Gå til innhold

Strømpebukse

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Trine_*
Skrevet

Er det ingen andre enn meg som går med strømpebukse lenger? Kanskje bare én av mine venninner som jeg vet går med det. Nå mener jeg under buksa, ikke til skjørt. Selv med noen plussgrader synes jeg det blir for friskt uten. For noen år siden brukte jo alle det, mener jeg. Kanskje man må være over 30?

Trine

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er det ingen andre enn meg som går med strømpebukse lenger? Kanskje bare én av mine venninner som jeg vet går med det. Nå mener jeg under buksa, ikke til skjørt. Selv med noen plussgrader synes jeg det blir for friskt uten. For noen år siden brukte jo alle det, mener jeg. Kanskje man må være over 30?

Trine

Jeg er over 30 og har ikke brukt strømpebukse under langbukse siden jeg var 5 :ler: . Dvs. har gjort det noen få ganger hvis jeg har brukt sko som krever tynne strømper og jeg ikke har hatt knestrømper tilgjengelig.

*hater strømpebukser intenst*

Skrevet

Jeg er også over 30 og har alltid brukt strømpebukse om vinteren. Hvis det er alderen som avgjør det, så er jeg glad jeg tilhører min egen generasjon. :)

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet

Jeg skulle så veldig veldig veldig gjerne gjort det, men jeg tåler ikke de tynne nylonstrømbebuksene (får eksem på leggene). Jeg fryser på vei til og fra jobb og noen ganger på jobb også.

Noen ganger bruker jeg lang ullstilongs men det blir ofte for varmt.

Gode, billige alternativer til nylonstrømpebukser mottas med hjertens takk.

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)
Jeg skulle så veldig veldig veldig gjerne gjort det, men jeg tåler ikke de tynne nylonstrømbebuksene (får eksem på leggene). Jeg fryser på vei til og fra jobb og noen ganger på jobb også.

Jeg kan anbefale deg strømpebukser med og uten fot i ull/silkeblanding fra Triumph. De er tynne, myke og behagelige å ha på. De koster ca. 250 kr., ikke rent billig, men har den fordelen at de ikke rakner som vanlige nylonstrømpebukser. Calida har tilsvarende, men de er dobbelt så dyre.

Endret av Belladonna
Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet
Jeg kan anbefale deg strømpebukser med og uten fot i ull/silkeblanding fra Triumph. De er tynne, myke og behagelige å ha på. De koster ca. 250 kr., ikke rent billig, men har den fordelen at de ikke rakner som vanlige nylonstrømpebukser. Calida har tilsvarende, men de er dobbelt så dyre.

Strømpebukser til kr 250,- til hverdagsbruk strekker ikke min økonomi til. Dessverre.

Men jeg kan jo likevel ta en titt, hvor selges disse? (I Bergen ... f.eks.)

Gjest Eurodice
Skrevet
Strømpebukser til kr 250,- til hverdagsbruk strekker ikke min økonomi til. Dessverre.

Men jeg kan jo likevel ta en titt, hvor selges disse? (I Bergen ... f.eks.)

De koster en del, men du trenger sikkert bare en. Den er lett å skylle opp om kvelden, klar til bruk neste dag. Jeg har bare en, kjøpte den i en velassortert undertøysbutikk her hvor jeg bor, i Sarpsborg. Jeg har også problemer med intens kløe ved bruk av vanlige strømpebukser når det er kaldt.

Skrevet

Trine

Nå er jeg over 30 så jeg kan ikke si hva de yngre gjør. Jeg har på strømpebukse under buksa hele vintern igjennom, så og si. Alt fra de tynnere i nylon til tykke i ull. Jeg ville da tro at de fleste jenter er fornuftige og kler seg skikkelig.

Det er noen som visst har strømpebuksefobi og jeg lurer på om det egentlig er et barndomstraume. Hvis man har blitt tvunget i barndommen til å ha på inne og ute hele tida så kan jeg forstå hatet. De var tykke, veldig varme og ikke av særlig bra kvalitet. Heldigvis har kvaliteten kommet seg med årene.

Hvis strømpebuksa er av rett størrelse og god kvalitet sitter de fint oppe og er lange nok i beina. Noen er riktig så behagelige på.

Skrevet

Du kan prøve av bomull eller modal. Jeg liker godt strømpebukser med blanding av bomull og nylon. Wolford har en veldig god en. Hvis du tåler noe nyloninnhold. Wolford er dyrt men holder bra så det lønner seg i lengden. Lindex har et par bomullsvarianter men de inneholder noe nylon. Hvis ikke det er godt nok så hørtes jo rådet om ull og silke som noe verdt å prøve.

Skrevet

Sier som over her, at jeg har ikke brukt strømebukse under bukse siden jeg var rundt 5 år. Ikke fryser jeg heller. Skal jeg på skauen eller trene med bikkja så bruker jeg superundertøy eller ullundertøy.

Skrevet

Pierre Robert har hold in strømpebukser, fashion tights, soft tights, wool tights. Til en rimelig pris i dagligvarebutikken. Kvaliteten er utrolig bra! :jepp:

Elsker dem faktisk.

Skrevet

Jeg er 24 år og bruker strømpebukse/stilongs under buksen så og si hele vinteren. Jeg fryser veldig lett, så det er nesten et must å bruke det.

Gjest Grafica
Skrevet

Jeg er 21 og bruker leggings under bukser. Er det skikkelig kaldt slår jeg gjerne til med to, også. Hater å fryse, og har dessuten veldig kuldeømfintlig hud, så jeg begynner å flasse om huden min blir for kald.

Gjest Kråkaa
Skrevet

Jeg klarer bare ikke å ha strømpebukse under buksa! det går greit om det er skjørt men under buksa så føles det bare rart synes jeg..Kjenner liksom ikke buksa mot huden og..nei,synes det bare er ekkelt :gjeiper:

Gjest Gjest_Trine_*
Skrevet

Så da er det ikke bare meg! :)

Det finnes mange alternativer til nylonstrømpebukser. De varmer jo ikke mye heller, selv om det kanskje er de som er best å ha under buksa. Dessuten så rakner de jo fort så å kjøpe noe dyrere som holder blir nok ikke noe dyrere likevel som Belladonna sier. Om det er stillongs, leggings eller strømpebukse går ut på det samme. Bare det er noe under.

Trine

Gjest Charming
Skrevet

Aldri brukt strømpebukse under bukser. Uansett hvor kaldt det er ute. Synes rett og slett det er fryktelig ukomfortabelt med lag på lag :tongue:

Men har ei venninne. Hun bruker ALLTID strømpebukse under. Så det er nok ikke unormalt.

Gjest Grafica
Skrevet

Samboeren min stikker støtt og stadig av med mine leggingser til å ha under buksa. De er jo to størelser for store til ham, men det synes han bare er behagelig :P

• 2 uker senere...
Skrevet

Man behøver da ikke å ha strømpebukse på for å kle seg godt. Jeg bruker bare stilongser. Hater strømpebukser som kan trekkes helt opp under armene for så å sige lengre og lengre ned i løpet av dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...