Anniq Skrevet 25. januar 2009 #1 Skrevet 25. januar 2009 Jeg lurer som på hva slags salmer vi skal ha. Å det hadde vært kjempe flott vist noen hadde kunne kommet med noen tips om det.
pinkybride Skrevet 25. januar 2009 #2 Skrevet 25. januar 2009 Vi hadde "Guds godhet sang i sinnet" Teksten passer til bryllup. og "Kjærlighet til Gud"
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2009 #3 Skrevet 25. januar 2009 vi skal ha "å leva det er å elska" og "deg være ære". det viktige når vi skulle velge var å ta salmer vi/gjestene kan, slik at folk synger i kirken..
pinkybride Skrevet 26. januar 2009 #4 Skrevet 26. januar 2009 (endret) Her er teksten på den ene salmen. Guds godhet sang i sinnet og rørte Edens trær den kveld da mann og kvinne først kom hverandre nær. De så Guds skaperglede dypt i den annens blikk, og blomster danner kjede, og alt ble til musikk. Resten kan leses her. Innlegget er endret iht KGs regler. Phaedra, mod Endret 24. juni 2009 av Phaedra
Anniq Skrevet 23. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. juni 2009 (endret) Her er teksten på den ene salmen. Guds godhet sang i sinnet og rørte Edens trær den kveld da mann og kvinne først kom hverandre nær. De så Guds skaperglede dypt i den annens blikk, og blomster danner kjede, og alt ble til musikk. Nydelig salme da. Jeg er ikke helt inn i det med samler osv. så tusen tusen takk! Endret 24. juni 2009 av Phaedra
Gjest KateW Skrevet 23. juni 2009 #6 Skrevet 23. juni 2009 Tips, lån en salmebok, slå opp under bryllup og les igjennom tekstene og se om noen passer til dere. Det er ikke verre.
Gjest D-shol Skrevet 23. juni 2009 #7 Skrevet 23. juni 2009 Jeg har lyst på Kjærlighet fra Gud og Kjærlighet er lysets kilde
flub Skrevet 23. juni 2009 #8 Skrevet 23. juni 2009 Jeg synes også det er vanskelig å finne salmer. Alle jeg kan er begravelsessanger, deriblant kjærlighet fra gud Men tenker på å ha med "Alltid freidig" hvertfall.
lilleGrethe Skrevet 23. juni 2009 #9 Skrevet 23. juni 2009 Vi skal ha Be Thou My Vision og Mesteparten av vielsen vår blir på engelsk, så da er det greit, dessuten synes jeg ikke de norske salmene som passer i bryllup er så fine.. Men det er jo smak og behag.
Anniq Skrevet 23. juni 2009 Forfatter #10 Skrevet 23. juni 2009 Må si jeg ikke synes alle salmer er like fine. Så derfor jeg synes det er greit å hør hva andre mener. Takk takk dere!
Mara Jade Skrevet 24. juni 2009 #11 Skrevet 24. juni 2009 (endret) Vi skal ihvertfall ha "Deg å få skode", nr. 479. Det er den samme melodien som "Gå inte förbi" med Sissel Kyrkjebø og Peter Jöback, og teksten er utrolig fin til bryllup. Deg å få skode er sæla å nå, Gud, ver det syn som mitt hjarta vil sjå; ver du for tanken min dyraste skatt, ljoset som strålar ved dag og ved natt! Resten kan leses her. Link til melodien: http://www.youtube.com/watch?v=rVWXEwwasck Innlegget er endret iht KGs regler. Phaedra, mod Endret 24. juni 2009 av Phaedra
Disco Biscuit Skrevet 24. juni 2009 #12 Skrevet 24. juni 2009 (endret) Vi skal ha: Det er så yndig å følges ad Det er så yndig å følges ad For to som gjerne vil sammen være Da er med gleden man dobbelt glad Og halvt om sorgen så tung å bære Ja det er gammen :/: å reise sammen :/: Når fjerdehammer :/: er kjærlighet :/: Resten kan leses her. Og Å leva, det er å elska det beste di sjel fekk nå; å leva, det er i arbeid mot rikare mål å trå. Resten kan leses her. Innlegget er endret iht KGs regler. Phaedra, mod Endret 24. juni 2009 av Phaedra
^^Belle^^ Skrevet 24. juni 2009 #13 Skrevet 24. juni 2009 Vi skal ha Kjærlighet fra Gud, Å leva det er å elska og Kjærlighet er lysets kilde. Var visst de tre mest vanlige å ha i bryllup, ihvertfall i vår kirke.
boomerang Skrevet 24. juni 2009 #14 Skrevet 24. juni 2009 (endret) Jeg lurer som på hva slags salmer vi skal ha. Å det hadde vært kjempe flott vist noen hadde kunne kommet med noen tips om det. Vi skal ha Guds godhet sang i sinnet + denne (her skal vi ha en gjeng med forsangere som kan melodien): Taler jeg med englers tunger 1 Taler jeg med englers tunger uten kjærlighet på jord, blir jeg bare malm som drønner med en klang av tomme ord. Om jeg har profetisk gave og min tro kan flytte fjell, uten kjærlighet var livet helt forgjeves likevel. Resten kan leses her. Tekst og melodi: Eyvind Skeie 2007 (Salmen er trykket i Skeies “316 utvalgte salmer og sanger†utgitt august/september 2007) Innlegget er endret iht KGs regler. Phaedra, mod Endret 24. juni 2009 av Phaedra
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2009 #15 Skrevet 24. juni 2009 Vi skal ha "Kjærlighet fra Gud" og "Deilig er jorden" Gifer oss om 10 dager :rødme:
smile Skrevet 24. juni 2009 #16 Skrevet 24. juni 2009 "Der det nye livet lever" og "salige visshet" Jeg synes "kjærlighet fra Gud" er veldig oppbrukt, på den andre siden kan vel mange den da så de kan synge med. Må bare kommentere deilig er jorden... Det er jo en julesang!! Jeg sang selv i et bryllup forrige helg som hadde "her kommer dine arme små" som også er en julesang... Skjønner ikke helt det der jeg men...
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2009 #17 Skrevet 24. juni 2009 "Der det nye livet lever" og "salige visshet" Jeg synes "kjærlighet fra Gud" er veldig oppbrukt, på den andre siden kan vel mange den da så de kan synge med. Må bare kommentere deilig er jorden... Det er jo en julesang!! Jeg sang selv i et bryllup forrige helg som hadde "her kommer dine arme små" som også er en julesang... Skjønner ikke helt det der jeg men... Deilig er jorden er faktisk ikke en julesang opprinnelig.
Gjest D-shol Skrevet 24. juni 2009 #18 Skrevet 24. juni 2009 Deilig er jorden er faktisk ikke en julesang opprinnelig. Signerer! Deilig er jorden blir brukt som julesang, men er opprinnelig ikke skrevet som det.
leandra Skrevet 24. juni 2009 #19 Skrevet 24. juni 2009 Vi skal ihvertfall ha Guds godhet sang i sinnet. Har ikke klart å bestemme oss for resten. Det er så mange fine salmer, men de vi liker best er ikke bryllupssalmer. Takk til Mara Jade som minnet meg på Deg å få skode - den er nydelig.
eleit Skrevet 25. juni 2009 #20 Skrevet 25. juni 2009 Vi skal ha "kjærlighet er lysets kilde" og "Guds kjærleik er som stranda og som graset". Sistnevnte synes jeg er nydelig, men vi har fjærnet 3.verset både siden det er en lang sang og at det verset ikke er noe særlig tekstmessig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå