Gå til innhold

sagt ja til en jobb men fikk tilbud om drømmejobben hva nå??

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

jeg har for et par uker siden sagt ja til en jobb som begynner fra høsten av , men nå har jeg fått tilbud om en jobb jeg virkelig har sett lenge etter, også den starter fra høsten av... så nå er jeg veldig i tvil om hva jeg kan gjøre...

den jobben jeg har takket ja til er et halvt års vikariat, mens den andre jobben er fast.... har jeg lov til å trekke meg fra den jobben jeg allerede har sagt ja til og heller ta den andre jobben???

syns det vil virke negativt hvis je sier fra meg den jeg allerede har takket ja til men....... det handler jo om tillit og om å stole på.....

hva mener dere...

takknemlig for alle svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta drømmejobben :) Arbeidsgiveren din er heller ikke tjent med at du heller vil jobbe et annet sted. Du kan godt bruke begrunnelsen at den andre jobben er en fast stilling når du sier fra, hvis du synes det er mer behagelig.

Men si ifra raskt, sånn at de har tid til å finne en ny, på det stedet du har takket ja. Og tenk om den jobben er en annens drømmejobb?

Lykke til i drømmejobben :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synest du absolutt skal takke ja til drømmejobben som er ja som du sier, drømmejobben og fast. Du skriver at den jobben du har takket ja til er et vikariat, om det via et vikarbyrå så ville jeg tatt kontakt med personal konsulenten som du har. Men om ikke, så ville jeg snakket med kontakt personen din på jobben du har sagt ja til. De vil sikkert synest det er "dumt" at de ikke får deg allikevel. Men jeg tenker som så at det er jo en "risiko" å ansette folk som vikarer. Mange ønsker jo tross alt en fast jobb, så jeg tror de vil forstå deg godt jeg.

Og det med tillit og å stole på. Tja, du har jo ikke gjort noe gale. Du har bare søkt på drømmejobben og fått den. Heldiggrisen! :briller:

Jeg har selv takket ja til et 2 mnd oppdrag via Manpower. Har vel mine tvil om jeg vil få drømmejobben i den perioden. Men om jeg blir kalt inn til intervju, og må "synde" og ta meg fri fra jobben. Så får nå det gå det og`. På samme måte som en arbeidsgiver vil ha den beste for sin bedrift, så vil jo en ansatt ha den jobben som er "best" for en selv.

Men du bør jo ta kontakt med firmaet du har sagt ja til snarest, sånn at de kan få en annen. Og sånn som arbeidsmarkedet er, bør det jo ikke være altfor vanskelig!

Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ta drømmejobben!! Helt klart. Og som noen sier her - bruk gjerne som grunn for andre arbeidsgiveren din at dette er en fast stilling....

Du har sikkert tegnet en ansettelsesavtale allerede. Rent praktisk sier du opp jobben med en gang. Er de sære, må du jobbe i oppsigelsesperioden, dvs. 14 dager (eller annet avtalt) fra du skulle startet, men det kan jeg aldri tenke meg at kommer til å skje.

Du er ikke den første som gjør dette, og arbeidsgiver er (eller bør være) forberedt på at slike ting kan skje.

Lykke til med drømmejobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

For all del: Ta drømmejobben.

Si ifra til arbeidsgiveren du har sagt ja til så snart som mulig.

Om du begrunner avslaget ditt med at den andre jobben er fast, og dessuten drømmejobben, bør arbeidsgiveren bare bli glad på dine vegner.

Som oftest innstiller de inntil tre kandidater, så de har sikkert ei reserveliste de kan gå videre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...