærre gud ditt dyre navn og ære" er veldig fin. "Guds kjærleik er som stranda og som graset" er annen fin en. Heldigvis har vi litt tid på å bestemme oss 100%
linel Skrevet 20. oktober 2009 #28 Skrevet 20. oktober 2009 Kjærlighet fra Gud og Å leva det er å elska. Fine salmer, og med få vers;) Noen har jo f.eks "Vandre i Guds lys", er jo en fin sang, men med mange vers, og myyye gjentakelser....
Gjest Emera Skrevet 20. oktober 2009 #29 Skrevet 20. oktober 2009 Noen har jo f.eks "Vandre i Guds lys", er jo en fin sang, men med mange vers, og myyye gjentakelser.... Når du nevner den sangen kommer jeg på den gangen jeg som tenåring var med i en dramagruppe i kirka, og hele gjengen satt der og prøvde å tenke ut en sang vi kunne lage en slags dans til. Det første verset begynner jo "La oss vandre i lyset slik som Han er lys," den andre "La oss elske hverandre slik som Han har elsket oss." Etter laaang tid og en del mer eller mindre gode forslag brøt plutselig en av ungdommene ut: "Hei, dere, dere, dere, hva med den "La oss elske i lyset..?!?" Latterbrøl... Hun er en sånn typisk snakke-lenge-før-man-tenker-type, da... Men, er vigselsritualet i kirka slik at man må ha med salmer?
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #30 Skrevet 20. oktober 2009 Det er mulig tekstene i salmene er ok,men fader så stygt salmer låter!!!!! Kan man ikke være uten salmer? Det skulle jeg ønske! Vi skal gifte oss i kirken, men ikke akkurat fordi vi er sterkt troene... Så vil helst ha sermonien uten for mye salmer,prekener osv.
linel Skrevet 21. oktober 2009 #31 Skrevet 21. oktober 2009 Man MÅ ha minimum to salmer, i noen kirker tror jeg til og med de forlanger tre..
Frk. Belle Skrevet 21. oktober 2009 #32 Skrevet 21. oktober 2009 Det er mulig tekstene i salmene er ok,men fader så stygt salmer låter!!!!! Kan man ikke være uten salmer? Det skulle jeg ønske! Vi skal gifte oss i kirken, men ikke akkurat fordi vi er sterkt troene... Så vil helst ha sermonien uten for mye salmer,prekener osv. "Idas song" og "Å leva det er å elska" har ikke utpreget kristent innhold så kanskje det hadde vært noe? (du finner begge tekstene og helt sikkert også som lydfiler på nettet)
Gjest jenteløve87 Skrevet 23. mai 2010 #33 Skrevet 23. mai 2010 Det er mulig tekstene i salmene er ok,men fader så stygt salmer låter!!!!! Kan man ikke være uten salmer? Det skulle jeg ønske! Vi skal gifte oss i kirken, men ikke akkurat fordi vi er sterkt troene... Så vil helst ha sermonien uten for mye salmer,prekener osv. ' Hvorfor gifter man seg i kirken, hvis man ikke vil ha noe av det som er/skjer der?! Synes det virker merkelig. Men jeg tror man kan velge å ikke ha salmer, ja
LimaLama Skrevet 29. mai 2010 #34 Skrevet 29. mai 2010 "Han er brudgom, ho er brud" http://www.kirken-aalesund.no/Portals/107/...0og%20tekst.pdf Vi skal ha denne! Nydelig tekst og melodi! Har vært i møte med presten i dag. Hun ville ikke la denne "telle" som en salme. Derfor skal vi ha den i tillegg til to andre salmer. (Må legge til at presten synes den var veldig flott da....)
Gjest Lea Skrevet 29. mai 2010 #35 Skrevet 29. mai 2010 Vi skal ha "Guds godhet sang i sinnet" og "Deg å få skoda". Må ha en salme til, men har ikke helt bestemt hva det blir ennå.
gullhjerte Skrevet 29. mai 2010 #36 Skrevet 29. mai 2010 ' Hvorfor gifter man seg i kirken, hvis man ikke vil ha noe av det som er/skjer der?! Synes det virker merkelig. Men jeg tror man kan velge å ikke ha salmer, ja Ja, jeg synes også det er litt rart - at man skal love troskap til hverandre ovenfor Gud, om man ikke tror på den man lover evig troskap foran? Jeg har aldri forstått det. Men jeg respekterer de som tar det valget, det må de som gifter seg stå for
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå