Gå til innhold

Til alle eiendomsmeglere

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er på leilighetsjakt om dagen, og må bare få ut litt frustrasjon her. Jeg sjekker annonser på Finn hver dag, og lar meg stadig overraske av megleres kreativitet.

Siste "funn" blir beskrevet som en 2 (3) roms leilighet. Greit nok så langt, men jeg må si jeg blir overrasket da leiligheten er på 35 kvm i boareal! Det som beskrives som det tredje rommet er egentlig en sovealkove, og det er noe helt annet enn et rom da det ikke er vindu der.

Kjære eiendomsmeglere. Vær så snill og beskriv leiligheten som den er uten slike kreative påfunn. Og en ting til. Jeg blir ikke imponert eller synes leiligheten er finere om du bruker fraser som "meget pen", "stilrent", "design", "kjempeflott" osv for å beskrive leiligheten.

Takk for oppmerksomheten!

Videoannonse
Annonse
Gjest kenneth
Skrevet
(...)Siste "funn" blir beskrevet som en 2 (3) roms leilighet. Greit nok så langt, men jeg må si jeg blir overrasket da leiligheten er på 35 kvm i boareal! Det som beskrives som det tredje rommet er egentlig en sovealkove, og det er noe helt annet enn et rom da det ikke er vindu der. (...)
En 3-roms på 35m2 blir litt pussig ja.

Hva om leiligheten hadde vært på 70m2? Hadde det da vært greit? Jeg vil nå mene at leilighetens totale areal ikke har noen sammenheng med måten de beskriver antall rom på. Når de skriver (3), tyder jo dette på at det andre soverommet ikke er et "ekte" soverom.

Selv synes jeg det er mer graverende at de skriver 2 (3) roms. Fåkkings orddeling...

Skrevet

Når de skriver 2 (3) roms betyr det at leiligheten kan gjøres om til en treroms slik jeg har forstått det i andre boligannonser.

Skrevet

Kjære eiendomsmeglere: Ikke vis 20 bilder av buskaset rundt huset og ingen innenfra fordi det innvendig (og nå må jeg bare spekulere ut fra betegnelsen moderniseringsbehov) ser bombet ut. Jeg vil gjerne få se innendørsbilder for det. Planløsning er også fint.

Skrevet

Når vi først er inne på kreative meglere: Ikke legg inn bilder av park og gågater som er nesten tyve minutters gange derfra, begge med bildetekst som indikerer at dette er "nabolaget". Vi som har bodd noen år i byen vet at dere lyver, og enhver tilflytter kan finne ut det samme ved å se noen sekunder på kartet som er inkludert i annonsene på finn.no.

Om kjøkkenbenken er bra er det fint om bildet viser denne på en forståelig måte, et bilde av en rose i en dyr dansk vase tatt med kamera rotert 45º mot klokken og macrozoom som tåkelegger bakgrunnen (også kjent som husets interiør) forteller meg fint lite jeg ønsker å vite. Jeg er en potensiell huskjøper, ikke botaniker.

Også fint om annonsen informerer om det lokale strømnett gjør det mulig å få lagt inn 400V 3-fas, samt når og hvordan husets eget el-anlegg er lagt opp, men jeg har forstått at eiendomsmeglere har en markert evne til å ignorere salgsobjektets mest vesentlige egenskaper når de lager annonser.

Skrevet

Eiendomsmeglere er like ille som bilhandlere og hestehandlere.

Snakker av erfaring!

Skrevet

Selv om det ikke er så mye av det lenger, ikke heng opp bilder av Audrey Hepburn. Urtepotter er heller ikke interessant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...