Sisilie Skrevet 27. juni 2003 #1 Skrevet 27. juni 2003 -Sitter her og filosoferer litt rundt dette med å ha ferie. Må man "lære" å ha ferie? Lære å ta det litt roligere i svingene...? For noen betyr jo ferie late dager i sin egen hage, mens for andre er det full rulle. Kommer jo an på hvilket ståsted man har,sjølsagt.-Og kanskje de fleste velger en kombinasjon av opplevelses-ferie og en "la-det-seile-tilværelse".- Gjøre noe helt annet, sier man. Gjorde meg en del tanker rundt dette igår, da en venninne ringte og sa at hun kjedet seg etter 2 dagers ferie..........hun er i full jobb og har 3 halvstore barn. -Dette er ikke kritikk av henne, men det slo meg at kanskje man trenger litt tid på "å roe seg ned" før man får den store ferie-følelsen.? Mine første feriedager består som regel av å "raide" et plante-senter, ordne og stelle i hage og terrasse etc. - og det er jo alt annet enn kjedelig! Tanker rundt dette,noen?
Redhead Skrevet 27. juni 2003 #2 Skrevet 27. juni 2003 Ferie for meg er å glemme klokka for ei stund. Late dager sammen med familie og venner. Jeg trenger ikke reise langt bort, men litt forandring fryder :blunke: .
Gjest Embla s Skrevet 27. juni 2003 #3 Skrevet 27. juni 2003 Ferie: Gjøre alt man ikke får gjort ellers i året, ta igjen ditt og datt. Besøke de man har dårlig samvittighet for, ikke få tak i personer man trenger snakke med, sitte i en annen bilkø enn ellers, spise altfor mye is, drikke altfor mye brus, ødelegge døgnrytmen. Men syns faktisk det er ganske fint med ferie når det kommer til stykket (Embla: Ferie fra i dag av) Juuhu
Gjest Tex Skrevet 27. juni 2003 #4 Skrevet 27. juni 2003 Ferie = Anledning til å gjøre akkurat det man har lyst til akkurat når man får lyst til å gjøre det!
Gjest Zalomine Skrevet 27. juni 2003 #5 Skrevet 27. juni 2003 Jeg er oppvokst med at ferie definers som " å gjøre noe helt annet enn man gjør resten av året", alternativt å gjøre det motsatte av det man gjør resten av året. Ferie... ja, jeg skulle nytt en lang ferie jeg, ikke kjeda meg. Late dager, besøke slekt (som bort langt borte, dvs, vi bort langt borte fra all slekta vår) men tilbrakt late dager hjemme og sovet lenge også. Dessverre har vi ikke noe ferie i sommer, så vi nyter helgene i stedet..... tenk, fridager, dager uten jobb, dager til å bruke på det vi vil. Jess Hvordan kan man kjede seg etter TO dager ferie? Det er jo ikke mer enn ei vanlig helg jo, så hvordan har hun rukket å "oppdage" at det er ferie allerede?
Gjest Milah Skrevet 27. juni 2003 #6 Skrevet 27. juni 2003 I ferien gjør jeg akkurat det jeg vil, når jeg vil det.. Jeg sover lenge og kan bruke en hel dag bare på å gjøre ingenting! Det synes jeg er skikkelig herlig! Men jeg trenger tid på å stille inn hjernen min på "ferie-mode". Det tar noen dager før stresset slipper og jeg klarer å slappe skikkelig av!
*Lavendel* Skrevet 27. juni 2003 #7 Skrevet 27. juni 2003 Ferie betyr ingenting for meg, har ikke større anledning da til å gjøre ting enn jeg har ellers....(jeg jobber altså......)
Padmee Skrevet 28. juni 2003 #8 Skrevet 28. juni 2003 Pleide og elske ferie. Lange alte dager som jeg kunne fylle med akkurat det jeg ville. Sove hele formiddagen og være våken halve natta. Det var tider det. *drømme* Nå derimot er ferie mer stress enn ellers. Tidlig opp fordi ungen våkner tidlig, og så er det barnemas fra morgen til kveld. Er helt utslitt jeg når kvelden kommer og jenta er lagt. Da er det faktisk litt bedre i hverdagen der en kanskje kan ha noen timer fri mens barnet er i barnehagen hvis skolen sluttet tidlig. Elsker også lørdager for da er jeg barnefri, eneste dagene i året hvor jeg kan bruke tid på meg hele dagen. Etter at jeg har gjordt alt husarbeidet selvsagt.
Gjest gjest1 Skrevet 29. juni 2003 #9 Skrevet 29. juni 2003 Padmee - dette kjenner jeg igjen fra barna var små. Jeg hadde det best midt i uka, da alle var på skole eller i parken. Da hadde jeg liksom litt tid for meg selv. i helger og ferier var det bare slit for meg. Jeg var hjemmeværende helt til eldstemann fylte seksten faktisk, da var jentungen ti, og han i mellom var tretten. Det angrer jeg ikke ett sekund på. Nå som jeg er i full jobb, og ungene er store, ser jeg fram til både helger og ferier, og bare nyyyyyter de late dagene. Kan stulle litt i huset, eller i hagen, men kan også godt bare sitte og gjøre ingen ting en hel dag, som i dag - jeg sitter her. Begynner ferien neste uke, og har ingen konkrete planer, skal bare slappe og lade batterier. Det er jo lenge til neste gang igjen.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå