Gå til innhold

skummet kulturmelk

AnAnAss

Anbefalte innlegg

JEg elsker skummet kulturmelk. pleier å blande det med saft og risnøtter. jeg drikker minst 1 liter av dette til dagen. som regel mer.

Er det skadelig? Føler det blir ganske mye liksom, men synes det er så godt :P

jeg prøver foresten å legge litt på meg (hovedsakelig rumpa og puppene), så kaloriene er jeg ikke bekymret for.

drikker det til alle måltider, til og med middag :sjenert:

pluss at jeg sovner godt av det og blir bra i magen.

fysisk merker jeg altså ikke noe til det selv, men vet jo at det kan være farlig å spise/drikke for mye av en ting.

men gjelder det kulturmelk liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_meg_*

Jeg elsker også skummet kulturmelk, men jeg holder meg til ca 6 dl hver dag da;)

Jeg tror 1 liter går helt fint. Men hvis du prøver å legge på deg er det kanskje ikke lurt å drikke veldig mye? Det er jo magert og mettende, og kan føre til at man orker mindre annen mat? Dessuten så vil store mengder kalsium føre til at litt mindre fett taes opp, og det er vel ikke så heldig hvis du vil legge på deg kanskje?

Men jeg er helt enig, det er kjempegodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg elsker skummet kulturmelk. pleier å blande det med saft og risnøtter. jeg drikker minst 1 liter av dette til dagen. som regel mer.

Er det skadelig? Føler det blir ganske mye liksom, men synes det er så godt :P

jeg prøver foresten å legge litt på meg (hovedsakelig rumpa og puppene), så kaloriene er jeg ikke bekymret for.

drikker det til alle måltider, til og med middag :sjenert:

pluss at jeg sovner godt av det og blir bra i magen.

fysisk merker jeg altså ikke noe til det selv, men vet jo at det kan være farlig å spise/drikke for mye av en ting.

men gjelder det kulturmelk liksom?

Bare drikk og kos deg med den. Men du trenger vel ikke skummet om du skal legge på deg..?? Men du kan for å være på den sikre siden forhøre deg med en fagperson på enæring? doktoronline.no, eller en annen side. Men jeg tviler sterkt på at dette gjør noe skade. Det er kjempegodt med havregryn også, med kanel og banan og syltetøy, bare la det svelle først sånn at det ikke sveller i magen, kan bli fort meget fullt da =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar

nei trenger jo ikke ha den skummet, men synes ikke de uskumma smaker det samme. dessuen er det mer mat en drikke for de er så feite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar

nei trenger jo ikke ha den skummet, men synes ikke de uskumma smaker det samme. dessuen er det mer mat en drikke for de er så feite.

Helt med på den =) Smakt cultura med pæresmak?? Mmmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...