Ethereal Skrevet 25. januar 2009 #21 Skrevet 25. januar 2009 Jeg drikker ca to ganger i måneden. Det varierer en god del, men "vanlig" er fra 4-5 øl til en flaske rødvin.
Wonders Skrevet 25. januar 2009 #23 Skrevet 25. januar 2009 Drikker alkohol 1 gang i måneden på det meste. Er så propell av meg selv at jeg ikke trenger alkohol for å verken danse tidlig på kvelden, eller mingle blandt mine venner. Drikker aldri for å bli full. Men fordi det smaker godt. En Baylis, 3 eller rus brus i løpet av kveden holder. Jeg Elsker iskald Pepsi i mellom låtene på dansegulvet. Vann er oxo nydelig når man er anpusten. Liker godt Risling hvitvin, men på utesteder har de som regel bare husets vin, billig og ikke garantert nyåpnet. Så... 4 cl Baylis er perfekt.
Gjest Mea Culpa Skrevet 25. januar 2009 #24 Skrevet 25. januar 2009 (endret) Jeg har sluttet med aa drikke for aa bli full, naa drikker jeg fordi det smaker godt. Drikker vel sjelden mer enn 2-3 enheter en gang i uken kanskje. Drikker vanligvis cider eller drinker, men har begynt aa teste ut vin etterhvert. Endret 26. januar 2009 av Mea Culpa
missLynch Skrevet 25. januar 2009 #25 Skrevet 25. januar 2009 Drikker rødvin noen ganger i uka. Hvor mange glass det blir tilsammen, vites ikke. Dette kommer an på hva slags mat vi spiser (og vel: har jeg PMS, så drikker jeg mer). God mat fortjener god vin! Er jeg ute, blir det vel 3-4 halvlitere.
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2009 #26 Skrevet 25. januar 2009 Hvis jeg skal på en privatfest er det ofte passe å drikke ca. en flaske hvitvin, hvis prosenten er under 10. Jeg drikker hvitvin, musserende hvitvin, av og til drinker, av og til øl og av og til champagne. Etter 5-6 øl er jeg veldig full... :-P I dag er jeg overrasket over at jeg ikke har vondt i hodet ettersom jeg drakk endel på fest i går. Men jeg tror at jeg klarte meg fordi jeg spiste og drakk jevnlig på dagen, og danset masse på festen. :-)
momo Skrevet 26. januar 2009 #27 Skrevet 26. januar 2009 Er jeg på fest blir det en flaske vin og gjerne 2 drinker da jeg kommer ut på byen. Dette blir jeg ikke full av, men lettere brisen. Noen ganger tåler man mindre, men er bare en gang jeg ble ganske full av den mengden. Og det var en gang jeg var ganske utslitt og hadde spist lite hele uka.
Vera Vinge Skrevet 26. januar 2009 #28 Skrevet 26. januar 2009 (endret) Jeg drikker sjelden alkohol når jeg er på større fester. Jeg er litt usikker på akkurat hvorfor det ikke frister da, men det er noe med forventningen om drikking og presset jeg særlig tidligere følte, som sikkert gjorde at jeg rygget unna. Jeg syns det er mye mer fristende å drikke rødvin til mat, eller å ta meg en drink eller to når jeg har venninner på besøk eller når jeg er invitert til en mindre fest hos noen andre jeg kjenner. Kanskje det er noe med at jeg da syns det er mindre fokus på å drikke for å drikke, og at man kan slappe mer av og nyte det man drikker. Men det kan gå måneder uten at jeg drikker alkohol, og jeg kan finne på å ta meg et glass når jeg er alene hjemme. Jeg har mao. ikke noe bestemt mønster for når og hvor jeg drikker. Men jeg drikker aldri øl, for det liker jeg ikke noe særlig. Jeg drikker heller ikke noe som kreves at jeg tynner det ut med brus. Jeg er heller ikke spesielt glad i hvitvin eller musserende. Endret 26. januar 2009 av Vera Vinge
cilipili Skrevet 26. januar 2009 #29 Skrevet 26. januar 2009 (endret) Jeg drikker "mye" max en gang i mnd. Da blir det enten 6-8 små øl eller en flaske vin. Ellers drikker jeg nok en øl eller et glass vin på kvelden en sjelden gang. Men det er da det smaker best Men jeg liker det meste. Er glad i både rødvin, hvitvin (tørr), cognac, rom, whiskey og øl. Vodka og rusbrus synes jeg er grusomt! Endret 26. januar 2009 av cilipili
angara Skrevet 26. januar 2009 #30 Skrevet 26. januar 2009 Jeg drikker stort sett hver helg, og tåler ganske mye. Det er alltid noen vi kjenner som skal ha fest, eller spiller på en pub, eller noe, slik at vi ofte har festplaner både fredag og lørdag. På typiske vorspiel drikker jeg en sixpack (0.33) pluss et par drinker eller et par glass vin. Så blir det som regel en par-tre øl ute på byen. Da er jeg nok litt brisen, men det er svært sjelden til aldri at jeg blir ordentlig full. Av og til drikker vi vin, da er det kanskje en og en halv flaske vin før vi går ut på byen.
Fortunatus Skrevet 26. januar 2009 #31 Skrevet 26. januar 2009 Jeg pleier ta med meg 6-8 smirnoff ice . Da blir jeg ikke for full,bare brisen og i godt humør Drikker jeg mer ,så har jeg ikke kontroll lengre. (Det skal sies at jeg bare er 150høy,så tåler ikke allverdens med alkohol ) Blir du ikke uggen av såå mange smirnoff ice? Er jo så forferdelig mye sukker i de Jeg drikker vel 6 småøl, ei flaske vin eller 2 dl sprit når jeg skal ut.. Og muligens en øl eller to på byen.. Og jeg blir nok alltid litt mer "brisen" enn hva jeg burde..
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2009 #32 Skrevet 26. januar 2009 Hehe, morsomt med de som sier at de overhodet ikke drikker for rusens skyld, men utelukkende på grunn av smak. Av alle ting i verden holder de seg likevel til alkoholholdig drikke. Yeah, right.
Vera Vinge Skrevet 26. januar 2009 #33 Skrevet 26. januar 2009 (endret) Hehe, morsomt med de som sier at de overhodet ikke drikker for rusens skyld, men utelukkende på grunn av smak. Av alle ting i verden holder de seg likevel til alkoholholdig drikke. Yeah, right. Morsomt? :klø: Hvis man vil drikke noe annet enn vann eller noe veldig søtt, havner man fort på alkoholholdig drikke. Jeg har aldri smakt alkoholfri vin, men etter hva jeg hører, er ikke det noe særlig. Jeg skjønner ærlig talt ikke at det kan være så vanskelig å forstå at noen drikker fordi de liker det de drikker, framfor at det må handle om rus. Hvis man skal følge din logikk, tror du virkelig jeg drikker et eneste glass vin fordi jeg blir så full av det ene glasset? Endret 26. januar 2009 av Vera Vinge
Gjest Rest Skrevet 26. januar 2009 #34 Skrevet 26. januar 2009 Hvis man skal følge din logikk, tror du virkelig jeg drikker et eneste glass vin fordi jeg blir så full av det ene glasset? Man blir ikke full, men man kjenner noe. Det er ikke snakk om beruselse, men alkohol gjør noe med kroppen selv om det er snakk om veldig små mengder, og jeg tror også at det er en del av opplevelsen for mange.
Vera Vinge Skrevet 26. januar 2009 #35 Skrevet 26. januar 2009 Man blir ikke full, men man kjenner noe. Det er ikke snakk om beruselse, men alkohol gjør noe med kroppen selv om det er snakk om veldig små mengder, og jeg tror også at det er en del av opplevelsen for mange. For mange er vel det sentrale her. En av grunnene til at jeg drikker lite, er nettopp fordi jeg ikke ønsker å kjenne beruselse eller at alkoholen gjør noe med kroppen. Noe som betyr at jeg drikker alkohol veldig sakte, fordi jeg ikke ønsker å føle meg påvirket eller at andre skal oppfatte meg som påvirket. Jeg innser at dette er forskjellig for ulike mennesker, men jeg vil hvertfall påpeke at det for mange som sier at det handler om smak nettopp gjør det.
Anglofil Skrevet 26. januar 2009 #36 Skrevet 26. januar 2009 Jeg drikker aldri, eller svært sjeldent, alkohol. Mvh Yvonne
The Kitten Skrevet 26. januar 2009 #37 Skrevet 26. januar 2009 Morsomt? :klø: Hvis man vil drikke noe annet enn vann eller noe veldig søtt, havner man fort på alkoholholdig drikke. Jeg har aldri smakt alkoholfri vin, men etter hva jeg hører, er ikke det noe særlig. Jeg skjønner ærlig talt ikke at det kan være så vanskelig å forstå at noen drikker fordi de liker det de drikker, framfor at det må handle om rus. Hvis man skal følge din logikk, tror du virkelig jeg drikker et eneste glass vin fordi jeg blir så full av det ene glasset? Signerer. Jeg har forøvrig smakt alkoholfri rødvin. Det smaker oppkast.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå