Gjest Blondi82 Skrevet 23. januar 2009 #1 Skrevet 23. januar 2009 Ekte blondine på 26 ønsker å friske opp fargen litt Har aldri farget eller stripet håret mitt før, så jeg har absolutt ikke peiling på det området. Jeg er lysblond, men synes fargen er litt kjedelig nå. Heller litt mot grå-gul. Vil ha en litt mer strålende blond farge Hva spør man etter da hos frisøren? Farge hele håret eller striper? Glansvask? Minicolor? Og må man vite på forhånd hvilken farge man vil ha? Takker for tips!
Gjest Charming Skrevet 23. januar 2009 #2 Skrevet 23. januar 2009 Du trenger ikke vite nøyaktig hvilken farge på håret du vil ha. Dette kan du avgjøre sammen med frisøren, han/hun har sikkert noen gode råd til hva du vil kle også. Jeg ville kanskje begynt og stripet det hvis jeg var deg, siden du aldri har farget det eller noe før - så det ikke blir en veldig brå overgang. Men det er jo opp til deg selv, om du vil "piffe det opp" og gjøre noe annerledes eller om du vil endre HELE fargen. Skulle du være misfornøyd eller finne ut du vil tilbake itl blondine er det jo mindre jobb hvis du starter med å stripe det da
Gjest Blondi82 Skrevet 23. januar 2009 #3 Skrevet 23. januar 2009 Ja, striper høres ut som et alternativ! Men skal de være lyse eller mørke? Og går det an å farve blondt hår blondt, dvs. med en annen blond farge, for å friske opp litt? Jeg har litt frisørskrekk liker å vite mest mulig på forhånd.
Gjest Charming Skrevet 26. januar 2009 #4 Skrevet 26. januar 2009 Jeg vet ikke helt hva jeg ville gjort, er selv brunette så Tror jeg ville vært litt forsiktig med å farge blondt til blondt. Innbilder meg det kan ende i gult. :S Hva med noen få litt mørkere striper - trenger jo ikke ha så mange - bare litt sånn innimellom, for å få litt spill i håret? Og med mørkere så mener jeg ikke svarte inni det lyse håret ditt. Bare bittelitt mørkere
lovenemo Skrevet 26. januar 2009 #5 Skrevet 26. januar 2009 Det finnes jo flere blonde nyanser da, så hvis du vil "piffe" det opp litt så er det kanskje en idè å stripe det med både lysere og mørkere blonde farger? Er bare å si til frisøren at du ikke har farget håret før, og vil ha litt mer "liv" i fargen Så får du sett litt på forskjellige farger før du bestemmer deg, og frisøren vil komme med forslag til hva som passer til deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå