Gjest Gjest_meg_* Skrevet 23. januar 2009 #1 Skrevet 23. januar 2009 Slik er saken, jeg var på ferie, og endte opp med å bli forelsket i en som bor i dette landet. han er arabisk og kristen. Kaller han for N herretter... Jeg elsker N, og han elsker meg, og jeg har valgt å prøve å flytte dit for å se om det kan bli noe mer. Så kommer problemet! N er skilt med en annen kvinne. Kvinnen har fått et barn, N vet ikke om barnet er hans. Faren til N har blandet seg inn og skapet store problemer for N. Han krever at han skal gifte seg med sin x pga barnet. N nekter, men faren krever. Moren til N har kommet til N for å prøve å ordne opp. Men faren er sta og sint. Jeg sier til N: du må jo ikke gifte deg med henne fordi din far sier du må, du er 32 år! N sier: jo det må jeg, jeg vil ikke, men han er min far, og kan kan drepe meg, slik er reglene i dette landet. Når jeg sist pratet med N, sa han at de skal ta DNA test av ungen, for å finne ut om det er hans. Hvis det er det, så må han gifte seg med x-en. Hvis ikke er han fri, som N sier. Jeg elsker N og kan ikke la han gifte deg med en han ikke elsker. Og ender det bra og han "får lov" til å være med meg, så er jeg jo sammen med en mann som ikke kontrollerer sitt eget liv. Jeg hadde akkurat begynt å venne meg til tanken til at han, kan få være litt mer "mann" og ta mer kontroll pga at det er hans kultur. Men skal jeg være sammen med en mann som blir kontrollert av sin far?? Og itillegg kommer jeg da til å være redd for min svigerfar!!! Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg elsker han, og kan gå mange mil for han. Noen som har noen råd/erfaringer???
Gjest farge Skrevet 23. januar 2009 #2 Skrevet 23. januar 2009 Når du blir sammen med en araber, så blir du sammen med hele slekta hans og. Om de ikke liker deg, så blir livet ditt deretter. Jeg ville rygget ut. 1
Gjest Gjest_spagetti_* Skrevet 23. januar 2009 #4 Skrevet 23. januar 2009 Ønsker du virkelig å gi opp livet ditt for en ferieforelskelse ? Er det sex'en som er fantastisk eller at du ikke får oppmerksomhet fra menn her i landet. Komputeren fungerer visst ikke helt i dag...
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 23. januar 2009 #6 Skrevet 23. januar 2009 Ønsker du virkelig å gi opp livet ditt for en ferieforelskelse ? Er det sex'en som er fantastisk eller at du ikke får oppmerksomhet fra menn her i landet. Komputeren fungerer visst ikke helt i dag... Jeg elsker han, slik er saken.. oppmerksomhet ellers i verden har jeg nok av.. Og om sex'en er bra eller ikke har ikke noe å si om man elsker en person eller ikke.......
gullet76 Skrevet 23. januar 2009 #7 Skrevet 23. januar 2009 Første tanke er løøøøøøøøøøøøøøp... Selv om du elsker denne mannen, så bør du virkelig sette deg ned å tenke litt over konsekvensene med å innlede et forhold til denne mannen. Ikke alltid kjærlighet er nok! Og de negative punktene ser ut til å være langt fler enn positive i deres tilfelle. Du vil få andre muligheter til å elske.
Pooh Skrevet 23. januar 2009 #9 Skrevet 23. januar 2009 I arabisk kultur er det nesten utenkelig og helt uhoert aa si nei/ nekte aa gjoere som faren sin sier. Man er forpliktet til aa adlyde ham, noe annet er helt uhoert. Det er som norsk vanskelig aa forstaa, derfor kan du nesten ikke forestille deg hvilket press han er under fra omgivelsene. Antageligvis vil han gi etter, ellers kommer han sannsynligvis til aa bli froeset ut av familien. Hvis faren er veldig ekstrem kan han ogsaa finne paa aa skade soennen. Stikkord: Aere - familiens aere gaa ofte foran alt. Uansett, mitt raad er aa gjoere det slutt med ham foer du involverer deg mer. Kulurforskjeller, i tillegg til denne situasjonen, som vil skape problemer for ham/dere uansett utfall, vil gjoere et forhold umulig i lengda. Skaan dere begge, for dette blir det dessverre bare elendighet utav.
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 23. januar 2009 #10 Skrevet 23. januar 2009 I arabisk kultur er det nesten utenkelig og helt uhoert aa si nei/ nekte aa gjoere som faren sin sier. Man er forpliktet til aa adlyde ham, noe annet er helt uhoert. Det er som norsk vanskelig aa forstaa, derfor kan du nesten ikke forestille deg hvilket press han er under fra omgivelsene. Antageligvis vil han gi etter, ellers kommer han sannsynligvis til aa bli froeset ut av familien. Hvis faren er veldig ekstrem kan han ogsaa finne paa aa skade soennen. Stikkord: Aere - familiens aere gaa ofte foran alt. Uansett, mitt raad er aa gjoere det slutt med ham foer du involverer deg mer. Kulurforskjeller, i tillegg til denne situasjonen, som vil skape problemer for ham/dere uansett utfall, vil gjoere et forhold umulig i lengda. Skaan dere begge, for dette blir det dessverre bare elendighet utav. Takk for svar.. jeg får bare håpe at barnet ikke er hans... Og at de aksepterer meg.. uff, dette er vanskelig.. jeg elsker han, og klarer ikke å gi det opp.. det er veldig sjokkerende for meg å se hvordan kulturer er forskjellige fra norsk kultur, det er skremmende.. men jeg elsker han, og om det kommer til det, så får vi heller flytte til norge.. Jeg klarer bare ikke å gi han opp.. Noen som har erfaringer fra å være gift/sammen med en arabisk mann??
Gjest Tanita Skrevet 23. januar 2009 #11 Skrevet 23. januar 2009 (endret) Takk for svar.. jeg får bare håpe at barnet ikke er hans... Og at de aksepterer meg.. uff, dette er vanskelig.. jeg elsker han, og klarer ikke å gi det opp.. det er veldig sjokkerende for meg å se hvordan kulturer er forskjellige fra norsk kultur, det er skremmende.. men jeg elsker han, og om det kommer til det, så får vi heller flytte til norge.. Jeg klarer bare ikke å gi han opp.. Noen som har erfaringer fra å være gift/sammen med en arabisk mann?? Hvilket land kommer han fra? Endret 23. januar 2009 av Tanita
Pooh Skrevet 23. januar 2009 #12 Skrevet 23. januar 2009 Ting som er vanlige i Norge og ofte uakseptable i Midt-Oesten: -Aa vaere samboer, til og med kjearester er uvanlig i mange miljoer -Aa velge hvem man skal gifte seg med selv -Aa ha venner av det motsatte kjoenn -For jenter aa vise seg offentlig med en mann hun ikke er i familie/gift med -Aa faa barn uten aa vaere gift -Jenter som gaar i bikini paa stranden -Jenter som ikke dekker seg til (haar, armer, ben) -Kvinner som arbeider utenfor hjemmet etter de faar barn -Kvinner som gaar paa byen/henger paa kafe med venninner -Kvinner som gaar ute i byen uten mannlig eskorte -Gifte kvinner som viser seg dersom det er andre menn utenfor familien paa besoek. (Kvinner oppholder seg som regel i et annet rom til den manlige gjesten har gaatt) -Kvinner som drikker alkohol eller roeyker sigaretter offentlig -Homofili (doedsstraff for dette i de fleste arabiske land) -At menn skal gjoere husarbeid -At mannen skal sitte hjemme sammen med kona om kveldene (se paa kafeene der nede. Der er som regel fulle av menn som er ute med kameratene sine, selv om de er gift. Kona derimot har sjelden mulighet til det samme) Som du ser er listen over kulturforskjeller lang. Sikkert ting som kan foeyes til ogsaa, saerlig siden han aldri har bodd i Norge og opplevd vaar kultur. Tenk deg godt om!
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 23. januar 2009 #13 Skrevet 23. januar 2009 Hvilket land kommer han fra? egypt..
Gjest Cure Skrevet 23. januar 2009 #14 Skrevet 23. januar 2009 Når du blir sammen med en araber, så blir du sammen med hele slekta hans og. Om de ikke liker deg, så blir livet ditt deretter. Jeg ville rygget ut. Samme her:
Gjest Gjest_spagetti_* Skrevet 23. januar 2009 #15 Skrevet 23. januar 2009 Jeg elsker han, slik er saken.. oppmerksomhet ellers i verden har jeg nok av.. Og om sex'en er bra eller ikke har ikke noe å si om man elsker en person eller ikke....... Det som vel er kjent er at slike menn har lett for å bruke/utnytte vestlige kvinner for alt de er god for. Det finnes sikkert endel nettsider som beskriver typiske kjønns verdier for enkelte land og så kan du se om du kjenner deg igjen. Skal du i hele tatt ha en mulighet for at dette skal fungere så må egypteren din bevise for deg hva han mener med ex\unge\famillie osv før du setter deg på flyet ned. Fra min kjennskap til disse folkeslagene så tviler jeg sterkt på at han har ryggmarg nok til å gjøre noe som helst unntatt å bruke deg som en "kjekt å ha" elskerinne. Lykke til videre med ham...
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 23. januar 2009 #16 Skrevet 23. januar 2009 Ting som er vanlige i Norge og ofte uakseptable i Midt-Oesten: -Aa vaere samboer, til og med kjearester er uvanlig i mange miljoer -Aa velge hvem man skal gifte seg med selv -Aa ha venner av det motsatte kjoenn -For jenter aa vise seg offentlig med en mann hun ikke er i familie/gift med -Aa faa barn uten aa vaere gift -Jenter som gaar i bikini paa stranden -Jenter som ikke dekker seg til (haar, armer, ben) -Kvinner som arbeider utenfor hjemmet etter de faar barn -Kvinner som gaar paa byen/henger paa kafe med venninner -Kvinner som gaar ute i byen uten mannlig eskorte -Gifte kvinner som viser seg dersom det er andre menn utenfor familien paa besoek. (Kvinner oppholder seg som regel i et annet rom til den manlige gjesten har gaatt) -Kvinner som drikker alkohol eller roeyker sigaretter offentlig -Homofili (doedsstraff for dette i de fleste arabiske land) -At menn skal gjoere husarbeid -At mannen skal sitte hjemme sammen med kona om kveldene (se paa kafeene der nede. Der er som regel fulle av menn som er ute med kameratene sine, selv om de er gift. Kona derimot har sjelden mulighet til det samme) Som du ser er listen over kulturforskjeller lang. Sikkert ting som kan foeyes til ogsaa, saerlig siden han aldri har bodd i Norge og opplevd vaar kultur. Tenk deg godt om! Ja, takk for listen. Jeg tenker meg godt om, og du har hjulpet meg med listen med spørsmål jeg skal stille han, neste gang jeg snakker med han.. jeg minner han hele tiden på at jeg er norsk, jeg er sterk og selvstendig. og jeg har sagt at blir det oss, så går det begge veier når det gjelder å endre litt pga forskjellige kulturer.. Alt gikk egentlig kjempebra helt til jeg fant ut hvor mye faren hans hadde å si når det gjelder hans liv....
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2009 #17 Skrevet 23. januar 2009 jeg minner han hele tiden på at jeg er norsk, jeg er sterk og selvstendig. og jeg har sagt at blir det oss, så går det begge veier når det gjelder å endre litt pga forskjellige kulturer.. Ja, særlig... Glem han!
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2009 #18 Skrevet 23. januar 2009 Samme her: The Cure: "Killing an arab" - i disse midt-østen- og Aritider...
Gjest Bond Skrevet 23. januar 2009 #19 Skrevet 23. januar 2009 Tråden er ryddet iht KGs regler. mrs_bond, mod
Gjest Gjest_Leyla_* Skrevet 23. januar 2009 #20 Skrevet 23. januar 2009 Jeg kommer fra et arabisk land selv! Får å være helt ærlig, om han hadde elsket deg i Norge, så hadde jeg trodd på denne kjærligheten, men IKKE når du har møtt han der nede! Veit om sinnsykt mange historier hvor gutta bruker jenta til dem får oppholdstillatelse å oppfyller drømmene, så hadet liskom. Ikke for å skremme deg, om han virkelig gjør det, så kaller jeg det flaks. Jeg syns synd på de norske jentene som blir lurt. Tenk godt gjennom hele saken du, han har jo problemer fra før med barnet, familien. overbestemmelsen. Lykke til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå