Gå til innhold

Svibelløker..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde svibler i jula, har hørt at når de er avblomstret så kan man legge dem tørt,mørkt og når våren kommer kan man plante de ut i hagen. Noen som har prøvd dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_meg_*
Skrevet
Hadde svibler i jula, har hørt at når de er avblomstret så kan man legge dem tørt,mørkt og når våren kommer kan man plante de ut i hagen. Noen som har prøvd dette?

Dette satt jeg akkurat og leste om i et blad. Amaryllis, svibler og tulipaner med løk, gis vann med gjødsel i, og når blomsten visner settes den mørkt og kjølig. Til våren planter vi svibler og tulipaner ut, mens vi planter om amaryllis. :) For å bevare julestjerna må du sette den lyst i et vindu, gjerne soverom eller østvindu. Om våren vil det komme nye skudd, klipp da tilbake over det fjerde bladet. (kan noen si meg hva det betyr?) Knip eventuelt for å få en enda tettere plante. Om sommeren kan planten stå utendørs, lunt og uten direkte sol, eller den kan stå i et østvindu. I begynnelsen av september skal stjernen ha ti timer lys og 14 timer mørke, i 4-6 uker ved ca 20-21 grader. (Kan putte en pappeske over planten mellom 18.00-08.00. Pass på at planten ikke overvannes. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...