Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Jeg er så misunnelig på alle dere som har opplevd at folk har gitt komplimenter for parfymer. Det har jeg aldri fått, selv om jeg (etter min mening) alltid har brukt gode parfymer. Men jeg har liksom aldri funnet den 100% rette.

Parfymer som kommer nærmest å være favoritter

Shiseido: Relaxing Fragrance

Issey Miyake: L'eau d'Issey

Ønsker at parfymer skal lukte rent og friskt, ikke være tunge eller søte. Også vil jeg jo gjerne lukte som en sofistikert dame da :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei dere!

Jeg er så misunnelig på alle dere som har opplevd at folk har gitt komplimenter for parfymer. Det har jeg aldri fått, selv om jeg (etter min mening) alltid har brukt gode parfymer. Men jeg har liksom aldri funnet den 100% rette.

Parfymer som kommer nærmest å være favoritter

Shiseido: Relaxing Fragrance

Issey Miyake: L'eau d'Issey

Ønsker at parfymer skal lukte rent og friskt, ikke være tunge eller søte. Også vil jeg jo gjerne lukte som en sofistikert dame da :sjenert:

Hvis du vil ha komplimanger må du nesten bruke søte eller litt tunge parfymer.. desverre. Men ikke døm nå, men In control av Britney spears er utrolig god. DEn innholder creme brulee og likør. Så det er nok derfor den lukter så utrolig. Og den er sofistikert og voksen;) Men utrolig vanskelig og finne desverre. Tror ikke de har den i Norge. Men du vil sikkert gjerne ha noe du kan lukte på før du kjøper. Hva med midnight fantasy av britney? den lukter som bringebær mener typen min, den er tung og sofistikert;) uansett om det er Britney. Er jo Elizabeth arden/ parfymeskapere som har lagd den. Og ikke Britney. Hun har jo bare satt navnet sitt utenpå for og selge..

Gjest Deception
Skrevet

Du kan prøve Infusion d'Iris fra Prada. Den er ganske frisk og diskret, men spesiell og har ikke den vanlige sitrus-frukt-blandingen som friske parfymer gjerne har.

Men komplimenter? Man bør vel helst ikke bruke så store parfymemengder at det kjennes på lang avstand. Når det gjelder mannen her i huset, liker han for eksempel når jeg bruker Clean-duftene (jeg har Shower Fresh og Fresh Laundry), og DKNY Women, men også min gode, gamle Jean Paul Gaulthier Classique, som jeg nesten har glemt.

Skrevet

Min mann er som regel veldig glad i de parfymene jeg bruker, men nå har jeg sikkert 10-12 ulike dufter og har ingen klar favoritt.

Har fått komplimenter av en venninne en gang for Mandarina Duck... og jeg ble ganske overrasket ;)

Skrevet
Hvis du vil ha komplimanger må du nesten bruke søte eller litt tunge parfymer.. desverre. Men ikke døm nå, men In control av Britney spears er utrolig god. DEn innholder creme brulee og likør. Så det er nok derfor den lukter så utrolig. Og den er sofistikert og voksen;) Men utrolig vanskelig og finne desverre. Tror ikke de har den i Norge. Men du vil sikkert gjerne ha noe du kan lukte på før du kjøper. Hva med midnight fantasy av britney? den lukter som bringebær mener typen min, den er tung og sofistikert;) uansett om det er Britney. Er jo Elizabeth arden/ parfymeskapere som har lagd den. Og ikke Britney. Hun har jo bare satt navnet sitt utenpå for og selge..

Jeg avslører meg som fordomsfull: Jeg kan ikke bruke en Britney-parfyme. Samme hvor godt den lukter.

Men jeg setter uansett pris på svaret ditt :)

Du kan prøve Infusion d'Iris fra Prada. Den er ganske frisk og diskret, men spesiell og har ikke den vanlige sitrus-frukt-blandingen som friske parfymer gjerne har.

Men komplimenter? Man bør vel helst ikke bruke så store parfymemengder at det kjennes på lang avstand. Når det gjelder mannen her i huset, liker han for eksempel når jeg bruker Clean-duftene (jeg har Shower Fresh og Fresh Laundry), og DKNY Women, men også min gode, gamle Jean Paul Gaulthier Classique, som jeg nesten har glemt.

Da skal jeg teste Infusion d'Iris, den hørtes interessant ut :)

Og når det gjelder komplimenter, så holder det at mannen liker parfymen, altså. Jeg bruker IKKE parfymer i store mengder :fnise:

Takk for alle tips :)

Min mann er som regel veldig glad i de parfymene jeg bruker, men nå har jeg sikkert 10-12 ulike dufter og har ingen klar favoritt.

Har fått komplimenter av en venninne en gang for Mandarina Duck... og jeg ble ganske overrasket ;)

Ok, da må jeg teste ut den også. Takk! :)

Skrevet

L'Eau d'Issey er også en av mine favoritter, så kan nevne at jeg også liker L'Eau par Kenzo :jepp:

Skrevet

L'Eau d'Issey er også en av mine favoritter, så kan nevne at jeg også liker L'Eau par Kenzo :jepp:

Skrevet

Skrevet

Takk for tips! :)

(Flere som har KG-problemer i dag, skjønner jeg ;))

Skrevet

De jeg har fått mest komplimenter for, er ikke de dyreste.

-Escada -Pacific Paradise

-Salvatore Ferragamo - incanto shine

-Ralph Lauren -Cool (den rosa)

Disse er alle ganske søte, men sistnevnte er også ganske frisk. Da jeg brukte den, fikk jeg stadig komplimenter.

Skrevet

Jeg er også på jakt etter en ny parfyme av det lette, friske slaget, så jeg henger meg på denne. :)

Gjest Deception
Skrevet

Hva med Marc Jacobs Daisy? Eller L'eau par Kenzo? :)

Skrevet

Burberry London=d favoritten min, har fått mange gode tilbakemeldinger på den=)

hvis du vil ha noe friskt, som lukter godt ville jeg kjøpt Lacoste sin den rosa, tror den heter Lacoste Pink, men ikke sikker... du kjenner i hvertfall igjen den rosa sprayen=)

Skrevet
De jeg har fått mest komplimenter for, er ikke de dyreste.

-Escada -Pacific Paradise

-Salvatore Ferragamo - incanto shine

-Ralph Lauren -Cool (den rosa)

Disse er alle ganske søte, men sistnevnte er også ganske frisk. Da jeg brukte den, fikk jeg stadig komplimenter.

Takk for tips! :)

Daisy liker jeg ganske godt :Nikke: Og flakongen er jo nesten verdt parfymen i seg selv ;)

Burberry London=d favoritten min, har fått mange gode tilbakemeldinger på den=)

hvis du vil ha noe friskt, som lukter godt ville jeg kjøpt Lacoste sin den rosa, tror den heter Lacoste Pink, men ikke sikker... du kjenner i hvertfall igjen den rosa sprayen=)

Takk for tips! Burberry-parfymer skal jeg absolutt sjekke ut.

Skrevet

Daisy liker jeg ganske godt :Nikke: Og flakongen er jo nesten verdt parfymen i seg selv ;)

Helt enig, den har jeg snust på flere ganger, og synes den lukter godt. Og flakongen kunne jeg nesten kjøpt alene. ;)

Takk for tips! Burberry-parfymer skal jeg absolutt sjekke ut.

Burberry Brit er også god synes jeg, har brukt den tidligere (Eau de Toilett), og fikk komplimenter for den.

Skrevet
Burberry Brit er også god synes jeg, har brukt den tidligere (Eau de Toilett), og fikk komplimenter for den.

Må testes!

Så masse bra tips! :hoppe:

Skrevet

Jeg har brukt mange forskjellige, alt fra Escada til billige man får på Body Shop. Etter min mening bli Escada litt kvalmende etter hvert, i hvertfall de jeg har prøvd. Akkurat nå er favorittene Jean Paul Gaultier med Classique og Kate Moss. Førstnevnte er kanskje litt tung, men det er den jeg har fått mest komplimenter for :jepp:

Skrevet

Jeg får stort sett komplimenter for orientalske dufter, så har fått inntrykk av at menn foretrekker sensuelle, feminine dufter fremfor friske, sitrus og "grønnere" dufter!

Cacharel Noa, Burberry Brit, Hilary Duff With Love og Dior Addict er parfymer menn har lagt merke til og kommentert hos meg :)

Gjest Raptuza
Skrevet

Ein friskare parfyme eg har fått komplimentar for er White Linen Breeze frå Estee Lauder. Behagelig og blomsteraktig, ikkje søtlig.

Skrevet

Enig med Deception - Infusion d'Iris fra Prada :)

Den er ikke søt eller tung, bare deilig og delikat, frisk og sofistikert :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...