Thomasine Skrevet 23. januar 2009 #1 Skrevet 23. januar 2009 Hei. folkens! Lillegutt har ødelagt glidelåsen i sin helt nye vinterjakke... Har forhørt meg et par steder og det koster mellom 250,- - 380,- å få byttet glidelåsen hos en skredder... Da kan jeg jo like gjerne kjøpe ny!! Men saken er at denne jakka liker vi begge to veldig godt og den er kjøpt i utlandet... Noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan få bytte glidelåsen selv? Trenger å få det inn med teskje...
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2009 #2 Skrevet 25. januar 2009 Hei på deg. Går det virkelig ann og ta så mye for og skifte et glidelås ? Har du ikke noen i nær familie som har symaskin og som kan hjelpe deg ? Jeg har da sydd i mange glidelåser til folk /nær familie - det er da bare kjekt og hjelpe noen, en annen gang er det kanskje jeg som trenger hjelp til noe. Men har sagt ifra om at de får ta med glidelås og sytråd, noen hvet jeg har sånn på lager, men slutt nå og la de få det - bortsett fra til barnebarna selvfølgelig. Håper du finner noen som vil/kan hjelpe deg.
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2009 #3 Skrevet 25. januar 2009 Grunnen til at det koster litt,er fordi det kan være en god del arbeid å skifte glidelås i jakker,særlig dersom det er for i jakken.Klær som er masseprodusert er ofte vanskeligere å "rette" på og skifte glidelås i,fordi det på fabrikkene utføres flere sy-operasjoner samtidig.(f.eks. at glidelåsen syes i samtidig som man syr foret fast). Det er ofte sy-teknisk vanskelig å få til et fint resultat hjemme med vanlig symaskin, og man må regne med å måtte sy endel for hånd. Om jakken er uforet kan du forsiktig prøve å sprette opp sømmene på glidelåsen med en liten skarp saks eller kniv. Ny glidelås må vrangsyes på. Det kan være lurt å tråkle den fast før du syr på maskin.Det er litt vanskelig å forklare uten bilder..på noen av disse bildene kan du se prinsippet på hvordan en glidelås vrangsyes: http://smulashobby.weblogg.no/1204137911_w...pose_med_g.html Dersom jakken er foret ville jeg levert den inn og betalt det som det koster.Det er bedre enn å ødelegge en jakke dere begge liker godt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå