Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har hormonspiral. Jeg vet at det er utrooolig liten sjanse for å bli gravid med hormonspiral, men i det siste har jeg vært mye morgenkvalm, pluss en hel del andre ting som jeg kjenner igjen fra mitt forrige svangerskap. Skal kjøpe graviditetstest i morgen, og få det skjekka. Det jeg kom til å tenke på er, OM jeg er gravid. Er da spiralen skadelig for fosteret? Den er jo liksom... oppi livmora..

Litt sånn kvelds-angst som har dukka opp her siden jeg sitter å tenkter på dette, så må bare få det ut til noen! :P Heh.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke spiralen er farlig for fosteret. Men når man har spiral er sjangsen for graviditet utenfor livmoren litt større.

Skrevet (endret)

Mamma ble gravid med tvillinger da hun hadde spiral. Før dette hadde hun en rekke "overraskende" SAèr. Så helt sikkert er det ikke!

Da hun fant ut at hun var gravid med tvillingene fikk hun ganske enkelt fjernet spiralen og alt gikk bra:)

Endret av Beuwi
Skrevet

Man har større sjangse for spontanabort om man blir gravid med spiral.

Skrevet

Jeg vet om flere som ble til tross bruka av spiral, mødrene bare fjernet spiralen emd en gang de fant ut om graviditeten og så gikk det fint resten av veien.

Men det finens sikkert ulike risikoer, som andre har nevnt her.

Skrevet

Også finnes det de som er født med spiralen i hånda, eller merke av den i kinnet.

Min mor fikk ikke fjernet spiralen da hun ble gravid med min bror, men den kom ut sammen med ham.

Men husk nå at det er sikkerhetsforkjell på kobberspiral (som nok de fleste av våre mødre hadde dersom de hadde spiral) og hormonspiral som trådstarter har da.

Skrevet

Ja, hormonspiral er en god del sikrere ift å bli gravid enn kobberspiral. Mener å ha lest at 1 av 100 blir gravid med kobberspiral, og en av 1000 med hormonspiral.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...