Gå til innhold

Hvem er de beste sjåførene, kvinner eller menn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste nettopp på TV2's text-TV sider at kvinner har flere uhell per kjørte km. enn menn. Grunnen til at menn er oftere innblandet i trafikkuhell enn kvinner er at de kjører langt mer i gjennomsnitt. Endelig en ulykkesstatistikk som går i mennenes favør. Denne statistikken er også mer rettferdig fordelt enn tidligere statistikker der det bare har blitt slått fast at menn er oftere innblandet enn kvinner. Rart at de ikke har tenkt på sammenhengen kjørte km./kollisjon tidligere. Ganske naturlig at f.eks en mann som kjører 50 000 km i året er mer utsatt enn en kvinne som kjører 15 000 km i året.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det ser ut som enda en myte står for fall nå. En "kvinnekjørt" bil blir straks dyrere nå som folk får sannheten om kvinner som sjåfører. Det er vel ingen overraskelse at jeg har prøvd å diskutere temaet her før de kom opp på tv-2 sine teksttv-sider... men nå har man ihvertfall dokumentasjon på det kvinner har prøvd å skjule, men alle menn har sett....

Det er ikke uten grunn det er stort sett menn som kjører bil, selv om dette kanskje ikke har vært helt akseptert i den kvinnelige logikk.

Waco

Skrevet

Ja, kanskje vi skal la hundene kjøre? ;)

Skrevet

Det som egentlig er litt rart, er at kvinner har faktisk manipulert med statistikken og lurt forsikringsselskaper slik at dem betalere lavere forsikringspremier. Men heldigvis er forsikringsselskaper svært kjappe med å heve forsikringspremier for det ustabile kjønn, nå som de forstår at de har blitt svindlet i Norges historiens aller største svindelbedrag.

Gjest Embla s
Skrevet

Hvis det er slik at kvinner er dårligere sjafører enn menn (generelt sett), vil jeg tro det kan ha en sammenheng med at mannen alltid er den som kjører (bortsett fra "hjem fra fest") :wink:

øvelse gjør mester!

Skrevet

Embla....hallo???

Kvinnen er dårligere sjåfører fordi at mannen kjører mer???

Mannen kjører mer fordi damer er dårligere sjåfører!

Waco

Gjest Embla s
Skrevet
Embla....hallo???  

Kvinnen er dårligere sjåfører fordi at mannen kjører mer???

Waco

Neei, waco, hallo selv :wink: Det er tvertom!

Gjest Brunhilde
Skrevet

Waco

:hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho:

Ja, man skal høre mye!

Og Waco roper høyest fordi han ikke har så mye smart å si....

Gjest gjest1
Skrevet

Dette ble tatt opp på P4 idag.

Med seg på telefonen hadde de en som har kjørt bergingsbil i 20 år.

Det han kunne fortelle er at de fleste bilene han drar opp av grøfta er kvinnekjørt. Men de bilene som må kondemneres etter en utforkjøring er det mennene som har kjørt. Dette vet forsikringsselskapene, kvinnene har flere, men små uhell. De uhellene mennene har er større og mye mer omfattende.

Kvinner kjører mer deffensivt, men er litt dårligere på å beregne ytterkantene på bilen sin enn menn. Menn føler seg som verdensmestere, kjører som svin, og forårsaker mye større skade.

Gjest Embla s
Skrevet
Kvinner kjører mer deffensivt, men er litt dårligere på å beregne ytterkantene på bilen sin enn menn. Menn føler seg som verdensmestere, kjører som svin, og forårsaker mye større skade.

Stort sett har menn større biler med flere krefter enn kvinner. Dermed kjører menn fortere, får masse selvtillit og forårsaker desto større skade når/hvis det går galt.

Skrevet

Kan kanskje stemme dette. Men jeg hørte (med et halvt øre) på radioen igår, at en enorm høy prosent av de som mister lappen pga uvettig kjøring, kjøring i påvirket tilstand, høy fart, og er innblandet i alvorlige ulykker, er menn. Husker ikke tallet, men det var nokså mangen å 90%

Så det så :ler:

Skrevet

Her var det vel snakk om unge sjåfører?

Dette tror jeg kan ha mye med oppvekst og sånt å gjøre. Her jeg kommer fra, er det ofte slik at guttene får sitte på fanget og kjøre, de kjører scooter, båt traktir, ja hva det måtte være. men en jente får nesten ikke lov, enten hun vil det eller ikke. Guttene er jo ofte mer bilinteresserte enn jentene, og får dette inn fra de er små. Dette skjer sjelden med oss jentene. Slik sett vil jo guttene ha et forsprang, men etter hvert smo tida går, vil disse forskjellene utjevnes.

Skrevet

Tuddelitu, jeg tror nok heller det blir når dere får egne kvinneveier og egne kvinnebilfabrikker...så kan vi nok snakke om at det vil jevne seg litt ut...

Skrevet

Ja for all del... Hvordan skulle vi som er så dumme noen gang kunne lære oss å kjøre bil... :roll:

Gjest Embla s
Skrevet
Tuddelitu, jeg tror nok heller det blir når dere får egne kvinneveier og egne kvinnebilfabrikker...så kan vi nok snakke om at det vil jevne seg litt ut...

Amasonene kommer :Hehe:

Skrevet

Amazonene er jo de tøffeste som bilene som finnes?! Når jeg blir nitti, skal jeg kjøpe meg en mintgrønn en :Hehe:

Gjest gjest1
Skrevet

WACO - kan du være så snill å lese det som står i den linken i et tidligere innlegg her?

Du blir bare mer og mer latterlig

Gjest gjest 0
Skrevet

Når det gjelder hvem som er flinkest til å kjøre bil er jeg ikke i tvil.. Det må være menn...

MEN! Det har ulike årsaker! Det er ytterst får kvinner som har like stor bilinteresse som menn, og med den interessen de har får de også forståelsen for hvordan en bil fungerer. Men jeg kan banne på at vi jenter som er veldig bilinteresserte kan konkurere på lik linje som menn. Jeg vet (har bla fått høre det MANGE ganger) at jeg er en mye bedre sjåfør enn mange av mine manlige venner! På den annen side er det en større del på kvinnesiden som aldri burde fått lappen i det hele tatt...

Man kan godt sitte og hoverere over dette og si at "vi er mye flinkere enn dere", men hadde like mange kvinner vært interesserte i biler som menn ville det nok ikke vært store forskjellen!

Jeg må innrømme at selv om jeg er enige i gutta her blir jeg veldig fornærma. Det er ikke tvil om at menn kjører mye mer enn kvinner, stort sett... Men som tidligere sagt har det mye med at kvinner ikke får lov til å kjøre så ofte. Jeg var heldig da jeg tok lappen, for jeg hadde en kjærste som syntes det var bra at jeg kjørte, og derfor har jeg fått utrolig mye kjøretrening. Dermed har jeg blitt mye tryggere i trafikken. Og det har nok utrolig mye å si!

Så klapp igjen neste gang gutter og oppmuntre damene deres til å kjøre så mye som mulig! (og dere må for all del skjønne at selv om dere tror dere har kontroll på bilen i 190 km/t, kan det hende dere ikke har det....)

Pam

Gjest Embla s
Skrevet

Hva menes forresten med "flink til å kjøre bil"? Basert på hvilke målinger? Skader? behagelig transport? raskest fram? Hensynsfull i fht andre kjørende/gående?

Tankekors: 90% av alle menn vurderer seg selv til å være bedre sjåfør enn gjennomsnittet :roll:........... :ler: .... eller: :hoho: rett og slett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...