Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Embla s
Skrevet

Ser at noen nevner dette navnet i forbindelse med hudpleie.

Kan noen utdype dette litt for meg? Hva slags produkter er det snakk om? Hvilke hudtype passer de for? Prisnivå, hvor kjøpes det? etc.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Dr. Hauschka fås i helskostforretninger bl a. Det er plantebasert kosmetikk basert på holistisk tankemåte og produksjon, dvs basert på Steiner-filosofi. De er litt dyrere enn produkter du kjøper i dagligvaren.

Jeg kjenner flere som sverger til de produktene og har gode resultater med dem, spesielt de med sensitiv hud eller allergier. Jeg har prøvd noen av produktene men de passet ikke for meg.

Jeg er litt skeptisk til måten de markedsfører sine produkter som mer "høyverdige" enn andre (fant ikke på noe bedre ord i farta) fordi de er produsert i henhold til holistiske prinsipper.

Nå skal det sies at jeg er skeptisk til mye og har et ganske aktivt "humbug"-filter

Les mer på

http://www.drhauschka.com/

Gjest Adina Madeleine
Skrevet

Jo, nå skal du høre.... :D

Dr. Hauschka fås kjøpt i helsekostforretninger. Jeg pleier å kjøpe på Helios. Prisene er fra ca. 90 - 300 kroner. F.eks koster et ansiktsvann ca. 140 kr. og en rosenkrem i overkant av 200 kr. De har produkter som passer for alle og mange har fått gode resultater. Når det gjelder tørr hud, må man regne med en viss tilvenningstid da de har en helt spesiell produktfilosofi. Vet at de har små startersett i metalleske til rundt 70 kroner, både for ansikt og kropp. De har absolutt alt for hud, hår og make-up. Eneste er at make-up fargene er litt kjedelige... Og noen av hårproduktene egner seg ikke for farget hår. Men ellers har de utrolig mye bra. Det lukter godt også. Klassikere er rosenkremen for ansiktet og rosenbodylotion.

Se på http://www.drhauschka.com/

Gjest Adina Madeleine
Skrevet

Ser ut til at innleggende våre krysset hverandre, gjest. Det stemmer ikke at Dr. Hauschka markedfører seg som mer "høyverdige" enn andre. Tvert i mot har de minimal markedsføring. Å ha høye etiske standarder er ikke det samme som å se på seg selv som overlegne andre. Dette er kanskje også andre merker burde anstrenge seg for å oppnå.

Her er det tydeligvis begrepsforvirring ute å går.

Jeg har brukt produktene og de var meget gode. (Jeg har ikke sensitiv hud eller allergier).

Gjest Anonymous
Skrevet
Ser ut til at innleggende våre krysset hverandre, gjest. Det stemmer ikke at Dr. Hauschka markedfører seg som mer "høyverdige" enn andre. Tvert i mot har de minimal markedsføring. Å ha høye etiske standarder er ikke det samme som å se på seg selv som overlegne andre. Dette er kanskje også andre merker burde anstrenge seg for å oppnå.

Her er det tydeligvis begrepsforvirring ute å går.

Det jeg vet om Dr. Hauschkas produkter stammer fra bekjente som bruker dem og deres egen nettside. Det stemmer at de ikke har noen særlig markedsføring ellers. For meg er det faktisk viktigere at produktene er bra enn at produsenten har høye etiske standarder, men det er en helt annen diskusjon.

Jeg skrev faktisk ikke at Dr. Hauschka (som firma/produsent) regner seg mer høyverdige eller overlegne, men at produktene hevdes å være bedre fordi de er produsert på den måten de bruker. Det er det inntrykket jeg får etter å ha lest på nettsiden deres og om holistisk tankegang. Og det er jeg skeptisk til. Sånn er det bare.

Jeg prøvde produktene før jeg visste noe om Dr. Hauschka og holistisk hudpleie, men de passa ikke for meg.

Gjest Embla s
Skrevet

Tusen takk, Barelillemeg og Gjest! :D

Gjest Adina Madeleine
Skrevet

Vær så god, Embla :)

Gjest, når det gjelder Dr. Hauschka, og mange andre firmaer, så går produktene og produsenten ut på det samme. Deres produkter lar seg ikke skille fra produsenten som sådan. Dette er det mange og varierte grunner til, og det orker jeg ikke å begynne på en diskusjon om nå. Høye etiske standarder er definitivt viktig. Det er ikke uten grunn at nesten alle de store kosmetikkfirmaene måtte ha sluttet å utføre produkttesting på dyr. Dette er ene og alene p.g.a. opinionspress. Etiske standarder er også noe som er på vei inn i bransjen, bl.a. som pålegg fra EU. Dette burde forøvrig ellers være en selvfølge i vår "siviliserte" tid. Men det var ikke dette tråden Embla startet handlet om, så iallefall jeg setter strek her.

Skrevet

Kan for øvrig anbefale Dr. Hauschkas Translucent Bronze Concentrate. Gir en nydelig naturlig brunfarge nå om sommeren (for oss som heller sitter foran datamaskinen enn ligger i parken...).

Jeg pleier å blande et par dråper med min vanlige fuktighetskrem for en naturlig og gyllen look - gjerne med litt bronsepudder i kinnene hvis jeg skal ut om kvelden.

Anbefales - med eller uten ideologi. :blunke:

Gjest Embla s
Skrevet

Aha! Bra tips, Kalas! Det skal absolutt prøves!

(Embla: Hvit som et blåhvitt laken)

Skrevet

et par steder i oslo de selger merket er i helsekostbutikken på byporten, og den som ligger i grensen litt nærmere stortorget enn so what (og burger king, hvis du ikke kjenner til hvor so what ligger)

bruker solkrem fra dr.hanuschka, for i den er det ingen av de kjemikaliene som man advares mot i så mange andre solkremer.

Skrevet

og leppepomaden. (stiftvarianten) syns den er god, og siden jeg sikkert får i meg en del leppepomade (storforbruker) liker jeg å ikke bekymre meg for ekle kjemikalier.

for øvrig liker jeg at produktene er økologiske og fri for hva vi vanlige dødelige oppfatter som 'kjemikalier' (jada jada, ALLE stoffer har en kjemisk sammensetning, men dere skjønner sikkert hva jeg mener)

miljøvennlig, og, siden huden vår absorberer ganske mye av det vi utsetter den for, sunt.

Gjest Embla s
Skrevet

Kult! Skal absolutt testes! (finner både byporten og soWhat) :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...