Gjest Gjest_guri_* Skrevet 24. januar 2009 #1 Skrevet 24. januar 2009 Jeg har kommet i gang med aktivitet etter en lang juleferie, særlig med tanke på å få mer energi, bedre kondisjon og på vektnedgang. Jeg er ikke nybegynner med trening. Denne uken har sett slik ut: 2 x styrketrening, 1 x spinning, 1 x jogging, 1 x organisert trening. I tillegg har jeg vært i ok aktivitet ellers om dagen. I dag var planen å ta en styrkeøkt til, vil ha 3 x i uken. Jeg hadde gledet meg til det, men da jeg våknet (etter en god og lang natts søvn) og stod opp kjente jeg at kroppen var på en måte øm og sliten. Jeg prøvde å visualisere at jeg løftet de vektene jeg pleier, og så for meg at jeg ikke hadde energi til å gjøre det i det hele tatt. Så jeg bestemte meg for å droppe det, og sliter med samvittigheten nå, for dette var planen min. Jeg kan jo eventuelt ta det i morgen, og endre på neste ukes treningsplan. Jeg hadde tenkt å la søndag være "hviledag", for det må man ha. Hva om jeg går en liten tur i steden, hehe ?
Gjest Skya Skrevet 24. januar 2009 #2 Skrevet 24. januar 2009 Hva med å la lørdag være hviledag istedet? Så kanskje kroppen er klar for ei ny treningsøkt i morgen der du kan yte maks. For det er faktisk nå kroppen din sier ifra om at den trenger en hviledag. Så det ville iallefall jeg ha gjort. Men det er jo ingenting i veien for at du kan gå deg en tur da, ødelegger ikke hviledagen det. Og så hjelper det på samvittigheten. Som jeg mener absolutt ikke burde være dårlig. Du er kjempeflink. Men noen ganger blir ikke ting slik man har planlagt og da er det bare og replanlegge og gjøre det beste ut av det.
AnAnAss Skrevet 24. januar 2009 #3 Skrevet 24. januar 2009 Du skal lytte til kroppen din! Noen ganger må du vike fra planene dine viss kroppen vil noe annet . Sånn er det bare. Det er klart det er forskjell på å presse seg litt for å orke, men viss du fysisk merker du er sliten, så var det bare bra du tok hviledag! Så tar du det igjen en dag du kjenner kroppen er frisk og uthvilt. Det er sånn det skal være
Gjest Gjest_guri_* Skrevet 24. januar 2009 #4 Skrevet 24. januar 2009 Tusen takk for fine svar Dere har nok rett og er klar over at 6 dager på rad med relativt intensive treningsøkter kan kanskje bli litt vel mye. Det er bare det at når man først har kommet såå godt i gang så vil man bare fortsette i samme stim. Tror jeg satser på den gåturen, det føles faktisk som en overkommelig ting for kroppen å skulle gjøre i dag
Chanel.No5 Skrevet 24. januar 2009 #5 Skrevet 24. januar 2009 Hva med å la lørdag være hviledag istedet? Så kanskje kroppen er klar for ei ny treningsøkt i morgen der du kan yte maks. For det er faktisk nå kroppen din sier ifra om at den trenger en hviledag. Så det ville iallefall jeg ha gjort. Men det er jo ingenting i veien for at du kan gå deg en tur da, ødelegger ikke hviledagen det. Og så hjelper det på samvittigheten. Som jeg mener absolutt ikke burde være dårlig. Du er kjempeflink. Men noen ganger blir ikke ting slik man har planlagt og da er det bare og replanlegge og gjøre det beste ut av det. Kjempegod idè. Les tipsene i innleggene og gå deg en tur i dag, tren i morgen og legg samvittigheten LANGT VEKK!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå