Gå til innhold

Hjelp! Trenger jeans

Daiquiry

Anbefalte innlegg

Jeg er høy og tynn med lange bein, og finner bare ikke fine jeans som ikke koster en formue. Jeg liker best enten helt slim med lavt liv eller lavt liv med bootcut. Noen som vet hvor jeg kan finne dette i Bergen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cheap Monday har noen modeller som er lange i beina og som er smale og fine til høye og tynne jenter, de er ikke dyre. De finner du på den ene butikken i Skostredet jeg aldri husker hva heter + den som er på hjørnet et kvartal bortenfor Kinsarvik som jeg aldri husker hva heter heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cheap Monday har noen modeller som er lange i beina og som er smale og fine til høye og tynne jenter, de er ikke dyre. De finner du på den ene butikken i Skostredet jeg aldri husker hva heter + den som er på hjørnet et kvartal bortenfor Kinsarvik som jeg aldri husker hva heter heller.

Tilsammans heter butikken du mener..eller? Også Twisted kanskje? Eller Pepper??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...

Hvordan gikk det? Hva kjøpte du?

La meg anbefale....:

Levi's 501: Klassisk herremodell som faktisk sitter enda finere på jenter. Kjempesexy bak dersom du ikke velger en størrelse som ikke sitter løst!!

Levi's 505: Slim fit, lavt liv, rette ben. Super fin bak.

Levi's 555: Slim fit, lavt liv, boot cut.

De to siste er visst utgåtte modeller, men jeg tipper at de er erstattet med lignende modeller. Uansett så finnes 501 i alle fall og du bør prøve den neste gang. I Bergen er det flere butikker med bra utvalg i Levi's.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren, jeg glemte å slette et ord ("ikke") da jeg omformulerte setningen, og dermed sa jeg det motsatte av hva jeg mente... og som gjest kan jeg ikke redigere i etterkant.

Jeg mente å si:

Levi's 501: Klassisk herremodell som faktisk sitter enda finere på jenter. Kjempesexy bak dersom du velger en størrelse som ikke sitter løst!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg ser alltid etter bukser som er LANGE i beina. Minimum 34 eller 36.

Cubus osv har ikke lange bukser. Aldri om jeg orker å prøve en gang. Husk de kryper litt i vask, litt bak kneet og litt ved lysken, og vips er bukssene over ankelen min.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_AN_*
jeg ser alltid etter bukser som er LANGE i beina. Minimum 34 eller 36.

Cubus osv har ikke lange bukser. Aldri om jeg orker å prøve en gang. Husk de kryper litt i vask, litt bak kneet og litt ved lysken, og vips er bukssene over ankelen min.

Kan ikke uttale meg om Cubus, men de fleste merkejeans fåes med lange ben.

Lengde 36... mange ville ønske seg så lange ben. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har nevnt tightsbukser!

Ok, det er ikke jeans, men geniale. Da tenker jeg ikke på de med strikk i livet som utvider seg etter 2 timers bruk, tror dette er mer mellomting. Kjøpte en på Vero Moda for 2 uker siden og det finnes i tommestørrelser og har glidelås, knapp og lommer. Den jeg har er mørk denim og er veldig fin. Sitter som et skudd og utvider seg ikke da den har lite stretch. Elsker den buksen, og jeg fikk den i 27"34" så den var lang også :)

de er for korte, jeg kødder ikke...var på vero moda å testet dem. Husk de krymper litt i vask, og snurper seg sammen bak kneet og ved lysken, vips er buksa oppe over ankelen...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
de er for korte, jeg kødder ikke...var på vero moda å testet dem. Husk de krymper litt i vask, og snurper seg sammen bak kneet og ved lysken, vips er buksa oppe over ankelen...

Finner du ikke et merke med lange ben? Jeg finner at Levi's har godt utvalg og bukser med lange ben i lengde '36.

Noen andre merker må da også ha utvalg. Kanskje du er uheldig med butikkene du bruker?

Hvis du ikke finner noen andre merker, så la ikke Levi's Store være uprøvd. Vil du ha en bukse som fremhever rumpa må du gjerne prøve modell 501. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nudiefan

Hei!

Sliter litt med samme problemet, er høy med lange bein og slank. Har skapet fullt av bukser som ikke blir brukt for de ikke er fine på lengre, og beina blir litt for kort etter vask..

Jeg kjøpte i sommer to bukser på Carlings som jeg så og si bor i for tiden! De er kjempelekre og holder fasongen dag etter dag, vask etter vask.

Nudie heter de, koster ca 1000kr stykket. Litt dyrt, men nå har jeg to bukser som jeg veksler mellom; ei slim jeans sort , og ei vanlig blå jeans farge med litt lavt liv og bootcut. Jeg bruker str 28/34, og de sitter bare helt utrolig bra!!

Et tips jeg fikk fra carlings var å vente lengst mulig første gang en vaske de, får du flekk på så prøv å tørk av med litt vann. Og såklart; ikke bruk skyllemiddel og ta buksa ut med engang den er ferdig vasket og heng den opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_yahoo_*
Jeg er høy og tynn med lange bein, og finner bare ikke fine jeans som ikke koster en formue. Jeg liker best enten helt slim med lavt liv eller lavt liv med bootcut. Noen som vet hvor jeg kan finne dette i Bergen???

Carlings har fint utvalg. har selv nudie tight long john som er en slim modell og levis 603 er kjempekul. kjøp den trang for den utvider seg en del. fremhever rumpa så fint.

får de ikke lenger en 34,men for å få de lengre så bløter du buksa fra lårene og ned å drar i jeansen fra lårene. funka for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nudie heter de, koster ca 1000kr stykket. Litt dyrt, men nå har jeg to bukser som jeg veksler mellom; ei slim jeans sort , og ei vanlig blå jeans farge med litt lavt liv og bootcut. Jeg bruker str 28/34, og de sitter bare helt utrolig bra!!

Et tips jeg fikk fra carlings var å vente lengst mulig første gang en vaske de, får du flekk på så prøv å tørk av med litt vann. Og såklart; ikke bruk skyllemiddel og ta buksa ut med engang den er ferdig vasket og heng den opp..

Nudie sitter fint på mange. Likevel er mitt favorittmerke fra San Fransisco. ;)

Hvorfor ikke skyllemiddel?

Carlings har fint utvalg. har selv nudie tight long john som er en slim modell og levis 603 er kjempekul. kjøp den trang for den utvider seg en del. fremhever rumpa så fint.

får de ikke lenger en 34,men for å få de lengre så bløter du buksa fra lårene og ned å drar i jeansen fra lårene. funka for meg.

Har sett 603 på nettet, pussig nok har ikke levi's.com den, så det tok tid før jeg fant den.

Jeg synes 603 ser ganske bra ut, men Levi's har mer sexy modeller enn denne!

Legg buksebeina i dørkarmen og lukk igjen, strekk det du klarer! Buksa må så klart være våt når du gjør dette. Funker:)

Eller gjør slik som de to hestene gjør på merkelappen: La to hester trekke i buksen hver sin vei! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Hvorfor ikke skyllemiddel?

Skyllemiddel ødelegger stretchen i bukser, sånn at de ikke får samme elasiteten. Var en ansatt på carlings som sa det til meg, og etter jeg kuttet ut skyllemiddelet sitter jeansen mye bedre på, og de holder seg lengre uten å miste fasongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyllemiddel ødelegger stretchen i bukser, sånn at de ikke får samme elasiteten. Var en ansatt på carlings som sa det til meg, og etter jeg kuttet ut skyllemiddelet sitter jeansen mye bedre på, og de holder seg lengre uten å miste fasongen.

Aha, trodde du mente jeans generelt og ikke stretch spesielt. :D

Gjelder dette alle elastiske plagg? Er det spesielt for elastisk denim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...