girly28 Skrevet 24. januar 2009 #1 Skrevet 24. januar 2009 Hei! Jeg ska gjøre buketten min selv til mitt bryllup. Vi har tenkt og ha blå, hvit og gull som tema gjennom hele bryllupet, er det noen som vet korsen man får blå roser? finns dem og kjøpe ferdig eller kan man kjøpe hvite roser og ferge den selv??? Er det noen som har tips på andre blomster jeg kan bruk meg av som er blå ?
Bertelura Skrevet 24. januar 2009 #2 Skrevet 24. januar 2009 Du kan jo prøve deg frem med hvite roser og blå konditorfarge, hvis du snitter rosene bra nok og setter de i vann med rikelig konditorfarge i så kan det hende de blir blå. mener å ha lest det et sted. Det er jo bare å prøve seg frem i god tid.
girly28 Skrevet 24. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. januar 2009 Du kan jo prøve deg frem med hvite roser og blå konditorfarge, hvis du snitter rosene bra nok og setter de i vann med rikelig konditorfarge i så kan det hende de blir blå. mener å ha lest det et sted. Det er jo bare å prøve seg frem i god tid. Ok. jeg ska kjøpe en hvit rose og blå farge så får jeg prøve meg på det :gjeiper: Noen som har forslag på andre blomster man kan ha som er blå?
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 24. januar 2009 #4 Skrevet 24. januar 2009 Hortensia Blå roser finnes, men ikke i Norge? Ellers ville jeg spurt i en blomsterbutikk om tips.
space Skrevet 24. januar 2009 #5 Skrevet 24. januar 2009 Du kan jo prøve deg frem med hvite roser og blå konditorfarge, hvis du snitter rosene bra nok og setter de i vann med rikelig konditorfarge i så kan det hende de blir blå. mener å ha lest det et sted. Det er jo bare å prøve seg frem i god tid. Det blir nydeligt med konditorfarge, jeg fikk engang blå roser. Jeg måtte jo bare spørre hvordan de hadde blitt blå, og det var med konditorfarge. Helt spesiell farge. jeg hadde nok villet hatt noen roser ekstra så jeg kunne prøvd og feilet. Om du får til en pen rose nå, ikke sikkert du får det til med første rose på den store dagen. Men siden de blir så flotte og spesielle er det verdt å ha noen ekstra.
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2009 #6 Skrevet 25. januar 2009 Flytende blekk fungere også fint for å få farge på roser
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2009 #7 Skrevet 25. januar 2009 DEt skal gå ann å farge roser , men det er ikke alltid de blir like fine... Det finnes en del naturlig blå blomster, men det spørs jo når på året du skal gifte deg, og hvilken blåfarge du tenkte deg.... Jeg hadde en blå brudebukett med blå hortensia og blå wandaorkideer... Blått er yndlingsfargen.... Dersom du skal gifte deg på sommeren får man jo tak i kornblomster, hortensia, riddersporer, scabiosa, erynginum, osv osv. søk på disse så ser du hvordan de ser ut.... Du bør dessuten se på Wanda orkideen..
Disco Biscuit Skrevet 25. januar 2009 #8 Skrevet 25. januar 2009 Jeg vet av erfaring at enkelte blomsterforretninger importerer blå roser. Mener å huske at min lokale blomsterforretning har importert disse fra Nederland :klø:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå