Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle farge vippene, men har litt spørsmål først. Hvor lenge varer fargen ette å ha farget dem? Dere som gjør det, hvor ofte farger dere dem? Gjør dere det selv eller i salong?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia,det holder lengre enn bryna.iallefall på denne årstiden når ikke sola bleker.Jeg har gjort begge deler men funker best på salong syntes jeg.Jeg bruker mascara hver dag så gjør det kansje 2-4 ganger i året.

Skrevet

Tusen takk for svar! Nå ble jeg mye klokere :) Blir fargen mye mørkere enn den naturlige fargen?

Skrevet

Ja,blir fint syntes jeg..Pleier ta sort eller blåsvart på vippene.Ville prøve brun for jeg er gått over til det på bryna, men hudpleieren mente at det blir for dårlig så har holdt meg til sort på vippene.

Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet

Hei!

Jeg farger selv,- hver 3-4 uke kanskje..

En pakke koster vel rundt 80,- kr, og den har jeg ihvertfall et 1/2 år,

- billig og bra! Og raskt!

Jeg er mellomblond og bruker "brunsvart" på bryn, og "sort" på vipper..

Hos noen merker heter "brunsvart" for "askebrun" mener jeg å huske?

Prøvde "brun" på brynene en gang, men den var ikke mørkere enn min egen farge, de ble bare litt mer rødlige!

Har prøvd 2 merker, begge kjøpt hos Vita.. men det var navnene da..?

Tror det ene var "Depend" og det andre noe med "Kolorkrem?"

Det siste der er ihvertfall et gammelt og velkjent/brukt merke som har vært

på markedet i mange år,- ifølge betjeningen. Det er godt mulig det var det merket som holdt på fargen lengst, men er ikke helt sikker.

Uansett 80,- kr for farging et halvt år må vel ansees som rimelig uansett!! :)

Skrevet
Hei!

Jeg farger selv,- hver 3-4 uke kanskje..

En pakke koster vel rundt 80,- kr, og den har jeg ihvertfall et 1/2 år,

- billig og bra! Og raskt!

Jeg er mellomblond og bruker "brunsvart" på bryn, og "sort" på vipper..

Hos noen merker heter "brunsvart" for "askebrun" mener jeg å huske?

Prøvde "brun" på brynene en gang, men den var ikke mørkere enn min egen farge, de ble bare litt mer rødlige!

Har prøvd 2 merker, begge kjøpt hos Vita.. men det var navnene da..?

Tror det ene var "Depend" og det andre noe med "Kolorkrem?"

Det siste der er ihvertfall et gammelt og velkjent/brukt merke som har vært

på markedet i mange år,- ifølge betjeningen. Det er godt mulig det var det merket som holdt på fargen lengst, men er ikke helt sikker.

Uansett 80,- kr for farging et halvt år må vel ansees som rimelig uansett!! :)

Takk for svar begge!

Ja, det var jo mye billigere enn i salong :) Men er litt redd for å ikke få det til, at fargen blir dårlig, at jeg "søler" o.l. hvis jeg skal gjøre det selv. Er det vanskelig?

Hvor lenge varer fargen (ca) om man gjør det i salong?

Skrevet

Depend har en variant man får kjøpt på cubus som jeg selv syntes er mye enklere å bruke. Her skal fargen bare sitte i ett-to minutt på vippene før den skal skylles av. Den andre varianten skal sitte i 10-15 min dersom man gjør det selv og i salong 10 min. Jeg syns det er fryktelig vanskelig å sitte med øynene lukket så lenge av gangen, når jeg er våken og det ikke er natta. Dersom jeg skulle være så dum å glemme meg og åpne dem, bare litt, så begynner det å svi noe forferdelig.

En slik pakke koster ca 99 kroner på cubus og denne har jeg i evigheter. I salong betaler jeg 190 per behandling. Jeg bruker sort på vipper både hjemme og i salong, men syns kanskje fargen i salong sitter en uke lenger. Pleier å farge en gang i mnd uansett pga bruk av mascara og det at enkelte vipper mister farge fortere enn resten.

Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet
Takk for svar begge!

Ja, det var jo mye billigere enn i salong :) Men er litt redd for å ikke få det til, at fargen blir dårlig, at jeg "søler" o.l. hvis jeg skal gjøre det selv. Er det vanskelig?

Hvor lenge varer fargen (ca) om man gjør det i salong?

Det er ikke vanskelig :)

Du kan velge hurtigfarge eller farge du må sitte en stund med.

Jeg farget brynene i går og fikk naturlig nok en del farge på huden innimellom hårne og rundt. I morges tok jeg en q-tips og fjernet det overflødig med en god sminkefjerner, og nå har jeg bare farge igjen på hårene.

Hun ovenfor meg sier at det er vanskelig å sitte lenge med øynene igjen.

Jeg har øynene åpen, men er forsiktig, fordi det er vondt om det kommer innpå øynene. I noen fargepakker følger det med en maskarakost, denne bruker jeg til både bryn og vipper for å få fargekremen jevnt fordelt og for å kunne sitte med øynene oppe.. :)

Skrevet

Jeg farger vippene i salong, bruker blåsort (gjør kun om sommeren). Syns blåsort absolutt er den beste fargen, fargen holder lenge. Stort sett er de som jobber i salong flinke, men det hender det begynner å svi fryktelig. Har ikke turt å prøve dette på egenhånd hjemme :)

Øyenbrynene tar jeg selv. Jeg er lysblond, men bruker alikevel sort farge. Syns den brune blir for rød og unaturlig (ihvertfall til meg), velger heller å ikke ha på fargen så lenge så den ikke blir for mørk.

Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet
Jeg farger vippene i salong, bruker blåsort (gjør kun om sommeren). Syns blåsort absolutt er den beste fargen, fargen holder lenge. Stort sett er de som jobber i salong flinke, men det hender det begynner å svi fryktelig. Har ikke turt å prøve dette på egenhånd hjemme :)

Øyenbrynene tar jeg selv. Jeg er lysblond, men bruker alikevel sort farge. Syns den brune blir for rød og unaturlig (ihvertfall til meg), velger heller å ikke ha på fargen så lenge så den ikke blir for mørk.

Du kan jo prøve den brunsvarte på brynene?

Den er mørk, mørk brun og kjempefin,- bare et tips :) :)

Skrevet
Du kan jo prøve den brunsvarte på brynene?

Den er mørk, mørk brun og kjempefin,- bare et tips :) :)

Den svarte funker perfekt på brynene mine, så lenge jeg vasker vekk før det blir for mørkt :)

Men takk for tips :)

Skrevet

Takk for svar! Tror nok det blir salong på meg, gitt. Vil helst ikke svi, og føler meg tryggere hvis noen som virkelig kan det, farger vippene mine :) Men takk for tips!

• 7 måneder senere...
Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg har nå bestilt meg klippetime, i utgangspunktet for å ta litt på ekstremt slitte tupper, men det er vel i grunn ikke det jeg skal skrive om her.

Jeg har nå vurdert litt frem og tilbake om å starte med mascara (som jeg aldri før har brukt,) men så kom jeg på at det går an å farge øyevippene. Jeg har veldig mørke vipper fra før av, men som hos mange andre er de veldig lyse ytterst. For dere kan det jo høres ut som et litt teit dilemma, men jeg lurer på om dere har noen mening om jeg burde eller ikke burde?

Kommer jeg f.eks. til å se forskjell, tror dere? Det koster faktisk 260 kroner hos frisøren her, og jeg synes det er ganske dyrt for at det varer i 5-6 uker. Da vil jeg gjerne ha litt effekt, hvis dere skjønner :) Jeg vet det går an å gjøre det hjemme, men jeg har helst lyst til å gjøre det "profesjonelt" første gang.

Håper dere kan komme med meninger fortest mulig, ettersom klippetimen min hvor jeg evt skal ta fargingen er tidlig i morgen :)

Takk.

Gjest Gjest_Wolo
Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg har nå bestilt meg klippetime, i utgangspunktet for å ta litt på ekstremt slitte tupper, men det er vel i grunn ikke det jeg skal skrive om her.

Jeg har nå vurdert litt frem og tilbake om å starte med mascara (som jeg aldri før har brukt,) men så kom jeg på at det går an å farge øyevippene. Jeg har relativt mørke vipper fra før av, men som hos mange andre er de ganske så lyse ytterst. For dere kan det jo høres ut som et litt teit dilemma, men jeg lurer på om dere har noen mening om jeg burde eller ikke burde?

Kommer jeg f.eks. til å se forskjell, tror dere? Det koster faktisk 260 kroner hos frisøren her, og jeg synes det er ganske dyrt for at det varer i 5-6 uker. Da vil jeg gjerne ha litt effekt, hvis dere skjønner Jeg vet det går an å gjøre det hjemme, men jeg har helst lyst til å gjøre det "profesjonelt" første gang.

Håper dere kan komme med meninger fortest mulig, ettersom klippetimen min hvor jeg evt skal ta fargingen er om noen timer.

Takk.

Skrevet

Det er overhodet ikke vanskelig å få det til selv. Jeg bruker hurtigfarge fra Depend, der tar du først på en aktivator (jeg bruker en q-tip til dette), og deretter selve fargen, som påføres med medfølgende børste. Det er superenkelt, det gjør ikke noe om det kommer farge på huden, du trenger ikke å sitte med lukkede øyne, men det kan svi litt om du får farge i øynene. I så fall er det bare å skylle med vann. Hele fargeprosessen tar ikke mer enn et par minutter.

Jeg har tette og relativt lange vipper, men de er helt lyse. Med farge blir de litt mer synlige, men de blir jo ikke noe fyldigere eller lengre, så effekten kan overhodet ikke sammenlignes med mascara.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...