Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2009 #1 Skrevet 23. januar 2009 Hei. Jeg trenger litt hjelp, eller innspill. Kanskje bare lufte litt tanker, egentlig. Jeg er i et forhold som har vart noen år. I det siste har jeg følt at det har vært noe fra hans side. Jeg føler det sterkt, for å si det sånn. Magefølelsen min har ikke tatt feil i tidligere situasjoner, uansett hva det har måtte være, så jeg føler ikke at det bare er tull, at det er noe jeg innbiller meg. Jeg tenker han enten er litt deppa for tiden, at det er noe han må jobbe seg gjennom, eller at det er noe mellom oss to. Jeg faller på det siste. Jeg bare føler det. Egentlig, så er det ingenting som tilsier at det skulle være noe galt. Han har ikke sagt det rett ut "Det er noe galt mellom oss to", men kanskje menn ikke er slik. De går vel bare og grubler, selv om han pleier å være åpen og snakke om følelsene sine. Han snakker vel egentlig mer enn meg. Han er flink av natur til kommunikasjon. Det som gjør at jeg sitter med denne følelsen er at jeg føler at han har trukket seg tilbake. Han har korte setninger og stemmen er.. jeg vet ikke, unnvikende, på en måte. Vi skulles egentlig treffes, men han måtte jobbe. Jeg spurte om vi skulle treffes etterpå, men han nølte og ble veldig stille, før han sa at han kom til å dra hjem istedet, og at vi kunne treffes på tirsdag. Det er.. uvanlig. Jeg kan ikke forklare alt, eller denne følelsen og tankene. Det må nesten oppleves, dog jeg anbefaler ikke det. Denne følelsen holder på å kvele meg. Jeg har en klump i magen, dårlig magefølelse, tar til tårene, er redd og alt mulig. Det er nesten uutholdelig at jeg må vente til mandag for å få svar. Jeg har derfor lyst til å gå på jobben hans når han er ferdig. Jeg vil ha et svar. Jeg har lyst til å si noe enkelt ala "Jeg føler at det er noe. Er det riktig? Er det oss? Er det noe annet?" Han vil nok gi meg et svar, men jeg er redd for at hvis det er noe med oss, i verste fall at han vil slå opp, så fremskynder jeg prossesen med å dukke opp, at han føler at må ta et valg der og da. Jeg kan ikke se for meg at hvis det er noe, at han later som ingenting, at vi koser og alt det der, for da hadde han nok fått dårlig samvittighet. Han er ikke personen til det. Kanskje han vil bruke tiden frem til mandag til å tenke. Samtidig tenker jeg at hvis han vil slå opp, så spiller ikke et par dager noen rolle. Jeg forventer at hvis det er noe med oss to, men at han "bare" er usikker, så sier han det også. Da kan vi jobbe med det. Hvis han slår opp, så blir jeg knust. Da har jeg ikke fått noe varsel på det. For en ukes tid sammen sa han "Vi har det så fint sammen, ikke sant?" Jeg skjønner fint lite, men som sagt, jeg føler at det er noe i dette. Hva skal jeg gjøre? Skal jeg kjøre og treffe ham når han er ferdig på jobb? Skal jeg vente til tirsdag?
Gjest Gjest-TS Skrevet 23. januar 2009 #2 Skrevet 23. januar 2009 Det var litt feil smiley som kom frem, forresten.
Gjest TS Skrevet 23. januar 2009 #3 Skrevet 23. januar 2009 Ser jeg har et par skrivefeil. Beklager det. Og så mente jeg tirsdag, ikke mandag. Litt forvirret, kan man si.
Gjest Gjest_spagetti_* Skrevet 23. januar 2009 #4 Skrevet 23. januar 2009 Har du gitt han bekreftelse på at du er glad i ham da eller er du en av dem som aldri sier noe når har sier noe fint til deg ?
Gjest Gjest_Rita_* Skrevet 23. januar 2009 #5 Skrevet 23. januar 2009 Jeg synes du bør vente til dere treffes på tirsdagen. Da respekterer du hans ønske. Det kan hende det er noe helt annet som plager han, eller som han han har behov for å tenke over i fred. Prøv å hold deg aktiv, treff venner/familie, driv med noe for å få tiden til å gå, så går det nok raskere.
Gjest TS Skrevet 23. januar 2009 #6 Skrevet 23. januar 2009 Har du gitt han bekreftelse på at du er glad i ham da eller er du en av dem som aldri sier noe når har sier noe fint til deg ? Han vet hvor glad jeg er i ham og hvor mye han betyr for meg. Jeg viser det både med handling og ord. Jeg sender meldinger i løpet av dagen hvor jeg enten bare skriver noe internt som gjør at han kan le eller smile, eller f.eks "Glad i deg, kjæresten min". Jeg er opptatt av hvordan dagen hans har vært. Jeg responderer hvis han sier noe fint til meg. Når jeg tenker på det, så er det vel jeg som har vært "flinkest" til dette i den senere tid.
Gjest TS Skrevet 23. januar 2009 #7 Skrevet 23. januar 2009 Jeg synes du bør vente til dere treffes på tirsdagen. Da respekterer du hans ønske. Det kan hende det er noe helt annet som plager han, eller som han han har behov for å tenke over i fred. Prøv å hold deg aktiv, treff venner/familie, driv med noe for å få tiden til å gå, så går det nok raskere. Takk for svar og din mening. Det er ikke lett. Jeg vil selvfølgelig respektere hans ønske, men samtidig føler jeg at han ikke vil treffe meg før tirsdag, fordi han bare vil utsette det vanskelige som kommer ved å ende et forhold. Hvis jeg venter, så kommer det til å bli noen lange dager, hvor jeg tror at han kommer til å ta minimalt med kontakt. Innerst i hjertet mitt, så er det jeg tror som kommer til å skje, at det blir slutt. Håper inderlig at jeg tar feil.
Gjest Gjest_spagetti_* Skrevet 23. januar 2009 #8 Skrevet 23. januar 2009 Han vet hvor glad jeg er i ham og hvor mye han betyr for meg. Jeg viser det både med handling og ord. Jeg sender meldinger i løpet av dagen hvor jeg enten bare skriver noe internt som gjør at han kan le eller smile, eller f.eks "Glad i deg, kjæresten min". Jeg er opptatt av hvordan dagen hans har vært. Jeg responderer hvis han sier noe fint til meg. Når jeg tenker på det, så er det vel jeg som har vært "flinkest" til dette i den senere tid. Jaja, nå går vel alle forhold i bølger og slikt som dette skjer med alle. Ta å gi ham friheten han ønsker og snakk med ham på tirsdagen da. Akkurat nå ser du fanden på høylys dag og det er vel kanskje et tankemønster du ikke trenger nå.
Gjest TS Skrevet 23. januar 2009 #9 Skrevet 23. januar 2009 Jaja, nå går vel alle forhold i bølger og slikt som dette skjer med alle. Ta å gi ham friheten han ønsker og snakk med ham på tirsdagen da. Akkurat nå ser du fanden på høylys dag og det er vel kanskje et tankemønster du ikke trenger nå. Ja, alle forhold går i bølger, men dette er annerledes. Det er vanskelig å forklare. Du har vel også rett i at jeg ser fanden på høylys dag, at jeg kan svartmale alt akkurat nå.
Gjest TS Skrevet 23. januar 2009 #10 Skrevet 23. januar 2009 Jeg tar gjerne imot flere innspill, men kanskje de fleste mener at jeg bør vente disse dagene, eller hva?
Gjest gifs Skrevet 23. januar 2009 #11 Skrevet 23. januar 2009 Jeg ville spurt rett ut, og sagt at jeg har en ekkel følelse. Og at jeg håper han har såpass mye respekt for mine følelser at han sier i fra om han føler at han er i ferd med å gjøre slutt.
Gjest TS Skrevet 23. januar 2009 #12 Skrevet 23. januar 2009 Jeg ville spurt rett ut, og sagt at jeg har en ekkel følelse. Og at jeg håper han har såpass mye respekt for mine følelser at han sier i fra om han føler at han er i ferd med å gjøre slutt. Det er det jeg har mest lyst til å gjøre, helst for mange timer siden, helst nå, helst snart, men jeg er redd for utfallet. Samtidig er det forferdelig å gå rundt og lure på hva som foregår.
Jodi Skrevet 23. januar 2009 #13 Skrevet 23. januar 2009 Jeg hadde latt ham være helt i fred fram til mandag jeg. Funnet på noe sammen med venninner, og latt være å mase på ham (ikke at jeg tror du maser altså). Kanskje bare sende en mld om kvelden, noe som "tenkte bare jeg skulle si natta jeg". Om han er like unnvikende på mandag, så hadde jeg spurt ham rett ut om det var noe galt.
Gjest TS Skrevet 23. januar 2009 #14 Skrevet 23. januar 2009 Jeg hadde latt ham være helt i fred fram til mandag jeg. Funnet på noe sammen med venninner, og latt være å mase på ham (ikke at jeg tror du maser altså). Kanskje bare sende en mld om kvelden, noe som "tenkte bare jeg skulle si natta jeg". Om han er like unnvikende på mandag, så hadde jeg spurt ham rett ut om det var noe galt. Ja, jeg endte opp med å ikke gjøre noe med det. Alt i i meg skriker etter å vite hva som skjer, mest av alt vite at jeg tar feil, men.. Jeg er så lei meg.
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2009 #15 Skrevet 23. januar 2009 Hva om hvis hva når? Du er jo ikke fornøyd med tingenes tilstand så hva med å tenke over om dette er noe du vil i overskuelig fremtid eller ikke? Verre er det vel ikke?
Gjest TS Skrevet 23. januar 2009 #16 Skrevet 23. januar 2009 Hva om hvis hva når? Du er jo ikke fornøyd med tingenes tilstand så hva med å tenke over om dette er noe du vil i overskuelig fremtid eller ikke? Verre er det vel ikke? Hva mener du? Jeg har ikke sagt at jeg ikke er fornøyd med tingenes tilstand. Jeg har sagt at jeg synes det er noe som skurrer, og at jeg ikke vet om det er pga. han er deppa eller om det er noe annet. Utover det, så har jeg det kjempefint med ham. Det er derfor jeg påpekte at jeg ikke har fått noe tegn på at det skulle være noe med oss to. Hvis det er det, så blir jeg overrasket. Det er jo derfor dette er vanskelig, og at jeg ikke vet hva jeg skal tro. Jeg blir usikker.
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2009 #17 Skrevet 23. januar 2009 Hva mener du? Jeg har ikke sagt at jeg ikke er fornøyd med tingenes tilstand. Jeg har sagt at jeg synes det er noe som skurrer, og at jeg ikke vet om det er pga. han er deppa eller om det er noe annet. Utover det, så har jeg det kjempefint med ham. Det er derfor jeg påpekte at jeg ikke har fått noe tegn på at det skulle være noe med oss to. Hvis det er det, så blir jeg overrasket. Det er jo derfor dette er vanskelig, og at jeg ikke vet hva jeg skal tro. Jeg blir usikker. Enda en som ikke ser skriften på veggen og må ha det stavet fonetisk. Dersom det er noe som skurrer er det fordi det ikke er etter forventningene og ergo ikke som det skal være! For al del du har det himmelsk og magefølelsen du nevner er nok bare kvinnelig nevrotisk svada. Hva var det spurte om egentlig?
Gjest TS Skrevet 23. januar 2009 #18 Skrevet 23. januar 2009 Enda en som ikke ser skriften på veggen og må ha det stavet fonetisk. Dersom det er noe som skurrer er det fordi det ikke er etter forventningene og ergo ikke som det skal være! For al del du har det himmelsk og magefølelsen du nevner er nok bare kvinnelig nevrotisk svada. Hva var det spurte om egentlig? Tiden vil vise om det bare er kvinnelig nevrotisk svada.
Gjest TS Skrevet 24. januar 2009 #19 Skrevet 24. januar 2009 Jeg har litt lyst til å sende en nattamelding: "Glad i deg", "Tenker på deg", "Jeg er her for deg", "Natta" eller alt sammen, men jeg vet ikke om jeg burde la være.
Entil Skrevet 24. januar 2009 #20 Skrevet 24. januar 2009 Mitt råd er at om du er veldig usikker på om du skal eller ikke skal så er det greit å la vær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå