vilja Skrevet 24. januar 2009 #1 Skrevet 24. januar 2009 Jeg diskuterte dette i går. Det kom frem at over lengre tid,( enn to år) så KAN gjerne den ene parten sitte oppe etter at kjæreste/samboer/ektefelle har gått og lagt seg. Ikke hver kveld, men av og til. "Slutter" sengekosen etter to år? Tenker ikke på sex. Vet at dette er induviduelt. Husker at det var en tråd om dette tidligere. For øvrig synes jeg det er kjempekoselig å legge meg sammen med kjæresten min, men vi har ikke vært sammen i to år enda.
Pinkie Skrevet 24. januar 2009 #2 Skrevet 24. januar 2009 Vi har vært sammen i over 1 år og samboere i 1 år, og vi legger oss alltid samtidig, så lenge ikke en av oss er syke eller noe. Synes det er kjempekoselig jeg.
Gjest Kinna Skrevet 24. januar 2009 #3 Skrevet 24. januar 2009 Jeg diskuterte dette i går. Det kom frem at over lengre tid,( enn to år) så KAN gjerne den ene parten sitte oppe etter at kjæreste/samboer/ektefelle har gått og lagt seg. Ikke hver kveld, men av og til. "Slutter" sengekosen etter to år? Tenker ikke på sex. Vet at dette er induviduelt. Husker at det var en tråd om dette tidligere. For øvrig synes jeg det er kjempekoselig å legge meg sammen med kjæresten min, men vi har ikke vært sammen i to år enda. Vi jobber til forskjellige tider og legger oss sjelden til samme tid. Dette har ingenting med vårt forhold å gjøre .. det har med arbeidstider å gjøre. Jeg har snakket med folk som har hvert sitt soverom og det tror jeg er noe jeg skal foreslå for mannen min og .. jeg synes det er slitsomt å legge seg når han allerede sover .. jeg blir da liggende å høre på snorking og irritere meg over det - slik at jeg sovner senere selv. Sex har ingenting med dette å gjøre ... det tar vi oss tid til når vi har lyst enten det er morgen, middag eller kveld. Søvn er viktig for meg - og jeg sover best alene i sengen ... Har ikke foreslått det for mannen ennå - og tipper at han ikke er helt enig i planen min med separate soverom.
Gjest Catwoman Skrevet 24. januar 2009 #4 Skrevet 24. januar 2009 Vi legger oss sjelden samtidig. Har vært sammen i snart fem år, men det har ingenting med det å gjøre for vi har aldri lagt oss samtidig. Det er så enkelt som at vi ikke er trøtte til samme tid, jeg legger meg som oftest før han, jeg er og litt som Kinna, sovner best når jeg ligger alene i senga. Å kose i senga etter leggetid er overhodet ikke viktig for meg. Sex og kos kan vi ha til alle døgnets tider - når jeg legger meg om kvelden er det for å sove.
¤flicka¤ Skrevet 24. januar 2009 #5 Skrevet 24. januar 2009 VI legger oss stort sett samtidig, men det skyldes mest av alt at vi trenger omtrent like mye søvn og blir trøtte omtrent samtidig. Dessuten er det veldig koselig å prate litt før vi sovner, har hatt mange fine samtaler da Vi har vært sammen i seks (snart sju) år.
Gjest marihan Skrevet 24. januar 2009 #6 Skrevet 24. januar 2009 (endret) I ukedagene legger vi oss sjelden samtidig, for når han er hjemme har han alltid fri, mens jeg må tidlig opp pga skole eller jobb. I helgene legger vi oss alltid samtidig. Men dette har ikke noe med kos og sex og gjøre, det får vi gjort til andre tider av døgnet Edit: Vi har forresten vært sammen i 3 og et halvt år. Endret 24. januar 2009 av marihan
Red headed girl Skrevet 24. januar 2009 #7 Skrevet 24. januar 2009 Det variera veldig, men som regel legg eg meg først. Men i vekedagane kjem han alltid etter om ti-tjue min:) Syns det er kos å legge seg samtidig, pluss at vi har en eller anna fast rutine med å gi kverandre nattakyss, sei god natt, og legge seg til å sove. Sovna av en eller anna grunn raskare då, med et smil om munnen Ellers er det ikkje sånn kjempeviktig at en legg seg på samme tid syns eg, kosen og sexen treng ein då ikkje alltid ta i senga rett før en skal sove?
Trampe Skrevet 24. januar 2009 #8 Skrevet 24. januar 2009 Vi har vært sammen i fem år, og det er alltid jeg som legger meg først. Han kommer som oftest diltende etter ti-femten minutter. Det funker greit for oss, da får jeg lest litt på senga, noe han ikke gjør. Legger han seg samtidig som meg blir han liggende og se i taket mens jeg får mine ti minutter med må-ha-lesing. Jeg kan ikke huske at han har blitt sittende lenge oppe etter at jeg har lagt meg, bortsett fra da lillemann var bitteliten og jeg sov mens babyen sov. Da var jeg stort sett våken om natta, så da kunne jeg godt legge meg klokka 19 sammen med babyen. Ulempen for meg er jo at jeg alltid legger meg i kald seng, og når jeg akkurat har fått det varmt under min del av dyna kommer han, og da blir det kaldt igjen... Jeg synes det er veldig koselig at vi legger oss samtidig, da kan vi kose og prate før vi sovner.
Rosalie Skrevet 24. januar 2009 #9 Skrevet 24. januar 2009 (endret) Vi legger oss samtidig omtrent like ofte som det er fullmåne. Vi har veldig ulik døgnrytme, så enten må jeg sitte og sove i sofaen mens jeg venter på at han skal bli klar til å legge seg eller så må han legge seg samtidig med meg og ligge og vri seg og ødelegge min søvn ved å være urolig. Vi har uansett aldri hatt de lange, dype samtalene i senga og å ligge på armen er bare ikke vår greie. EDIT: Vi har vært sammen i 5.5 år. Endret 24. januar 2009 av Wadjet
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2009 #10 Skrevet 24. januar 2009 Vi er studenter og har vært sammen i snart to år. Legger oss aldri samtidig. Vi har begge sære døgnrytmer vi ikke klarer å få kontroll på. Han kan fint være oppe hele natten og sove på dagen, jeg kan ikke. Samtidig så blir jeg sjelden trøtt før klokken 02, men står alltid opp innen klokken åtte (det gjør ikke han!) Dette ødelegger uansett ikke for sex og kos, spesielt ikke alle gangene vi ikke får sove. Når jeg er først er ordentlig trøtt vil jeg bare sove, og da er det nesten like greit hvis han ser film i stua.
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2009 #11 Skrevet 24. januar 2009 Vi legger oss ikke så ofte samtidig, fordi vi har forskjellig søvnbehov og døgnrytme. Det kan være koselig å legge seg samtidig, de gangene vi blir liggende og prate har vi det hyggelig, men samboern sovner oftest veldig fort (og blir fort trøtt) når han først har lagt seg i senga, så jeg tror ikke vi hadde fått så mye mer av den typen kvalitetstid om vi hadde tvunget oss i seng samtidig. Sånn har det vært gjennom hele forholdet, unntatt en kjæresteperiode i starten hvor vi bodde på hver vår hybel og alternativet "sitte oppe" når den ene hadde lagt seg var vanskelig å gjennomføre pga plass.. Vi har vært samboere i 4 1/2 år og har et godt og solid forhold. Ideelt sett hadde det jo vært fint å ha mer identisk behov for søvn, men jeg tror det er nokså sjelden det er sånn.
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2009 #12 Skrevet 24. januar 2009 Jeg tror ikke dette har noe med lengde på forholdet å gjøre, egentlig. Når man er nyforelsket legger man seg kanskje samtidig til tross for at man har ulik døgnrytme. Det gjorde i alle fall vi. Vi er totalt forskjellige når det gjelder søvnbehov, så det er ikke ofte vi legger oss samtidig. Han kan godt sitte og dingle halve natta, mens jeg må ha mine 7-8 timers søvn for å fungere dagen etter. Det som irriterer meg fremdeles, etter 15 års forhold, er at han stadig sovner foran tv-en eller i sofaen, og blir der hele natta. Vi har snakket mye om dette, jeg har vanskelig for å forstå det, for jeg gjør det aldri. Han er oppvokst i et hjem, hvor dette er helt vanlig, rent borsett fra at moren hans (som det som oftest er...:-) som regel klarer å karre seg i seng i løpet av natta. Jeg sover som regel dårlig, deler av natten, og det har vel hendt en del ganger at han har fått kjeft for å vekke meg midt på natten når han har kommet dinglende, og da kan jeg jo forstå at det ikke er så greit...:-) Men sex? Det trenger vel ikke skje under dyne på kvelden...? Går fint an å fikse andre tider og steder ;-) Men det er som regel ikke noe problem å få ham med i seng hvis han ser muligheten for litt kveldskos. Som regel står han opp igjen når jeg skal sove....
Cottoncandy Skrevet 24. januar 2009 #13 Skrevet 24. januar 2009 Vi har vært sammen i 3,5 år og legger oss sjelden samtidig. Både på grunn av forskjellig døgnrytme og at vi ofte jobber forskjellig (den ene skal opp tidlig men ikke den andre.) Jeg synes ikke det gjør noe at vi ikke legger oss samtidig, men synes det er veldig koselig de gangene vi gjør det
gullet76 Skrevet 24. januar 2009 #14 Skrevet 24. januar 2009 Vært sammen i 1 år og legger oss samtidig. Liker å ligge litt i armkroken og kose noen minutter før vi legger oss til å sove Håper ikke vi får for vane og legge oss til ulike tidspunkt.
Gjest Illiya Skrevet 24. januar 2009 #15 Skrevet 24. januar 2009 Vi har vært sammen i snart 8 år, og legger oss stort sett alltid samtidig. Jeg blir ofte liggende våken, men da leser jeg litt på senga, det forstyrrer ikke ham. Vi liker å legge oss samtidig, få litt kroppskontakt i senga som avslutning på dagen.
Arkana Skrevet 24. januar 2009 #16 Skrevet 24. januar 2009 Vi har vært sammen snart 10 år. På hverdagene sitter jeg gjerne oppe litt lenger fordi jeg ikke trenger stå opp så tidlig og foretrekker å være oppe sent. I helger og ferier er vi oppe like lenge begge to og legger oss dermed alltid sammen. Kose kan man gjøre når som helst.
camilla* Skrevet 24. januar 2009 #17 Skrevet 24. januar 2009 Vært sammen i snart 15 år og legger oss ikke samtidig. han sovner på sofaen foran tv og kommer tuslende opp i sengen midt på natten.
Gjest Gjest_nina_* Skrevet 24. januar 2009 #18 Skrevet 24. januar 2009 Vært sammen i 7 år og legger oss nesten alltid samtidig. Har mange fine samtaler da, og jeg må ligge litt på armen hans, kysse han og si godnatt for at jeg skal få en god start på natta Elsker å ligge inntil han!
space Skrevet 24. januar 2009 #19 Skrevet 24. januar 2009 Bodd sammen over 20 år Og som oftest legger vi oss likt. Vi har ulike døgnrytmer, men tar det igjen om morgenen eller ettermiddagen. Om han går å leger seg tusler jeg ofte etter, ikke fordi jeg er trøtt men fordi det er koseligt å legge seg sammen
Makin' it big Skrevet 24. januar 2009 #20 Skrevet 24. januar 2009 Vi legger oss så og si alltid samtidig, ja. Har vært sammen i snart fire år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå