Gjest Gjest_Camilla_* Skrevet 24. januar 2009 #1 Skrevet 24. januar 2009 Håper noen kan hjelpe meg å finne svar på dette... Jeg bestilte en parfyme til søstra mi fra fragrancex.com.etter avtale med henne. Betalte med mitt Mastercard og oppga hennes adresse som leveringsadresse.(Vi bor på hver vår kant av landet,så det var mest praktisk siden hun skal ha den). Har aldri kjøpt noe fra utenlandske nettbutikker før,så regelen om at utenlandske ordre må sendes til kortholders adresse ble jeg først oppmerksom på etter at bestillingen var gjort. Jeg gikk da inn på "my account" og endret "shipping adress" til min egen adresse.Men noen timer etterpå fikk jeg e-post om at ordren var sendt,og min søsters adresse stod fortsatt oppført som leveringsadresse. Pakken ble sendt 5/1-09.Men siden de valgte å sende den med "postal service airmail" uten pakkesporingsnummer vet jeg ikke hvor den befinner seg nå,og jeg lurer på om den noengang kommer fram pga.feilen jeg gjorde. Det jeg lurer på er: Hvor streng er denne regelen om at utenlandske ordre må sendes til samme adresse som kortholder? Blir pakker stoppet i tollen og nektet utlevert hvis ikke adressene samsvarer? Har på følelsen av at jeg har tapt 600 kr.nå.. Takker for svar
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2009 #2 Skrevet 24. januar 2009 Er dette en regel? Den har jeg aldri hørt om før, og jeg handler MYE fra nett og får det sendt til venner og familie, alt etter hvor jeg er :klø:
Gjest Gjest_Camilla_* Skrevet 24. januar 2009 #3 Skrevet 24. januar 2009 Er dette en regel? Den har jeg aldri hørt om før, og jeg handler MYE fra nett og får det sendt til venner og familie, alt etter hvor jeg er :klø: Når jeg klikker på "my account" på nettsiden deres,står det om denne regelen under "Shipping info" nede på høyre del av siden: Worldwide Standard Shipping (We ship to 220 countries, see details) Ships via USPS International Express for $14.95 + $0.99 per item Arrives in 7 - 12 business days and will likely not have tracking. Please note, you may be subject to import duties and taxes once a shipment reaches your country. We are not responsible and have no control over these fees. International orders must be shipped to the cardholders address. Men ut ifra din erfaring,så går det kanskje greit likevel håper jeg...
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2009 #4 Skrevet 24. januar 2009 Ser ut som det er firmaets regler? Og om de da har sendt det ut sp går det nok bra
Chimamanda Skrevet 24. januar 2009 #5 Skrevet 24. januar 2009 Det er en regel mange firmaer har saa de skal unngaa kredittkortsvindel. Men er pakken allerede sendt er det ikke noe problem
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #6 Skrevet 30. mars 2018 Har dere god erfaring med FrangranceX? Det er ikke svindel? Står Free Shipping. Men vil tro at det kun gjelder innenfor USA, og at du må betale shipping, toll og moms i tillegg for å få de til Norge. Hvis man skal oppgi noen adresse, men ikke har stor nok postkasse til la oss si 10 parfymer: Hva da? Anonymkode: fe15a...166
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå