LunaV Skrevet 24. januar 2009 #1 Skrevet 24. januar 2009 Jeg trener, spiser lite og ofte, drikker mye vann... Går ikke ned i vekt. Hadde ikke dette problemet før jeg begynte på antidepressiva.... Hva kan jeg gjøre?
Chanel.No5 Skrevet 24. januar 2009 #2 Skrevet 24. januar 2009 Jeg trener, spiser lite og ofte, drikker mye vann... Går ikke ned i vekt. Hadde ikke dette problemet før jeg begynte på antidepressiva.... Hva kan jeg gjøre? Har du gått opp etter at du begynte på antidepressiva eller går du bare ikke ned?
LunaV Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 25. januar 2009 Jeg begynte med å stagnere, men ettehvert gikk jeg mer og mer opp..
Pjukset Skrevet 25. januar 2009 #4 Skrevet 25. januar 2009 Hvilken type tar du? Jeg googlet og fant ut at Nycoflox er den eneste typen antidepressiva som kanskje ikke har vektøkning som bivirkning.
LunaV Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 25. januar 2009 Jeg har nettopp byttet fra Cipralex til Efexor. Det er jo forskjellige typer der ute, noen er appetittvekkende og andre dempende... hmmm.... Legen min sa at Cipralex var den ''snilleste'' i form av vektøkning, men det stemmer jo ikke i følge det jeg har lest på nettet...
Pjukset Skrevet 25. januar 2009 #6 Skrevet 25. januar 2009 Hvor lenge har du gått på antidepressiva, og får du profesjonell hjelp i tillegg?
LunaV Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 25. januar 2009 Har gått på det i 1 år. Går til psykiater og. Endelig...
Gjest Juju_ Skrevet 25. januar 2009 #8 Skrevet 25. januar 2009 Da jeg spurte legen fikk jeg som svar at Efexor var den man la minst på seg av, da noen ganger minsker appetitten. Funket for meg:)
LunaV Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 25. januar 2009 hmm... håper det funker for meg og.. har ikke gått på den lenge nok til at den har noen effekt enda..
Pjukset Skrevet 25. januar 2009 #10 Skrevet 25. januar 2009 Har gått på det i 1 år. Går til psykiater og. Endelig... Godt å høre, det er så mange som bruker antidepressiva som lettvint løsning og ikke tar tak i roten i problemet. Håper du får god hjelp hos psykiateren, er klar over at ventetider for å komme inn kan være nok til å bli deprimert alene. Hm, når det gjelder medisinen, kan endringer i kostholdet hjelpe, har du forsøkt det?
LunaV Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #11 Skrevet 25. januar 2009 Ja, tok sin tid før jeg fikk noen hjelp i det hele tatt. Over ti år med psykisk slit er mer enn nok... Det med kostholdet; ja, jeg har prøvd forskjellige ting som har funket på meg før. Lite måltid hver tredje time, kutte ut pasta, ris osv, og fedon...
Pjukset Skrevet 25. januar 2009 #12 Skrevet 25. januar 2009 Ja, tok sin tid før jeg fikk noen hjelp i det hele tatt. Over ti år med psykisk slit er mer enn nok... Det med kostholdet; ja, jeg har prøvd forskjellige ting som har funket på meg før. Lite måltid hver tredje time, kutte ut pasta, ris osv, og fedon... Hvis vektøkningen kom samtidig med antidepressiva så er det vel så vidt jeg vet ikke så mye å gjøre med, kjedelig bivirkning Jeg håper du har funnet en dyktig psykiater som hjelper deg å få det bra igjen
LunaV Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #13 Skrevet 25. januar 2009 Takk for det:) Jeg tror faktisk detta kan bli bra:)
Pjukset Skrevet 25. januar 2009 #14 Skrevet 25. januar 2009 Takk for det:) Jeg tror faktisk detta kan bli bra:) Alt ordner seg, alltid! Nå er det natta for leeenge siden, sov godt
Gjest Juju_ Skrevet 25. januar 2009 #16 Skrevet 25. januar 2009 Tok 1-2 måneder før jeg begynte å merke noe særlig effekt av de iallfall. Håper det funker for deg!
inga:) Skrevet 25. januar 2009 #17 Skrevet 25. januar 2009 jeg la på meg myye av effexor. det er forbrenningen som går ned. byttet til zoloft og gikk ned til normalvekt. zoloft har også hatt bedre virkning på psyken enn efexor, men det er nok individuelt..
LunaV Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #18 Skrevet 25. januar 2009 Hmm.. ja. Det er nok individuelt.. Håper denne funker på meg. Kjipt å måtte styre med å bytte medisiner hele tiden...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå