Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen har lenge vært grinete , missfornøyd med det meste her hjemme. Gidder ikke hjelpe til med hverken hus eller ungene. Han har jobbet overtid, noe som ikke er vanlig i den bedriften. Jeg krevde å få ser timelistene, og fikk det.Stemte med dager og tider. I tillegg har han hjulpet noen kamerater med div hjemme hos dem på kveldene.

I går skulle han på et kveldsmøte på jobben (fredag kveld??). Dette sa han først på torsdag. Jeg har vært syk noen dager, og var ikke i form. Ene ungen skulle i bursdag og den andre være hjemme. Jeg ba han ordne med den som skulle i bursdag - kjøre/hente evt be noen om hjelp. Den andre ungen er såpass stor at det går ok å være hjemme selv om jeg er syk, selv om det ikke er det ideelle.

Han klikket totalt. Mente at ungen ikke skulle gå i bursdag hvis ikke jeg kunne kjøre fordi han skulle på et slikt møte. Ungen ble fortvilet, og jeg ble forbannet.

Er et møte på jobben så viktig at han ikke kan komme litt senere og dra litt tidligere? Og hvor lenge planla de at det skulle vare ? (det visste han ikke..) men bursdagen sluttet klokken ni.

Enden på dette ble at han forsvant for å ringe å si han ikke kom, og var hjemme istedet for å være der den tiden han kunne. Han sa at avtalen var at han sklle hente noen på veien til møtet som skulle sitte på. De har samkjøring til jobben så det er jo greit det.

Ja, jeg mistenker utroskap. I dag morges tok jeg mobilen hans (pleier ofte ringe med den) og da ble han igje sint. Jeg skulle ikke bruke den, selv om den er rimeligere å ringe fra og stod over meg å krevde å få den igjen. Jeg gav den tilbake med spørsmål om han hadde noen hemmeligheter på den. Nei, det hadde han ikke. Med den dårlige magefølelsen min så tok jeg den allikavel når han ikke så, og bladde gjennom. Han hadde ringt to tlfnr. i går på det tidspunktet han fant ut han ble hjemme. Søkte begge opp på opplysningen (syntes det var rart han ikke lagrer mobilnr. til de han jober med..)

Den ene , som bodde på veien som han sikkert skulle plukke opp, var en dame. Kan hende jeg har hørt navnet i forbindelse med jobben - men like fornavn kan jo mange ha.

Den andre han ringte til var også en dame. Med et fornavn jeg vet jeg aldri har hørt før, hverken i forbindelse med jobb eller annet. (det jobber en del damer på kontoret)

Samtidig så jeg at han hadde fått mange mms fra en homo-kamerat med bilder av han selv og utstyret hans. Er DET normalt - ?

Magefølelsen har jeg hatt en stund, har spurt han og han ler av meg. Men, den gir deg ikke.

Jeg kan ikke være så sinnsyk paranoid hele tiden. Tenker at om det er slik vi skal ha det så har jeg det bedere alene. Men vi har to barn i barneskole-alder sammen.

Og ja - jeg har tatt han i å prøve å få seg et forhold på si, pga en sms han hadde glemt å slette. Dette er noen år siden. Fant damen og pratet med henne -og stoler på det hun sa.

Han har også vært og tittet på sex-sider hvor man kan treffe noen. Selv sa han som forklaring at han lette etter meg på de sidene, for han trodde jeg var ute etter en på si. Viste seg at han ikke hadde klart å lage en profil og komme inn på sidene. Men allikavel..

Trenger ikke masse beskjeder om at det er dårlig kommunikasjon og tillitt begge veier her. Er bare fovilet over at jeg ikke får noe håndfast den ene eller den andre veien.

Skal jeg ringe disse damene og spørre om ha jobber sammen med dem? Gjør de det så er vel ikke det så kult for han at jeg holder på slik? Skal jeg ringe kameratene og spørre om han har vært der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde vel først og fremst prøvd å finne ut om det skulle være noe møte på fredags kvelden. hvis du er kompis med noen av de på kontoret, eller hvis du er kompis med en av konene til en av de på kontoret. så hadde jeg prøvd å finne ut om det var et møte på fredagen.

du sa at han hadde ringt to kvinner. kanskje hun ene var hun som satt på, og hun andre var sjefen? for å ringe å si at han ikke kunne komme? ofte sier man ikke navnet til sjefen så ofte i hjemmet. men bruker "sjefen skal/ mener..."

i vår bedrift setter vi aldri kveldsmøter på fredager, nettopp fordi da er det helg.

hadde blitt ville protester dersom sjefen hadde gjort det asså.. vi tar møter alle andre dager enn fredager!

du sier han har prøvd å få seg et forhold på si før.. og kanskje han prøver igjen nå?

at du ikke blir sliten av å hele tiden passe på han?.. ikke rart du er paranoid hvis han har prøvd før, og han oppfører seg sånn rart igjen.

i tillegg til sur, grinete og ikke gidder ta noe ansvar.

Skjønner veldig godt at du er på ALERTEN, og du bør fortsatt følge med. mine varsels lamper hadde lyst i dette tilfellet!

og jeg syntes det hørtes utrolig ekkelt ut, at en homse kompis sendte mms av sitt utstyr til mannen din.. og du sa det var flere?

jeg hadde nok UTEN tvil begynt å følge med på mobilen hans i skjul...

ingen liker å bli lurt, og jeg syntes det er helt OK at man sniker litt på mobilen, og ser på loggen på dataen når man aner ugler i mosen..

det var jo slikt du fant ut sist gang at han skulle prøve å få en dame på si..

ergo han er ikke fornøyd slik forholdet har utartet seg..

skal ikke si noe på dette med kommunikasjon, men jeg vil si at dere bør snakke om en ting. for kommunikasjon er det som løser problemet. ikke om du bare finner ut om han er utro eller ei.. for det er bare midlertidig. for det virker som det ligger dypere enn som så.. snakk om:

"hvordan syntes du at VI TO har det nå? og hvordan vil du at vi skal ha det? hva savner du fra OSS OG MEG?"

så et program på Oprah om utroskap. og det var gjort en test blant de utroe om hvorfor de var det. og der kom det frem til at de fleste som var utroe var det fordi de følte at det var en emosjonell avstand fra partneren. de følte at partneren tok avstand og at de ikke lenger ble sett med håpefulle øyne, beundrede blikk og ble aldri lagt merke til possitivt.

ikke fordi de hadde funnet noen penere. for ofte var de de hadde på si var styggere. men de finn oppmerksomhet, ble beundret og anerkjennelse.

de var gode nok!

vet lite om deres forhold, men ville bare fortelle om det jeg så på oprah her om dagen. man må ofte snu å se litt på seg selv også.. om man ofte er "nægete" eller maser, sutrer og slikt--- for da blir han også slik.. speilende atferd..

men hvis han har brått blitt sånn over natta hadde jeg virkelig prøvd å finne årsaken..

Skrevet

Sjefene hans er menn, og jeg hører mye om dem. Jeg kjenner hverken noen på jobben hans eller konene til noen.

Jeg har bladd gjennom mailene og finner ingen invitasjon til denne fredagen, men jeg får se i papirhaugen hans her.

Han sa navnene på begge damene da jeg spurte om hvem som skulle sitte på, men bare den ene klarte han å si noe om : "hun er gammel og gift."

Jeg synes jo det er rart at en hel avdeling synes det er greit med fredags-kveld møter. At ingen har noen hjemme som protesterer? De fleste har da familie og synes det er godt med helg, eller er det bare jeg som tenker helt feil.

flere mms bilder av homse-kompisen ja. Og dette en voksen mann. Han sier de er sendt på tull. Synes det er merkelig og jeg, så spurte han om han var bifil. Og da fikk jeg leksa opp : ikke bare var han utro, men han var homse også.

Joda, jeg blir sliten av å tenke på dette. Da jeg fant ut om disse jentene sist sukket han "andre har elskerinner og blir aldri opdaget, hva er det jeg gjør galt?" Svaret mitt var: mange har koner som vet men later som ingenting. Andre er enige om at de kan ha elker/elskerinne begge to. Men den holdningen han viste der er ikke bra synes jeg.

Har gått i parterapi, men han synes det bare er tull. Så det får vi ikke noe ut av. Jeg har foreslått at han kan gå alene og snakke med en psykolog for det er tydelig noe som ikke er ok. Han vil ikke det. Han har ingen problemer.

Men så lenge han ikke sier noe om hva og hvorfor kan jeg ikke gjøre noe med det.

Jeg kan gjerne se på meg selv nå - og ser jo at jeg og blir grinete, rett og slett pga jeg har en dårlig magefølelse. Men jeg spør rett ut og får et nei, jeg har ingen andre- til svar. Når jeg nevner at jeg vet han kan, fordi han har prøvd før, så lukker han munnen hardt igjen og fnyser.

Vanskelig å gå å være blid og medgjørelig i en slik situasjon som dette.

Skrevet

At han har "prøvd" før, ved å være innom sjekkesider (?) betyr ikke at han har fortsatt med det. Er han ærlig mot deg nå, så blir han vel bare irritert når du hele tiden gnager på det som skjedde da.

Skrevet (endret)

jeg hadde ikke nølt med å tenke ut en utspekulert plan og ringe opp både de to damene, jobben hans, homokompisen hans og finne ut hva som skjer. utifra det du skriver her så er det noe som ikke stemmer og du kan ikke gå slik og ikke vite...

alternativt hadde jeg sagt till ham at du har mistanker om at han er utro og om han kan motbevise deg...

må følge med i denne tråden. vær så snill å oppdatere hva som skjer.

er i en lignende situasjon selv, bare enda mere komplisert..

Endret av inga:)
Skrevet

Bilder av snoppen til en homo kompis?? Neppe! Jeg hadde ikke stolt på ham for en femmer og hadde sjekket ham grundig ja. Og jeg hadde neppe orket å gå rundt grøten å høre på masse svada fra en mann som oppfører seg sånn som din. Da hadde jeg hatt det bedre alene.

Skrevet

Illiya - det var damer han var med, ikke sjekkesider. Og de sjekkesiden kom han ikke inn på..sier han.

Jeg har sagt at jeg tror han er både utro og bifil, med beskjed tilbake at jeg er passe dum som tror slikt. Fnyser av meg etc.

Han mener han ikke trenger å bevise noen ting ovenfor meg for han har ikke noe å skjule. Fikk se timelistene på overtiden.

Hvordan legge en utspekulert plan - og ringe disse damene og vennene og homo-kompisen? Vil tro det virker bare hysterisk av meg, om jeg ikke har mere å komme med.

"Hei - lurte på om det var møte på jobben på fredag? Forresten - driver mannen min å sjekker deg opp?"

"hei- har du (homoen) og X (mannen min) noe på gang eller?"

Neste gang han skal til en kompis, skal jeg ivertfall ringe kompisen og be om å få snakke med han.

Trodde jeg var paranoid og lagde film i hodet mitt, men godt å vite at jeg ikke er den eneste med dårlige vibber på dette.

Skrevet

hei igjen :) (første gjest igjen her)

ja det er ingen tvil om at dette var en utrolig vanskelig mann du har med å gjøre. her er det flere ting jeg ønsker å belyse..

jeg tenker litt, at du må passe på at du ikke driver han til å være utro dersom han ikke er det.

dersom mannen din ikke er utro, men får høre hele tiden at du tror han er det. så blir alt en "selvoppfyllende profeti" ergo, at han blir lei av å prøve å bevise at han ikke er det, og finner seg tilslutt en på si.

for dama tror han er det likevel, for tilliten og nærheten er vekk.

dette er en ting.. men han har noen merkelige formeninger og holdninger om ekteskap syntes jeg. er han i en omgangskrets hvor utroskap er okey?

ja det er rart med fredags kveld møter.. tror nesten jeg hadde fulgt etter han jeg. (dersom dere har to biler) jeg hadde ihvertfall fulgt veldig nøye med på han. (gjerne uten at han selv vet det) fortsett med å sjekk mobilen i smug, dataen og loggen på den.

jeg har hørt noe om at man kan sende en melding med vedkommendes nr på og finne ut hvor de er. husker ikke nr til den tjenesten... sett reklame for det på tv for en stund siden. kanskje en ide neste gang han er ute på "møte" eller hos en "kammerat"?

og ja, ring hjem til kompisen neste gang han skal dit. gjør det gjerne litt diskre. ring for å få snakke med mannen din, også spør du om noe.." hvor har du lagt den og den..? eller kan du stikke innom butikken på vei hjem og kjøpe brød?"

begynn å legg merke til navnene på kollegaene. lukt på klærne hans.. kvinner har gode neser for andre lukter.. lukter det kvinne parfyme eller andre lukter som kvinner bruker.

se i lommene på bukser, jakker osv.

søk gjerne etter navnet hans på facebook, nettby, sukker, match og slikt... for å se om han har fått til en profil i feks arbeidstiden. om går det ikke uten å være bruker, så lager du en fakeprofil evnt bruker bruker navnet til noen andre du kjenner som har det.

de som er utro, gjør gjerne flere glipper.

Skrevet
andre har elskerinner og blir aldri opdaget, hva er det jeg gjør galt?
HÆ!?!!?? Satt han og sutret til deg på at han var blitt tatt på fersken?????

Jeg har aldri hørt om noen som sender bilde av utstyret sitt på mms bare på tull. Mannen din har nok beholdt bildene pga at han liker å se på de.

Skrevet

Ts jeg tror du burde lage en slagplan her. Nå vet han at du har alle pigger ute, derfor bør du være mer diskre enn som så.

Jeg ville ringt på jobben hans til man med skjult nr, og spurt om de hadde et møte der. Ikke si hvem du er, vet ikke om du vil få noen opplysninger.

Verdt et forsøk iallefall. Be om spesifisert regning på mbilen, om det da ikke er jobb tlf.

Ikke ring kompis, men kjør ditt og sjekk om han er der. Eller at du reiser etter ham om du har mulighet. Allier deg med en venninne som kn hjelpe deg om dette blir vanskelig.

Planlegg en overnatting med barna borte, og kom overraskende hjem?

Og de damene kan du sjekke i skattelistene for hvem de er, og alder i første omgang. Pass deg litt for å taape ansikt for hele bedriften om dette bare er arb kollegaer. Ville undersøkt litt først, slik at du har håndfaste bevis.

Jeg tror han er utro, sorry, så her er det bare å kaste fyren på hode og ræva ut

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hvis du ikke får noe ut av han så kanskje du skal begynne å gjøre det samme som han og se hvor mistenksom han blir. Ofte overfører de som er utro mistenksomhet på sine partnere.

Skrevet

Du kan også ringe jobbeb hans og spørre etter disse damene, så vil du kunne se om de jobber der. Anonymt

Skrevet

fant innbydelse til møtet. Det skulle settes opp buss fra flere sentrale deler, de er mange som jobber der. Jeg leier å kjøre og hente han ved denne bussen når dette er. Fordi det er et kort møte med mat og mye drikke etterpå.

Da jeg konfronterte han med at bussen skulle hente så sa han at den var avbestilt da så få kom. Sa da at han hadde nå lyv da når han sa at alle møtte opp på disse møtene. Neida, det hadde han ikke. Kom ingen vei der...

Fant på opplysninen hvor jentene bodde, og den ene (som han ikke klarte å si så mye om) bor slik at hun naturlig ville tatt en annen av disse bussene, og det er en gedigen omvei for mannen min å hente henne til der møtet skulle være.

Han sa hun skulle komme på ved X og hvor hun bodde visste han ikke.

Ja, jeg bør nok sjeke opp om damene jobber der. Synes det hele virket merkelig med både å ikke be meg kjøre/hente som vanlig og at han skulle hente en som bor et helt annet sted.

Jeg vil ikke tape fjeset for hele bedrifte om dette kun er kollegaer.

Han har jobb-mobil så kan ikke få spesifisert regning.

Han tar min mobil og jeg tar hans, me i det siste har han vernet mobilen. Ha den ringt når han har vært på do så roper han at jeg skal la den ligge. Har tatt den, og det har vært venner, men tanken har slått meg - hvem er han redd for skal ringe?

Reagerer så veldig på at det barna skulle dene kvelden ble skjøvet helt til side fordi han skulle på dette møtet. På spm om det sa han at han likte ikke å bryte avtaler. Men - barna hans kan han lære å bryte avtaler fordi pappa har noe viktigere å gjøre? Og hva var det viktige- et jobbmøte/fest? (og for å si det enkelt kunne han ha alliert seg med noen andre foreldre på forhånd om kjøring/henting siden han visste jeg var syk og ikke kunne kjøre)

Denne helgen har vært et rent mareritt. Han grinete og sur, og jeg ikke bedere. Å prøve å snakke med han går ikke, og ikke ville han kose seg med oss på lørdagskvelden for filmen guttene ville se var barnslig. Så han satt for seg selv i et annet rom. På spm om hva han hadde gjort på kvelden så mente han at det hadde ikke jeg noe med og privatliv måtte han ha også.

Det er ikke mange av de han er sammen med nå som er utro som jeg vet om. Men tidligere har han hatt noen venner som har vært det. Og han ler godt av historiene deres. Er flere vi vet er som er utro her vi bor. Han dømmer det ikke, før jeg stiller han til veggs med om han synes det er ok at jeg er utro mot han. Det vil han ikke like..

Han er en mann som er lite hjemme og når han er hjemme tar han lite ansvar for guttene, som trenger en farsfigur/rolle i lvet sitt.

Jeg får prøve å roe det ned og håpe han gjør en glipp - som en nevnte. Det er bare så inderlig vondt å gå slik. Og vente på å finne den glippen som viser meg at ja- du hadde rett.

Klart jeg kan gå bare pga magefølelsen..men..uff..vet ikke opp ned på noe nå jeg.

Klart guttene merker at det ikke er bra her hjemme nå også. Og mannen mener det er min skyld som ser spøkelser på høylys dag. Jeg har bare å skjerpe meg, for han er da mer enn god nok far og er ikke utro eller bifil.

(hva søren tar man vare på såne bilder for ? og homsevenner sender da ikke slike til sine hetero venner? )

På mobilen kan man jo slette både innkommen og sendte sms og anrop.

Kjøre etter han kan jeg jo - med to gutter i bilen (?)

Noe tiltak må jeg gøre ivertfall for å komme til bunns i dette. Og hadde han hatt rent mel i posen så hadde han vel satt seg ned med meg denne helgen, når han så hvor fortvilet/sinna jeg var og vist meg både invitasjon til møtet, mobil og forklart annet.

Eller er han så blottet for empati/forståelse at han bare tenker at jeg er blitt sprø og fjerner seg fra det hele og håper det glir stille over.

Skrevet

Jeg sitter bare og ser for meg at mannen din er totalt uskyldig, og hvilket mareritt han har som blir krysseksaminert for hver minste ting om dagen. Mannen min er ute og renner til stadighet, på middager, møter og reiser gjennom jobb. Skal love deg at du hadde hatt en heldagsjobb med å tracke hans bevegelser i løpet av uka. Men forskjellen er jo at mannen min har aldri fått meg til å tvile på han. Det er tydelig at du tolker alt i lys av at mannen din har lurt deg før, og det blir en ond sirkel. Syns veldig synd på deg. Det er noe dere må jobbe dere gjennom, for med mindre dere ikke kommer dere videre vil det alltid dukke opp ting som vil få deg til å tenke "utro" - selv om det ikke handler om løgn og utroskap.

Skrevet

Hva med å ta mobilen hans og sende en sms til en av de, noe tullete om møtet, og se hva de sier? Liksågodt kan du jo gjøre det til homo-kompisen, send en tulle sms og se hva han sier.

Dette anbefales ikke om du ønsker å beholde forholdet ditt så klart, han blir nok passe forbanna.

Skrevet

Kan du ikke bare flytte, må være tungt å leke detektiv hver dag. Kan vel ikke være bra for barna dette

Gjest Gjest_Skeptisk_*
Skrevet

Jeg har vært der du er nå, og magefølelsen min var ikke bare sann, men det var verre enn jeg hadde forestilt meg.

Stol på magefølelsen, vent til han gjør en glipp slik at du får noe håndfast. Mannen din er som tatt ut av en mal på ting folk sier og gjør når de har noe å skjule: Mobilen blir vernet, han bjeffer og setter familie i andre rekke, han sjekker ut på nett om "du er utro" (unnskylding - min ex tok en klamydiatest for å "sjekke om jeg hadde vært utro")...

Igjen - stol på den magefølelsen - den er nok rett, desverre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...