Gå til innhold

JEG SKAL SYNGE...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt spurt om jeg vil synge i min venninnes bryllup, og hun vil gjerne at jeg velger en sang, men jeg har ingen anesle hvilken sang jeg kan velge! Hvilken sang passer å synge i et bryllup? Vær så snill og hjelp meg og kom med forslag :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi skal ha Tor Endresens "ingen er så nydelig som du" og Elisabeth Andreassens "Danse mot vår". Andre sanger jeg har hørt i bryllup er "Tirna Noir", "From this moment", "The Rose".

Andre sanger jeg syns passer er: amazing grace eller kanskje en bjørn eidsvåg!? har ikke brudeparet en sang som er spesiell for dem da?

Skrevet
Jeg har blitt spurt om jeg vil synge i min venninnes bryllup, og hun vil gjerne at jeg velger en sang, men jeg har ingen anesle hvilken sang jeg kan velge! Hvilken sang passer å synge i et bryllup? Vær så snill og hjelp meg og kom med forslag :)

Vamp med "Kim du nå va" er kjempefin.

Skrevet

"Nå skal vi skilles, Johanne" av Sputnik er kanskje ikke dagens beste forslag? :lur:

Gjest bsølkj
Skrevet

ta en sang du passer til å synge først og fremst:=)

hvis du ikke vet fra før av hva som passer stemmen din best, kan du teste ved å velge et antall sanger som du tar opp med en mp3 spiller e.l, så hører du på dem selv.

så er det jo aspektet med nervøsitet, så det er lurt å velge en sang som ikke er for utfordrende for stemmen din.

er du føler deg trygg på, gjerne i brystklang da hodeklang kan være vanskelig teknisk når man er nervøs om man ikke har teknikken skikkelig inne.

jeg ville nå heller valgt noe litt annet, the rose osv er jo gjerne sanger man får i hvert eneste bryllup.

det er lettere å anbefale sang utfra stemmetype, eks en blues/rnb stemme med skikkelig trøkk passer til alicia keys osv, mens en mer søt lyrisk stemme passer til annet.

Skrevet

vi hadde en kvinnelig solist som sang you raise me up rett etter inngangsmarsjen, og always there rett etter vi hadde avlagt løftene og gitt hverandre ringene. Begge sangene er det secret garden som har orginalen på, always there er nok ikke like godt kjent, men den er aldeles nydelig, har vært min yndlingssang gjennom mange år, har en kjempefin tekst.....tror nesten hele kirken satt med tårer i øynene da den ble fremført i vielsen.

Skrevet

Vi hadde "Mitt hjerte er ditt". Nydelig sang! Her har du noen tips.

Skrevet

Jeg har en venninne som skal synge i mitt bryllup. Hun foreslo disse sangene:

"I love you more than you ll ever know" av Nathalie Cole

"I believe in you and me" av Whitney Housten.

Min venninne har en relativt svak stemme, men veldig fin, så passer kanskje til sånne type sanger...

Men fint å få flere tips her.

Skrevet

Jeg har sunget i bryllupet til to venninner, og jeg vektla at dette skulle være låter de selv hadde et forhold til og ønsket seg. Det var jo tross alt deres dag :) Så de kom med noen forslag og så tok jeg utgangspunkt i disse for å se om dette var låter som passet til min stemme.

Låtene de valgte, og som viste seg å passe bra for stemmen min, var "Det vackraste" av Cecilia Vennersten og "Songbird" av Eva Cassidy.

Velg en låt som stemmer både for brudeparet og deg, og lykke til med låtjakt, øving og fremføring! :tommel:

Andre låter jeg har blitt bedt om å synge i fremtidige bryllyp er "The Rose" av Bette Midler og "Gabriellas sång" fra filmen "Så som i himmelen"

Skrevet

Jeg var i bryllup i høst der Säg det igjen (originalt med Lisa Nilsson) ble sunget under vielsen. Det var magisk og vakkert:)

For øvig synes jeg også at

(tekst) er en nydelig sang.
Skrevet

Vi skal ha en solist som skal synge

i kirken.

Vi ville ikke ha de typiske bryllupssangene (ingenting av shania twain, ikke the rose eller you raise me up), og fallt helt for denne.

Skrevet
Vi skal ha en solist som skal synge
i kirken.

Vi ville ikke ha de typiske bryllupssangene (ingenting av shania twain, ikke the rose eller you raise me up), og fallt helt for denne.

kjempefin!

Skrevet

ei god venninne skal synge miracle av foo fighters til oss:) prøv å finne en sang som betyr noe for brudeparet, den trenger ikke nødvendigvis å være kjempetypisk bryllup!

Skrevet

Jeg hørte ei solist synge Lean on me i et bryllup. Var ikke mange tørre øyne da :)

• 4 uker senere...
Skrevet

Tusen takk for alle svar! :) Det gav meg mange gode idéer til sangvalg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...