Gå til innhold

Er jeg fisefin?

Fremhevede innlegg

Gjest Fisefin?
Skrevet

- Som ikke vil at folk skal legge hele hånda oppå osten når de skjærer av en skive?

- Som vasker hendene etter ethvert toalettbesøk, før matlaging etc., og forventer at andre gjør det samme?

- Som ikke liker at kaffebesøket mitt legger bena opp i sofaen?

- Som synes det er ekkelt at folk bruker A4-ark til å pirke seg mellom tennene med, for deretter å legge det på bordet?

- Som synes det er ekkelt at folk slafser og suger seg høylydt i tennene etter at de har spist, og i stedet for å vente til de har svelget maten, heller legger hodet bakover slik at maten ikke skal ramle ut når de snakker?

- Som ikke liker å se rumpesprekken til folk, og heller ikke liker at de kliner den ned i sofaen min?

- Som ikke synes det er greit å rape i selskap, i hverfall ikke ved bordet?

- Som ikke synes det er greit å meddele at "nå må jeg på do", for deretter å ta med seg et blad og fordufte ut på toalettet mens man har besøk?

- Som synes det er ekkelt når folk piller seg i ansiktet/hodet lenge mens de snakker med andre?

- Som ikke liker at folk forsvinner ut på badet for å klemme kviser når de er på besøk, fordi "jeg har så godt lys"?

- Som får problemer med å nyte maten når folk snakker om diarè og løs mage ved bordet? Eller generelt i selskap?

... Bare lurer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

he he he... det var ganske drøye ting det du skisserte der ja, og er for så vidt enig i det meste. Men skjønner likevel at du kan oppfattes som fisefin om dette er noe du bruker å kommentere ja - tror mange ikke lever i en så strømlinjeformet verden som det høres ut som om du gjør... Jeg også hater det er med arket som tannpirker forresten...

Gjest Kråkaa
Skrevet

Kan nok si meg enige i noen av de punktene..Men må si som Suzie,om du pleier å kommentere alle disse punktene så synes jeg du er litt fisefin.

Skrevet

Hvis du er en som kommenterer alt som du syns er ekkelt til enhver tid, så kan jeg vel skjønne at du blir oppfattet slik.

Det du reagerer på er greit det, men du trenger kanskje ikke ytre din høylytte mening om det hver gang ?

Det gjør du sannsynligvis rett som det er siden folk kaller deg fisefin...

Skrevet

Ja, jeg vil nok si at du er litt fisefin, men jeg liker at jenter er fisefin så bare fortsett med det.

Gjest Fisefin?
Skrevet

Hehe, nei, det eneste jeg har påpekt er dette med hånden på osten og føttene i sofaen. Èn gang har jeg nevnt det, og er derfor forferdelig fin på det. Arket som tannpirker var det samboeren min som kommenterte.

Så da er vi vel fisefine da. - Jeg kommer ikke til å slutte å synes at det er motbydelig ;) Og om folk mener vi er det, så plager ikke det meg det minste, jeg bare lurer på om slik oppførsel er vanlig.

Skrevet
- Som ikke vil at folk skal legge hele hånda oppå osten når de skjærer av en skive?

- Som vasker hendene etter ethvert toalettbesøk, før matlaging etc., og forventer at andre gjør det samme?

- Som synes det er ekkelt at folk bruker A4-ark til å pirke seg mellom tennene med, for deretter å legge det på bordet?

- Som synes det er ekkelt at folk slafser og suger seg høylydt i tennene etter at de har spist, og i stedet for å vente til de har svelget maten, heller legger hodet bakover slik at maten ikke skal ramle ut når de snakker?

- Som ikke liker å se rumpesprekken til folk, og heller ikke liker at de kliner den ned i sofaen min?

- Som ikke synes det er greit å meddele at "nå må jeg på do", for deretter å ta med seg et blad og fordufte ut på toalettet mens man har besøk?

- Som synes det er ekkelt når folk piller seg i ansiktet/hodet lenge mens de snakker med andre?

- Som ikke liker at folk forsvinner ut på badet for å klemme kviser når de er på besøk, fordi "jeg har så godt lys"?

- Som får problemer med å nyte maten når folk snakker om diarè og løs mage ved bordet? Eller generelt i selskap?

... Bare lurer.

Greit at du tenker det, men ikke at du sier det til dine gjester.Om du gjør det, så blir du nok oppfattet som fisefin.

Det er mye fakter her jeg er enig med deg i, men vi er forskjellige da.

kommer jeg til gode venner og vi er få,og god plass,så vil je gjerne ha bena i sofaen og klø meg i hodet

Skrevet

... Bare lurer.

Jeg ville syns du var fisefin, og pedantisk for å påpeke dette, ja.

Skrevet

Da er jeg fisefin og. Men beina under meg i sofaen må du regne med. Jeg og mange med meg sliter mye med iskalde tær. Og det er rett og slett VONDT når man sitter stille en stund.

Skrevet

Kjenner meg igjen i disse... Men ikke i resten, egentlig...

Synes vel kanske du virker litt fisefin....

Dersom en jeg kjenner hadde hatt så mange ting de var nøye på (og som jeg visste om) så tror jeg at jeg hadde hatt litt problemer med å slappe av i denne personens selskap, i "frykt" for at hun skulle synes jeg var "ekkel" på en eller annen måte....

Hadde vel blitt litt anstrengt for min del...

Gjest kenneth
Skrevet

Å ha folkeskikk er ikke det samme som å være fisefin. Full støtte til TS fra moi.

Skrevet
Da er jeg fisefin og. Men beina under meg i sofaen må du regne med. Jeg og mange med meg sliter mye med iskalde tær. Og det er rett og slett VONDT når man sitter stille en stund.

Samme her, men beina i sofaen er helt greit!

Skrevet

Nei, du er ikke fisefin, flere av tingene du refererer til her er jo direkte hårreisende! Det ser ut til at de du kjenner mangler normal folkeskikk? Jeg håper du overdriver eller tuller...

Jeg har gjerne føttene i sofaen hjemme eller hos foreldrene mine(hvis vi er alene) , men aldri borte hos noen, og aldri hvis vi har gjester. Hadde jeg hatt kalde føtter ville jeg hatt med et par ekstra sokker, føtter hører hjemme på gulvet når man har selskap.

Skrevet

Helt enig i at det som beskrives her handler om folkeskikk, og intet annet. Kunne faktisk fylt på listen din og gjort den lengre - uten problemer.

Jeg "plager" mine nærmeste med mas om sånt, men sier jo selvsagt ikke ifra til gjester om de gjør sånt. Da ville det jo være MEG som manglet folkeskikk...

Skrevet

Jeg har aldri opplevd eller lagt merke til noen av de tingene du nevner. Alt du beskriver er en god del utenfor normal folkeskikk. Synes ikke du er fisefin nei.

Skrevet

Du er IKKE fisefin! Jeg har heldigvis ikke folk rundt meg som oppfører seg slik, ellers hadde jeg blitt klin sprø.

Skrevet

helt greit så lenge de har sokker på

Tror ikke sofaen din har vondt av rumpesprekken til andre, men ekkerlt er det:P

Hadde vært greit nok å si at en skal på do, men å ta med seg at blad er ikke like greit:P

Så folk kan ikke klø seg i ansiktet eller hodet når de snakker med deg?

DET ER FISEFINT, så lenge de ikke piller seg i nesa er det greit å klø:P

Hadde ikke gjort noe så lenge jeg ikke fikk høre om det:P

Med familie er det nesten greit, er du i selskap er det et NONO:P

De andre du hadde er jeg enig i=)

Skrevet

Er helt enig med punktene dine, TS :) Du har full støtte fra meg!

Skrevet

Jeg støtter deg, jeg. Men liker selv å ha bena oppi sofaen. Gjør deg dog kun borte dersom jeg ser at vertskapet gjør det selv. Da må det vel være greit?

Skrevet

Bare litt nysgjerrig her: Hvem får du egentlig høre det fra? Vennene uten folkeskikk eller nær familie, liksom?

Angrep er som kjent beste forsvar - i tilfelle noen hadde et stooort behov for å stemple deg som fisefin. Tar jo fokus vekk fra dem i alle fall...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...