Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi har ett stort problem. Datteren vår blir bilsyk, veldig bilsyk. Jeg er lei av å tørke spy, vaske bilster, vaske klær, pakke henne inn i håndkler og slikt hver gang før vi skal kjøre mer enn 10 min.

Har forsøkt forvovervendt, bakovervendt, dvd, lite mat, mye mat, kjeks, vann, banan, vinduet oppe, hyppig stopping, kjøring mens hun sover og alt som tenkes kan.

Nå tror jeg vi kommer til å bestille time hos en homeopat med henne, har hørt at andre har hatt god effekt. Hun blir 2 år i mai

Finnes det noen andre som har prøvd homeopatmedisin på så små barn?? Jeg har selv vært hos homeopat før så jeg synes det er verdt ett forsøk!! Vi føler oss ganske "innestengt" ved å ikke kunne dra noen steder!!!

Endret av iss
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi tar med ungene til homeopat, og har kjempebra erfaringer med det. Homeopater behandler jo masse spedbarn og barn ellers i alle aldre, og homeopaten vår sier at barn gjerne responderer raskere og bedre enn voksne.

Yngstebarnet vårt har fått behandling for bilsyke - hun ble syk bare hun så en bil og kasta opp etter 5 minutter... Men etter å ha prøvd to homeopatiske midler, fant homeopaten endelig et middel som tok det, og når jenta vår får middelet blir hun aldri (!) syk. Kjempedeilig, og mye mindre stress for oss på bilturer. Anbefales!!

Skrevet

Jeg tok med sønnen til homøopat da han var 10 mnd. Dette pga vegring mot mat som ikke het morsmelk. Fikk en svettereaskjon fra en dag til en annen. Kort tid etter var han villig til å ta i mot mat.

har senere tatt ham med til homøopat da han var eldre også det med gode resultater. har ikke hatt så gode resultater med eldstemann.

Skrevet

Varför inte ta upp det på hälsostationen eller med hennes läkare?

Det finns åksjukemedicin för både vuxna och barn, kanske har hon balansproblem/öronproblem eller något annat som gör att hon blir åksjuk?

Skrevet

Jeg skulle nevne det for legen da jeg var på Volvat i romjulen, men glemte det....

Helsestasjonen har vi sjeldent kontakt med, det er flere mnd til vi skal tilbake.

Har vurdert å ta henne med til legen ja...

Gjest Patti Labella
Skrevet

Er hun gammel nok til å ha på seaband, ville jeg prøvd det.

Skrevet

Hun bare tar de av seg....

Gjest kaffedama
Skrevet

Jeg ville prøvd homeopat. :) Søsteren min og jeg var hos homeopat pga allergier og mye annet når vi var barn. Vi var nok eldre enn to, men det skader ikke å prøve. Kanskje dere får like gode resultater som gjest i innlegg 2?

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

Homeopat er bare tull. Bruk pengene på vanlige reisesyketabletter på apotek. Reseptfri. Eller gi henne litt ingefær.

Skrevet

Reisesyketabletter har den effekt at barnet blir utrolig trøtt. Og når vi trenger hjelp til en 30 min kjøretur til mine foreldre så er jeg ikke intr i at hun skal sove bort halve døgnet og dermed forskyve døgnet og at dette får ringvirkninger de neste dagene.

Ingefær har vi prøvd. Hun liker ikke smaken og spytter ut. Det vi har hatt best effekt av er pepperkaker og vann. Trolig pga krydderet som er i pepperkaker. Men det er ikke alltid det virker og det kommer jo an på hennes lyst om hun i det hele tatt VIL spise masse pepperkaker mens vi kjører.

Gjest Patti Labella
Skrevet

Jeg hadde aldri turt homeopat. En kollega av meg gikk til en og fikk et eller annet hun skulle bruke på datteren. Jeg husker ikke hva det var for. Da hun kom kom hjem til mannnen sin og visste han det, kastet han glasset i søpla. Han har dr. i et eller annet som har med kjemi/bio et eller annet. Han kunne fortelle at det var 3 forskjellige antibiotikatyper i blandingen. Det er ikke blitt forsket på disse remediene til homeopatene og da hadde jeg aldri turt å gi det til barna mine.

Gjest kaffedama
Skrevet
Jeg hadde aldri turt homeopat. En kollega av meg gikk til en og fikk et eller annet hun skulle bruke på datteren. Jeg husker ikke hva det var for. Da hun kom kom hjem til mannnen sin og visste han det, kastet han glasset i søpla. Han har dr. i et eller annet som har med kjemi/bio et eller annet. Han kunne fortelle at det var 3 forskjellige antibiotikatyper i blandingen. Det er ikke blitt forsket på disse remediene til homeopatene og da hadde jeg aldri turt å gi det til barna mine.

Det er IKKE antibiotika i vanlig homeopatmedisin.

Skrevet
Reisesyketabletter har den effekt at barnet blir utrolig trøtt. Og når vi trenger hjelp til en 30 min kjøretur til mine foreldre så er jeg ikke intr i at hun skal sove bort halve døgnet og dermed forskyve døgnet og at dette får ringvirkninger de neste dagene.

Ingefær har vi prøvd. Hun liker ikke smaken og spytter ut. Det vi har hatt best effekt av er pepperkaker og vann. Trolig pga krydderet som er i pepperkaker. Men det er ikke alltid det virker og det kommer jo an på hennes lyst om hun i det hele tatt VIL spise masse pepperkaker mens vi kjører.

Det är ingefära i pepparkakor.

ingefära, kardemumma, nejlika och kanel ska det vara i

Skrevet

Vi har hatt god erfaring med homeopat i forhold til bilsyke med datteren vår. Hun var ca ett år, og ble veldig lett bilsyk. Hun ble mye bedre etter at hun fikk homeopatisk middel.

Det kom riktignok tilbake etter en god stund, men aldri like ille. Vi burde nok ha fulgt opp med nytt besøk, men det har vært til å leve med så vi har ikke somlet oss til det.

Skrevet

Unnskyld meg, mend et er det største vrøvlet jeg har hørt. Dr. Dyregod eller hvem det var som uttalte seg her kan verken ha visst noe om homeopati eller om lovene som omfatter helse og behandling!!! Tror han homeopater hadde fått lov til å operere med midler laget av antibiotika??!! Det hadde jo vært helt sinnsykt!

Nei, homeopater er nok mer seriøse enn som så. Man kan diskutere virkningen av midlene opp og ned og i mente, men homeopatiske remedier inneholder sukkerkuler av melkesukker med middel på. Midlene lages av ekstrakter av planter, mineraler eller biologisk materiale, men hele greia med homeopati er at det originale stoffet er utvannet (potensert - en spesielle metode) i det ekstreme, så det er i prinsippet ikke noe igjen av det opprinnelige stoffet.

Det har så absolutt blitt forsket på homeopati - mange ganger! Men det har ikke kunnet vise til noe særlig positive resultater i de fleste for testing nå må gjøres med dobbelt blind-test, og det funker ikke med hvordan homeopatiske remedier skal brukes (individuell tilpasset medisin). Men enkelte remedier har vist godt resultat i forskning - blandt annet arnica mot stivhet/stølhet i muskulatur hos idrettsutøvere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...