Gjest Gjest_blomst_* Skrevet 24. januar 2009 #1 Skrevet 24. januar 2009 Er det noen tidligere eller kommende Barcelonabruder her ? Vi skal gifte oss i Barcelona i september. Det eneste som er klart booking av kirken (sjømannskirken). Siden vi vil gjøre alt selv og ikke bruke bryllupsplanleggere håper jeg det er noen her inne som kan komme med noen tips til frisør, spisesteder, hotell, ja det meste... Vi blir et følge på ca 20 personer. Vi skal en tur til Barcelona neste helg, tenkte å sjekke ut litt da, men alltid fint med noen gode råd Tenkte og se litt på brudekjole med det samme vi er der, så kom gjerne med tips til brudebutikker. Har tenkt på en enkel, gjerne kort 50 talls inspirert kjole, så tips om vintage butikker og "andre" kjolebutikker tas også i mot med takk
Gjest Gjest_kikki_* Skrevet 30. januar 2009 #2 Skrevet 30. januar 2009 Pronovias har egen butikk i Barcelona. Fantastiske kjoler, min egen brudekjole var av dette merket og helt nydelig!
Gjest Gjest_blomst_* Skrevet 4. februar 2009 #3 Skrevet 4. februar 2009 Pronovias har egen butikk i Barcelona. Fantastiske kjoler, min egen brudekjole var av dette merket og helt nydelig! Takk for tipset ! Har vært i Barca nå i helgen , rakk desverre ikke å se på noen kjoler denne gangen , men fikk ordnet en del andre praktiske ting !Skal en tur ned igjen om et par måneder - og DA er det kjoletid
Gjest Gjest_Line_* Skrevet 16. april 2009 #4 Skrevet 16. april 2009 Hei. Vi skal også gifte oss i Barcelona i høst(2. oktober). Har i utgangspunktet bestemt oss for ikke å bruke bryllupsplanlegger, men er litt usikker på om det var riktig avgjørelse..... Jungelen av internett sider med begrenset info på engelsk er enorm. Vi skal reise ned i juni, håper å ha noen alternativer til lokaler for middag/fest da(vi blir ca 80 stk). Vi ønsker primært samme lokale til middag og fest, altså med lang åpningstid. Har funnet på en del slott og vingårder på www.bodas.net. Si fra om noen har tips til lokaler som er egnet!!!! Vi vurderer hotellet H10 Marina. Ligger nærme sjømannskirken, men et lite stykke fra Plaza Catalunya. Når det gjelder frisør ble jeg tipset om Ribera 6, som ligger i Calle Ribera, tlf +34 93 319 75 59. Bruden jeg fikk informasjonen av benyttet en som het Pedro. Sallongen drives av teamet som hadde Tony&Guy i BCN. Har ikke sjekket priser ennå.
Gjest Gjest_Line_* Skrevet 16. april 2009 #5 Skrevet 16. april 2009 Glemte forresten en anbefaling om dere skal ha bryllupsmiddag på en restaurant. Restauranten Pla, se feks linken: http://www.barcelona.com/barcelona_directo...diterranean/pla En jeg kjenner hadde bryllupsmiddagen der i fjor, de var 37 stk, og de var super fornøyde.
Gjest Gjest_blomst_* Skrevet 16. april 2009 #6 Skrevet 16. april 2009 Hei Så hyggelig at det er flere som skal gifte seg i Barcelona Vi har bestemt oss for å ha middagen og festen på hotellet vi skal bo på. Det heter Hotel Colon og ligger midt i Barrio Gotico, like ved katedralen. Veldig koselig www.hotelcolon.es De har 7 forskjellige bryllupsmenyer vi kan velge i, så vi skal ned og prøvesmake i løpet av mai / juni. I tilegg pynter de bord med blomster og bordkort. Vi har også planer om en tur til et vin slott med vinsmaking før bryllupet, jobber med saken om å finner et sted. Er så heldig at en venninne av en venninne bor der nede, hun snakker flytende spansk og er veldig hjelpsom. Føler at ting begynner å komme på plass, vi har også booket fly til oss og alle gjestene, så nå har vi fly, hotell, mat og kirke... Det viktigste med andre ord. Når det gjelder kjole har jeg ennå ikke funnet drømmekjolen, men koser meg veldig med å lete Lykke til med bryllupsplanene !
Vanija Skrevet 16. april 2009 #7 Skrevet 16. april 2009 Må bare få si at Barcelona må være den perfekte byen å gifte seg i dersom man skal gifte seg utenlands. Jeg bare lurer på hvor mye dere regner med at disse bryllupene kommer til å koste?
Gjest Gjest_blomst_* Skrevet 16. april 2009 #8 Skrevet 16. april 2009 Må bare få si at Barcelona må være den perfekte byen å gifte seg i dersom man skal gifte seg utenlands. Jeg bare lurer på hvor mye dere regner med at disse bryllupene kommer til å koste? Barcelona er helt perfekt. Kombinasjonen av storby og lange sandstrender er uslåelig Vi regner med at "herligheten " kommer på mellom 80 00 og 100 00 kr, men da er ALT medregnet, fra kjole til bryllupsreise. ( planen er en ukes cruise i middelhavet. ) Vi og ungene kommer også til å være i Barcelona ca en uke til sammen (noen dager før og etter bryllupet). Vi betaler fly og hotell for forlovere med respektive. De øvrige gjestene betaler reise og opphold selv. Vi blir ca 25 personer til sammen. Uansett er det verdt hver krone.
Gjest Gjest_Line_* Skrevet 16. april 2009 #9 Skrevet 16. april 2009 Tusen takk for hotell tipset, skal sjekke det ut. Jeg er helt enig; Barcelona er bare fantastisk. Har vært der 7 ganger, og blir aldri lei! Når det gjelder pris for middag er mitt inntrykk at du kan finne restauranter i alle priskategorier. I forhold til Norge er det mye billigere med mat og alkohol. Utvalget av egnede restauranter og festlokaler er enormt sammenlignet med Oslo.
Gjest Gjest_blomst_* Skrevet 8. mai 2009 #10 Skrevet 8. mai 2009 Hei igjen Barcelona bruder ! Nå begynner det å nærme seg altså !! Bare 4 måneder igjen !!! Vi skal til barcelona om to uker, vi skal prøvesmake menyen og ordne med litt praktiske detaljer , som å bestille brudebukett. Er det noen som har noen tips om blomsterbutikker i Barcelona ? Helst i nærheten av sjømannskirken eller Ramblaen ? Hva med pris ? Regn er med at det er rimligere med blomster der enn hjemme...
Gjest Gjest_Line_* Skrevet 11. mai 2009 #11 Skrevet 11. mai 2009 Tiden flyr virkelig.... Brudebukett: Sjekk www.floresnavarro.com. Adressen er Navarro, C/Valencia, 320, Barcelona. Det geniale med denne blomsterleverandøren er at de også kan levere brudebuketten på hotellet hvor dere bor, så slipper du stresse med det. Det ligger også bilder av mange typer buketter på hjemmesiden. Prisen ser også ut til å være ekstremt mye billigere enn i Norge. Noen som har tips til en liten bar etc hvor vi kan ha en uformell "bli kjent" fest dagen før bryllupet?
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #12 Skrevet 11. mai 2009 Tiden flyr virkelig.... Brudebukett: Sjekk www.floresnavarro.com. Adressen er Navarro, C/Valencia, 320, Barcelona. Det geniale med denne blomsterleverandøren er at de også kan levere brudebuketten på hotellet hvor dere bor, så slipper du stresse med det. Det ligger også bilder av mange typer buketter på hjemmesiden. Prisen ser også ut til å være ekstremt mye billigere enn i Norge. Noen som har tips til en liten bar etc hvor vi kan ha en uformell "bli kjent" fest dagen før bryllupet? Hei Takk for tipset! Har sjekket ut nettsidene, og tar meg nok en tur innom butikken når jeg er i Barcelona !! Mye fint, også veldig billig da !!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå