Gå til innhold

Igjen og igjen OSLO

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nå bodd i Oslo i noen mnd. Har jo dannet meg et grovt inntrykk av hvor jeg trives og ikke trives. Hvor det er fint osv. .

Flyttet selv til Sagene/Bjølsen. Trives veldig, veldig godt her. Passe langt unna mas og kjas (sentrum), men samtidig mange muligheter.

Sagene er jo den bydelen hvor det er flest sosialklienter, men jeg synes det er en super plass å bo. Det er avslappet atmosfære, rolig om kveldene og jeg føler meg trygg.

Hvor bor du og hvorfor trives, ikke trives du?

Jeg kunne aldri tenkt meg å bo på vestkanten, f.eks Majorstuen. Er kanskje bare et bilde jeg har dannet meg, men føler meg malplassert når jeg tusler i Bogstadveien.

Sentrum av Oslo liker jeg heller ikke. Skittent, bråkete. Men det er så utrolig mange fine plasser i Oslo. Så mye av det gamle som er beholdt og pusset opp. Det synes jeg er mye av sjarmen.

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor i gamle byen. Det er såå koselig her, men man finner dårlige miljøer overalt.

Nå skal vi snart flytte ut av oslo da, og ikke mot vestsiden, men den rake motsetning.

Har aldri trivdes spesielt på frogner, majorstuen osv, fordi jeg syns mange av bygningene er for minimalistiske, kalde og ikke helt "meg".

Syns og det bråker utrolig mye der og folk kan ikke kjøre bil der. :fnise:

Ofte hvis jeg er der på shopping ser jeg alltid noe tull som at noen stjeler, råkjører, eller noe annet.

På sagene trives jeg ikke, men det har med gamle minner å gjøre. Da med tanke på tidligere venner som vokse opp der. Dem så liksom aldri ut til å komme noen vei, men det kan være dem selvsagt. Allikevel syns jeg ikke området er så veldig fint heller.

Ville ikke bodd der med barn i hvertfall.

Jeg liker Hasle, "Lille Tøyen" (Hasle blir vel det og), Grefsen, Sinsen, Kjelsås, Bjerke og Årvoll, her i Oslo.

Bodde og på carl berner. Trivdes med tanke på hvor lettvint alt var der, men det skjedde jo mye dritt der.

Skrevet

Jeg bor på StHanshaugen, og trives utrolig godt der. Tar ti min å gå til Majorstua, sentrum eller Grunerløkka. Skal jeg flytte og fremdeles er barnløs, blir jeg nok værende innenfor ring 2, kanskje Adamstuen eller noe. Eller evt Sagene. Men får jeg barn vil jeg nok flytte mot Bærum eller Nesodden.

Kjenner ikke så godt til bydelene på østkanten, men noe i nærheten av Østensjøvannet kunne jeg kanskje også vurdert (hørt mye bra fra tidligere kollegaer). Vil hvertfall ut av sentrum når/om barna kommer.

Skrevet

Torshov og Grünerløkken er helt topp! Oslo er så liten at det tar bare noen minutter å gå raskt ned til sentrum :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...