Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2009 #1 Skrevet 24. januar 2009 Er det vanlig å sende ut invitasjoner 5-6 måneder i forkant av bryllupet...? :klø: Hadde tenkt å sende ut 2-3 måneder før, og tenkte at dette var veldig god tid. De "viktigste" vet det jo allerede, og et par stykker som må reise med fly kommer vi til å ringe og fortelle om forestående bryllup før invitasjonene sendes ut... Så er det da noen som stiller spørsmålstegn til dette, og synes vi sender ut invitasjoner ganske seint... Har tittet litt her, og det ser ut som om mange sender nesten et halvt år i forveien? Svarfristen hadde jeg tenkt til å sette 1 mnd før bryllupet. Regner med det er god nok tid til å purre på de siste, og planlegge innkjøp av mat og vin. Å sette opp en bordplan tar vel ikke flere uker heller. Har jeg misforstått?
¤flicka¤ Skrevet 24. januar 2009 #2 Skrevet 24. januar 2009 Er det vanlig å sende ut invitasjoner 5-6 måneder i forkant av bryllupet...? :klø: Hadde tenkt å sende ut 2-3 måneder før, og tenkte at dette var veldig god tid. De "viktigste" vet det jo allerede, og et par stykker som må reise med fly kommer vi til å ringe og fortelle om forestående bryllup før invitasjonene sendes ut... Så er det da noen som stiller spørsmålstegn til dette, og synes vi sender ut invitasjoner ganske seint... Har tittet litt her, og det ser ut som om mange sender nesten et halvt år i forveien? Svarfristen hadde jeg tenkt til å sette 1 mnd før bryllupet. Regner med det er god nok tid til å purre på de siste, og planlegge innkjøp av mat og vin. Å sette opp en bordplan tar vel ikke flere uker heller. Har jeg misforstått? Vi hadde svarfrist 1. august og giftet oss 6. september. Det var mer enn god nok tid til å gjøre de siste forberedelsene og avtale med kokk osv. Invitasjonene ble sendt ut i starten av juni, dvs ca 3 måneder før. Alle de inviterte visste riktignok om bryllupet (inkludert datoen) allerede. Det kommer nok litt an på hvor man gifter seg, om gjestene må reise langt og denslags. De fleste av våre gjester bor i byen vi giftet oss i, så det var få som måtte tenke på flyreise og hotellbestilling (og de fleste hadde allerede bestilt da invitasjonen kom )
Rosalie Skrevet 24. januar 2009 #3 Skrevet 24. januar 2009 Dersom man skal gifte seg i sommerferiemånedene eller på andre typiske ferietidspunkt, bør man sende ut en "hold av datoen"-melding til alle man har tenkt å invitere tidlig. Både slik at folk har mulighet til å få tak i billige flybilletter (dersom de trenger det) og hotellrom, samt muligheten til å ikke legge årets ferietur til bryllupsdatoen. Veldig mange har allerede kjøpt årets sommerferietur, og kan da være forhindret fra å delta i bryllupet selv om de gjerne vil det, på grunn av sent varsel.
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2009 #4 Skrevet 24. januar 2009 Jeg synes at 2-3 mnd. før kan være litt knapt, hverfall hvis dere skal gifte dere om sommeren. Vi pleier å planlegge årets sommerferie rundt om januar/februar, så om vi fikk en invitasjon til et juli-bryllup i april/mai ville det vært svært sannysnlig at vi ikke kunne komme. Å sende ut invitasjonene tidlig kan ikke skade, men å sende dem ut for sent kan fort resultere i at potensielle gjester har laget andre planer. Svarfristen blir jo litt opp til dere, og om f.eks. selskapslokalet dere skal benytte har en litt lang frist for når en må melde inn endelig antall gjester f.eks. En venninne som giftet seg i sommer måtte sette fast antall allerede 6 uker før bryllupet, så de hadde svarfrist 2 mnd. før. Men det er jo helt og holdent opp til dere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå