*snuppis* Skrevet 24. januar 2009 #1 Skrevet 24. januar 2009 Hadde middagsgjester i går, og det ble igjen mye ris!!! Idag skal det også være folk her, og ris skal serveres. Jeg tok vare på risen fra i går, for det var så mye å kaste. Lurer på om det kan varmes opp igjen i kjele? Skal lage litt til også. Men hvordan skal jeg gjøre det best mulig?
Flua Skrevet 24. januar 2009 #2 Skrevet 24. januar 2009 Svak varme, laaang tid. Bittelitt vann. Rør om av og til. Eller i micro, litt vann, dur i vei, rør om av og til.
Brunhilde Skrevet 24. januar 2009 #3 Skrevet 24. januar 2009 Bare husk at ris ikke kan stå så lenge i kjøleskapet før den blir sur. Jeg lar den aldri stå mer enn to dager før jeg bruker den, står den lenger blir den kastet.
ringblomst Skrevet 25. januar 2009 #4 Skrevet 25. januar 2009 Varmer risen opp i mikrobølgeovnen, går veldig mye fortere enn i kjele..
Gjest Stjernedryss Skrevet 25. januar 2009 #5 Skrevet 25. januar 2009 Man kan jo også lage stekt ris.
Gjest Kinna Skrevet 25. januar 2009 #6 Skrevet 25. januar 2009 Jeg koker alltid for mye ris .. så lager jeg stekt ris dagen etterpå. Synes det er merkelig at så mange her ser ut til å lage maten fra bunn hver dag .. og ikke heller lager litt mer den ene dagen så kan man variere det dagen etterpå. Lettvint og godt ... Nesten uansett hva jeg har til middag så lager jeg for mye .. for å nyttegjøre restene dagen etterpå. Og ris er genialt .. det kan du steke i wok eller gryte dagen etter. Jeg tilsetter hva jeg har i kjøleskapet, løk, raspet gulrot, kjøtt, urter, osv ... kjempegodt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå